Aanhoudende pijn linksonderin buik na conceptie

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door stess82, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 stess82, 9 jun 2013
    Laatst bewerkt: 9 jun 2013
    Dag iedereen,

Ik heb al bijna een week last van een aanhoudende zeurderig gevoel links onderin mijn buik. Aanvankelijk begon het als ovulatiepijn. Maar het heeft de hele week aangehouden. Mijn man en ik hebben afgelopen week sex gehad voor en tijdens mijn eisprong. De ovulatietest was positief. De pijn is even weggeweest maar sinds 2 dagen heb ik er weer last van. Het is niet erg pijnlijk meer een soort zeurderig gevoel...

Kan het zijn dat het eitje gewoonweg niet gesprongen is en blijft hangen of kan het een beginnend symptoom van een zwangerschap zijn? Ik lees bijna overal dat de krampen in het midden van de onderbuik zijn, niet aan 1 kant.

En stel het is een zwangerschap, zou het dan een buitenbaarmoederlijke kunnen zijn omdat 1 kant zo'n pijn doet of kun je dat zo snel na de conceptie nog helemaal niet voelen.
    Jeetje...ik maak me echt een beetje zorgen, maar dat komt ook omdat die pijn maar zo blijft zeuren...
    Mijn eierstokken en baarmoeder zijn ooit eens onderzocht en er waren geen bijzonderheden.

Komt dit iemand bekend voor? Heel graag hoor ik van jullie!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel steken aan de zijkant van mijn buik af en toe, maar geen aanhoudende pijn. Is het pijn waardoor je moeite hebt met functioneren? Dan zou ik voor de zekerheid even langs de dokter gaan. Anders even aankijken, als het wegtrekt binnen nu en een week dan denk ik dat er niks aan de hand is. Als je andere klachten krijgt zou ik voor de zekerheid ook even naar de dokter gaan, koorts enzo.
    Succes ermee!

3. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik herken het, heb er zelf de afgelopen 2 cycli ook last van gehad. Zeurderige "pijn" linksonder, alsof er een eisprong aan zat te komen. In eerste instantie dacht ik aan ovulatie, omdat die "pijn"opkwam in de week van mijn eisprong. Daarna bleef 'íe hangen. Na mijn menstruatie leek het minder te worden, maar na een paar dagen begon het weer opnieuw. Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik me zorgen maakte over cystes (of iets anders naars). Omdat ik een voorgeschiedenis heb mocht ik even een uitwendige echo laten maken in het ziekenhuis. Daar was niets te zien. Eventueel mocht ik door voor een inwendige echo. Ik had de verwijskaart liggen, maar heb de afspraak afgezegd: ik ben namelijk zwanger (en wil per se geen echo met de 5e/6e week ivm onrust)

Dat gevoel is er nog wel een beetje, maar het is niet zorgelijk. Het is sowieso nu een rek-strek gedoe in mijn buik, dus het valt eigenlijk niet eens meer op. Bovendien ben ik gerustgesteld door de echo en het feit dat ik zwanger ben en het dus niets met vruchtbaarheid o.i.d. te maken heeft. Zelf heb ik het idee het nog wel eens nauw zou kunnen samenhangen met een bepaalde (over)gevoeligheid, extra alertheid ( wat toch echt het geval is als je kinderen wil), beweging en stoelgang.

Mocht het echter aanhouden en je functioneren belemmeren, dan zou ik even langs een dokter gaan. Sowieso ben je dan wellicht wat geruster dan wanneer je alleen op onze verhalen afgaat. En wat Winddanser zegt: krijg je er nog een reeks aan andere klachten bij, dan moet je zeker even aan de bel trekken!

4. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thnx voor de reacties!

Maar zouzograag, had jij vrijwel meteen na
    de conceptie al last van dat gevoel of kwam dat later?
    En kun je een week last hebben van innestelingpijn?

Het is niet heel pijnlijk maar een constante 'zeur' zeg maar..

Ik kijk t nog een paar dagen aan en dan naar de ha.

5. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik had geen pijn ik merkte het aan me borsten dat mijn eitje bevrucht was die deden ongeloofelijk pijn en trok niet meer weg normaal trok de pijn weg als ik bij mijn ongesteltsheids datum kwam

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    het kan heel goed van een zwangerschap zijn hoor, het blaasje waar het eitje uit gesprongen is blijft bij zwangerschap intact en blijft hormonen produceren. Ik ben nu "vers" zwanger en ik heb aanhoudende zeurende pijn rechts ;)

Maar ik heb ook een historie met cysten, ook tijdens de zwangerschap, dus ik hoop ook maar dat het niet weer een cyste is want dat is echt niet fijn als je zwanger bent.

