Ik heb de hap gebeld. Moet een spiegel opbouwen met paracetamol en moest meteen neusspray geven. Ze ligt nu voor pampes op de bank ,vermoed dat ze lichte verhoging heeft. Heb geen thermometer, die heb ik pas voor de hond moeten gebruiken.. Ik moet nu de deur uit, moet vanmiddag werken, echt zo ongelooflijk ruk.
Even de hap bellen ze kunnen je advies geven over wat te doen Zo pijnlijk oorpijn Oh lees nu dat je gebeld hebt
Wat ontzettend vervelend. Als het nog niet doorbroken is (dan is de pijn meestal een stuk minder) kun je bij de apotheek of drogist (van het ziekenhuis is misschien wel open) lidocaine oordruppels halen. Dit heeft een plaatselijk verdovend effect. Dit in combinatie met pijnstilling en neusspray moet voldoende helpen om het draaglijk te maken.
Oh vreselijk! Wat helpt is om in haar bedje haar hoofdeind hoger te maken. Dan wordt de druk erop niets hoog. Ik zou de huisarts verder om raad vragen. Ik lees trouwens hier veel anti neusspray met moeilijke naam uitspraken. Mijn huisarts en de HAP artsen raden het juist aan. Ze geven ook aan dat qua verslaving het voor kinderen niet erg is. Je kunt als ouder gewoon stoppen wanneer de arts het aanraad.
Inmiddels heeft ze ook koorts, tegen de 40 graden. Is gelukkig wel goed aanspreekbaar. Ik kijk het aan en dan ga ik morgenochtend die lidocainedruppels halen en de huisarts bellen. Dat zwemmen ga ik maar even niet meer doen totdat ze goede oordopjes heeft. Pfff ik vind het zo zielig, kon ik het maar overnemen van haar.
Ze had gisteren nog steeds koorts, dus afspraak met de huisarts gemaakt voor vandaag. ( moest gisteren werken) Snap er geen hol meer van. Ik heb inmiddels ook oordopjes gekocht bij Beter horen. Volgens mijn huisarts zijn oordopjes voor het zwemmen onzin. Hij had het over die buis van eustachius, dat die bij jonge kinderen zo klein is dat er niet eens water in kan komen. De problemen worden veroorzaakt door de neus. De neusvliezen ( als ik het goed gehoord heb, het was een heel verhaal) worden geprikkeld en dat zorgt voor problemen. Heb nu een neusspray meegekregen voor langdurig gebruik en als het probleem blijft voortduren of steeds terugkomt zouden we naar een kno arts kunnen. Hij zei ook nog dat we de avond na iedere zwemles otrivin kunnen gebruiken. Vind het zo'n apart verhaal, waarom worden er überhaupt oordopjes verkocht als het toch onzin is??