Energie krijgen

Discussion in 'Gezondheid' started by cjpt, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ben inmiddels 15 weken zwanger maar blijf vreselijk moe en energieloos. De vk heeft mijn bloedwaardes gecheckt en alles is in orde. Het hoort er in mijn zwangerschap blijkbaar bij.

Hebben jullie tips hoe ik toch me wat beter kan gaan voelen? Ik word hier echt een beetje moedeloos van, alles is teveel! Ik zou zo graag dingen ondernemen of alleen al iets in het huishouden doen. Ben nu bijv een week vrij en zou elke dag even een kamer in ons huis afstoffen en stofzuigen enzo. En ik kan me er niet toe zetten. Elke stap die ik zet vreet energie lijkt wel.

Nouja, lang verhaal kort: iemand tips?

Gr. Cindy

2. sinada

sinada Niet meer actief

Ik herken je verhaal. Helaas is er niks aan te doen en het beste wat je kunt doen is eraan toegeven. Slaap als het kan wat langer en neem wat meer rust.

Ik ben nu 27 weken maar nog steeds moe moe moe en nergens zin in.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Is je hb wel goed, daar kun je ook moe van worden en vooral van voelen. Anders zou je het eens bij je vk of arts moeten navragen.

4. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Vervelend! Ik merk wel, dat hoe meer ik toe geef aan het moe zijn, hoe meer moe ik word. Ben bijv net een uurtje met mijn zus wezen wandelen en dat geeft dan toch meer energie dan op de bank zitten. Maar kan me voorstellen dat andere echt de puf niet hebben om te gaan wandelen.
    Succes!

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Tasha, mijn hb is 5 weken geleden gecheckt en was goed. Zou ik het voor de zekerheid nog een keer moeten laten checken?

Ik heb vandaag echt een dip zeg. Net even een lekkere huilbui gehad.

Ik heb gewoon het gevoel in een cirkeltje te zitten. Ik drink bijv normaal te weinig, dus nu met zwangerschap doe ik mijn best wat extra te drinken. Maarja, heb al weinig eetlust en van het drinken zit ik dan weer vol. Dus dan eet ik weer te weinig en van dat weinige eten word je energiepijl ook niet hoger. Bah bah bah... zo lang moeite moeten doen om zwanger te worden en nu voel ik me zo. Had ik niet echt rekening mee gehouden ;o)

Iedereen zegt: je moet eraan toegeven. Ja hoe doe je dat als je wel 4 dagen moet werken? En als je vriend het langzamerhand ook gehad heeft met er alleen voorstaan in het huishouden etc. Ik weet het gewoon even niet.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga met Erika mee; ga lekker naar buiten de frisse lucht in; wandelen, fietsen. Dat geeft meer energie dan 's middags in je duffe bed liggen en dan slaap je 's nachts ook beter!

Eet weinig verzadigd vet en geraffineerde suiker, maar eet veel groenten, fruit, trage koolhydraten en drink minstens 2 liter water per dag.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    En slik er vitamine bij. Misschien heb je ook een beetje viatmine tekort door het gebrek aan zon en frisse lucht. En aanvullende vitamine kunnen dan wonderen doen. Maar geef het wel even de tijd. Genoeg drinken is inderdaad heel belangrijk en gezond eten. Hoeven geen grote porties te zijn, maar ieder uur,2 uur een klein beetje. Zo hou je je suiker level ookop peil en als je gezond eet met de aanvullende vitamine, heb je al gauw genoeg voedingssstoffen binnen. En qua drinken is water dan toch het best. Vind je dat niet zo lekker, doe er een drupje siroop doorheen voor de smaak. Dat doe ik ook. Echt een heel klein beetje, maar dan is het net geen water meer. En wat betreft je hb. Als het pas gecontroleerd is, hoeft het niet perse gechecked te worden. Je kan het altijd even vragen als je de volgende keer op controle moet.

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Hoi Cindy...

Ik ben ook nog erg vaak moe en lusteloos... HB is prima dus daar kan het bij mij niet aan liggen... doe nog wel veel in het huishouden maar dat is meer omdat mijn vriend alleen in het weekend thuis is en in die 3 dgn. dat hij thuis is ook niets in het HH doet :evil: kan hem soms wel wat GGGRRRRR heb hem al gezegd dat als ik straks met een dikke buik loop hij best eens wat kan gaan doen om mij te helpen en dan kijkt hij me zo aan :confused: hahaha ff zeuren hoor zal wel aan de hormonen liggen! Heb dus niet echt tips voor je... de ene heeft gewoon wat meer "geluk" en voel zich in het 2e trimester meteen fitter, misschien komt het bij ons nog :(: :) gewoon maar aan toe geven... lukt inderdaad niet als je moet werken mja ik rust dan maar zoveel mogelijk (middagslaapjes enz) als ik vrij ben...!

Liefs Nelleke

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik zou als je weinig engergie hebt niet teveel besteden aan huishoudelijk werk. dat kost zoveel! ga liever iets leuks doen, naar buiten, spreek af met mensen, of waar je ook van houdt... dat kost ook energie maar levert mentale energie op. uiteindelijk voel je je dan veel beter. schoonmaken komt een andere keer wel!

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ben vandaag maar behang gaan afsteken in de babykamer. Ik had hetzelfde bedacht als Kaatje K, als ik dan energie ga verbruiken dan liever met iets dat ik leuk vind dan het huishouden ofzo. Omdat ik zo lusteloos ben boeite de stof me nu toch niet hahaha. En ben normaal ook al geen miep kraak dus dat komt nu even mooi uit ;o)

Share This Page