Weet je inmiddels al meer?

7. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    heb hier ook al sinds vorige week last van , heb normaal gezien als ik niet mis ben vorige vrijdag mijn eisprong gehad (als de testen niet liegen) maar heb tot en met gisteren ontzettende pijn gehad nu vandaag is het ietsje beter maar voel het nog wel . en sinds vandaag is men buik ook enorm aan het rommelen , misschien dan men darmen nog eens die wat van slag zijn door het stoppen met pil :) heb ook gevoelige pijnlijke tepels al enkele dagen maar zal hier ook wel allemaal mee te maken hebben zeker ... hhaha wat een vrouwenlichaam toch allemaal niet ondergaan moet pfff ;)

8. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo weer! Thnx voor de reacties, dat is erg fijn als je zo in
    de onzekerheid zit.

Inmiddels ben ik weer een paar dagen verder en ik voel het nog
    steeds, alleen niet meer zo constant als de dagen hiervoor. Wel voel ik me duizelig bij het opstaan en 's avonds ook. Verder nog wat kleine symptomen, maar die zijn zo licht en eenmalig geweest dat ik niet weet of ik me het me heb 'ingebeeld' of dat het echt iets betekent.
    Ik kan bijna testen maar dan ben ik op vakantie dus de testen gaan mee in de koffer.

Ik heb in t verleden trouwens ook last gehad van cystes en het gevoel komt daarvandaan dus dat kan het ook zijn. Al hoop ik van niet natuurlijk... Ik zal het nog even moeten afwachten, zit niks anders op.

Zodra ik meer weet laat ik het weten!

9. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Eh, nee. IK had het niet na de conceptie, want er was geen conceptie. Ik had het na een eisprong, en het gevoel bleef hangen. In de volgende cyclus kwam het bij vlagen terug. Nu heb ik het nog steeds, en de conceptie heeft reeds plaatsgevonden. Bij mij hangt het samen met mijn darm/stoelgang vermoed ik. Maak me er in elk geval geen zorgen over en vraag het over 2 weken even na bij de verloskundige. Al googlend kom ik op heel veel mogelijke oorzaken, dus het kan echt vanalles zijn.

10. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou eindelijk antwoord en positief getest!!
    Dus toch een zwangerschapssymptoom...ik heb het vanaf dag 1 gevoeld blijkbaar... Nu maar hopen dat het geen zwangerschapscyste is linksonder. Wel neemt het gevoel enorm af gelukkig.
    Dank jullie wel voor de reacties, waren erg fijn!

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    gefeliciteerd!! wat leuk!

12. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    O nee, hier had ik niet op moeten klikken...... ook ik heb vanaf mijn vermoedelijke eisprong aanhoudende, zeurende pijn linksonder in mijn buik. Niet echt heel erg, maar wel constant aanwezig. Nu op dag 24 van mijn cyclus. Altijd een cyclus van 28 dagen.... Nu ga zitten hopen op een zwangerschap! Dat zou echt heel erg leuk zijn... maar niet teveel op hopen anders weer zo een teleurstelling. Overigens deze maand ook een heel raar temperatuurkaartje...

13. Chaymi

Chaymi Actief lid

24 jun 2013
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!;) Alles wat ik in jouw verhaal lees heb ik ook... Dinsdag mijn eisprong gehad en sindsdien een zeurende pijn linksonder in mijn buik... Wie weet is het bij mij ook raak... maar tis wel nog te vroeg na drie dagen, maar wie weet...

14. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij nog steeds geen menstruatie te zien. Vandaag 5 dagen over tijd....:(

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb de innesteling bij mijn bbz duidelijk gevoeld.
    Een paar hele felle steken rechts in mijn buik. Was dus niet aanhoudend, misschien stelt je dat gerust?
    Innesteling van deze kleine meid niet gevoeld.

16. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ergens anders al verteld, maar ik ben dus zwanger!!!! ik weet het sinds vandaag, die rare stekende pijn was dus toch innesteling!

17. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Sanneke!!
    Bijzonder dat we dat zo gevoeld hebben hè? Geniet ervan!

Deel Deze Pagina