Ik ben nu in de zesde week van mn zwangerschap. Ik ben zo benieuwd of alles goed is daarbinnen, of het hartje klopt, en dat het vruchtje erin zit. Nu heb ik een afspraak gemaakt voor een 7 weken echo. nu lees ik heel veel op internet, en nu had ik ergens gelezen dat het niet goed zou zijn om zo vroeg al een echo te laten doen. Omdat het inwendig is, is er meer kans op infectiegevaar , en de hoge frequenties van de apparatuur kunnen het hartje verstoren. Nu ben ik hier heel bang voor geworden, en zit ik erover te denken om de afspraak af te zeggen. Wat denken jullie, zou dit slecht zijn en verhoog je hiermee de kans op een miskraam?
Ik heb 2 keer met 7 weken een echo gehad en dit is geen probleem. een hartje zal je niet horen maar wel zien. Ook is het afhankelijk van jouw baarmoederstand of het uitwendig of inwendig. Mijn 1e was inwendig en de tweede was uitwendig. Qua infectie. Ze gebruiken een condoom voor inwendig (bij de 2 waarbij ik was). Dat is qua infectie minder gevaarlijk dan de penis van je vriend.
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Vanmiddag toevallig weer een eco gehad met 8+6 en dit was al de 4e echo. En hartje doet het goed hoor!
Ik heb express ook de eerste echo iets later gepland dan de verloskundige wilde, grotere kans dat er uitwendig iets te zien is, wel zo prettig! En mocht er dan nog niks te zie nijn dan wacht ik gewoon langer af... Overigens was bij onze eerste het ook goed te zien uitwendig bij de eerste echo.
Ik heb afgelope dinsdag mijn eerste echo (inwendig) gehad. Het bleek dat mijne nog maar 6weekjes is, heel vroeg dus, en het hartje klopte gelukkig al ! ❤️ Ik heb niets gehoord van een eventuele infectie of kans op een miskraam door een inwendige echo. En het lijkt me overigens erg sterk dat dit het geval zou zijn. Een inwendige echo is de enige manier om in een vroege zwangerschap te zien of alles wel oke is. Een verloskundige gaat geen dingen doen die slecht voor een embryo kunnen zijn, of miskramen kunnen opwekken... Als je er echt mee zit zou ik even je verloskundige bellen hierover. En heel cliché maar; niet te veel op internet lezen ! Wordt je alleen maar onzeker van, heel herkenbaar heb het zelfde gedaan maar toch proberen om niet te veel in het internet te geloven!
Als er meer kans zou zijn op een miskraam of infectie dan zou je geen verloskundige meer kunnen vinden die een inwendige echo zou willen maken.
ik krijg bij iedere controle een inwendige echo, no problemo. Men gebruikt een enorme condoom met glijmiddel bij de inwendige. Het hartje krijg je niet te horen omdat men dan héél veel straling op 1 plek moet geven, namelijk een hartje van een paar millimeter groot. Dat kán schadelijk zijn, maar hoeft niet. Een normale inwendige echo is dus geen probleem.
In de mmm krijg je bij mijn weten altijd een echo met 7 weken... Ik heb er ook nog nooit van gehoord...
De reden waarom mijn vk het liefst tussen de 8 en 10 weken een echo doet en niet eerder heeft te maken met de mindere kans dat het mis gaat. Komt helaas nog vaak genoeg voor dat het hartje bij 6/7 weken klopt en bij 10 weken niet meer. Maar inwendige echo gevaarlijk? Nooit van gehoord!
Tot 12 weken altijd alleen maar inwendige echo's gehad en in een later stadium ook nog inwendige gehad voor beter beeld van bepaalde gebieden. Soms was het uitwendig gewoon minder goed te zien (SEO oa)