Wie kan me helpen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door luanaforever, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum dus ik weet niet hoe ik moet beginnen.
    Ik ben 23 december 2008 ongesteld geweest voor 4 dagen. Nu hebben mijn vriend en ik wil condooms gebruikt, maar soms zijn we het ook weer eens vergeten. Ik slik de pil niet meer en moet een nieuwe dokter zoeken. Dan kan ik de pil weer slikken. Nu moet ik volgende week ongesteld worden. Misschien dinsdag of woensdag. Ik weet het niet zeker. Ik zie nu aan mezelf dat mijn onderbuik een beetje is gegroeid. Het kan ook aan mij liggen, daar niet van. Ik voel me al een tijdje een beetje raar. Misselijk, duizeligheid, veel slapen, moe zijn. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan en het rechtervakje was echt heel goed zichtbaar. Maar in het linkervakje zie je heel lichtjes een lichtroze streepje. Kan dit te maken hebben met dat ik zwanger ben, te vroeg heb getest of omdat ik ongesteld moet worden?

Liefs, Sandra

2. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Als de test een streep aangeeft is er de kans dat je zwanger bent.
    een streep is een streep en een streep = zwanger !
    Ik weet niet welke test je hebt gebruikt en wat de gebruiksaanwijzing aangeeft.

rechtervakje klinkt als een controle streep die is altijd donker.

Misschien een digitale test kopen of even afwachten tot je ongi word (of niet natuurlijk ;) )
    Froukje

3. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Oke.. Nou dan ben ik waarschijnlijk wel zwanger. In de gebruiksaanwijzing staat dat als er helemaal geen streepje staat dat ik niet zwanger ben. Ik heb geen digitale test gekocht. Zijn die beter dan? Ik heb ze bij een drogist gekocht hier in Andijk. Nou, ik wacht wel tot ik ongi moet worden. Of zoals jij zei: of niet! haha! :D Je hoort het wel van me :D

Liefs Sandra

4. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Die test van mij zij: zwanger of niet zwanger. Geen twijfel of er nu een streep staat of niet :)
    test met cleur blue.
    Wanneer is je NOD?
    Froukje

5. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Misschien heel stom maar wat is NOD? :oops: haha

6. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    De dag dat je (niet) ongesteld moet worden !

7. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    ow oke haha. dan weet ik dat ook weer... nou, dat is volgens mij aanstaande ma, woe of dinsdag... dus ik zie het dan wel weer.. en anders haal ik nog wel een digitale test van clear blue.

8. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    ff afwachten denk ik
    spannend hoor !

9. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    ja ik vind het ook heel erg spannend. ik hou het hier nog wel op de hoogte :D bedankt voor je antwoord :d

10. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Nou, ik heb weer een test gedaan...

En ik heb in een bekertje geplast, vond ik even makkelijker...

Maar nu zag ik opeens een witte vlok in mijn urine...

En het streepje op de test is wat lichter dan de vorige keer...

Zal ik nu dan toch echt zwanger zijn? Of raad iemand mij aan om naar de dokter te gaan?

Liefs, Sandra

11. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Nog steeds is een streep een streep en dus zwanger maakt niet veel uit hoe donker of licht volgens mij.
    Kan me voorstellen dat je liever een wat duidelijkere (is dat een woord :)) uitslag hebt.
    Misschien toch ff de huisarts bellen of toch een paar dagen wachten en nog een keertje testen. Je NOD was dinsdag of woensdag toch ?

Dan zegt de huistarts waarschijnlijk ook dat je nog ff moet afwachten.

Sterkte met afwachten
    Froukje

12. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hoi Sandra,

Het beste kun je testen met ochtend urine. Dat is namelijk geconcentreerder. Zelf waren mijn testen ook best licht. Die twee van 5 euro bij de kruidvat deden het bij mij goed. Ik zou zeggen test morgen ochtend of overmorgen nog een keer. Je kan eventueel ook naar de dokter gaan maar die doet dezelfde test!

Ik ben benieuwd!

13. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Nou ik heb zown test gehaald bij de drogist van de Dirk van de Broek.
    Dus na donderdag ofzo ga ik nog een keer testen.

14. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!

15. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    O joh wat spannend !
    Kun je nog "zolang" wachten :)
    Wel ff laten weten wat het was he ! :)
    Froukje

16. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Nou dames,

Ik heb vanochtend weer getest. Ik heb er een gekocht bij de kruidvat. En nu staat er weer een streepje dat ik niet zwanger ben....

Ik snap het nu niet hoor.. Ik denk dat ik morgen maar misschien de huisarts ga bellen. Misschien weet hij wel iets.. Of kan het gewoon een misverstand zijn, die vorig test van maandag?

17. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Maar ook nog niet ongi ?
    Kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet doen.
    Je kan altijd ff de huisarts bellen, maar die zegt waarschijnlijk toch dat je ff moet wachten.

Spannend joh !

18. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Nee, ik ben ook nog niet ongi... Ik ga morgen zeker de huisarts bellen... Ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen tog? Of anders doe ik zaterdag of maandag voor de zekerheid nog even een test... Kan geen kwaad... Ik heb er hier in huis tog nog twee liggen haha..

19. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Toen ik een miskraam had had ik eerswt een duidelijke streep. Paar dagen later nog een test gedaan en die streep was nauwelijks te zien... Bleek uiteindelijk dat t een miskraam was.
    De treep komt van een reactie met HcG, je zwangerschapshormoon. En dat hormoon verdubbelt in het begin elke 2 dagen. Dus als je meer testen doet mag je verwachten dat de streep elke keer donkerder wordt.
    Alleen is testen voor je NOD niet handig, want de kans dat je HcG al boven de 50 is is heel erg klein! Zonde geld, denk dat je gewoon ongesteld gaat worden. En zo niet, dan moet je toch nog 8 maanden wachten tot je baby er is dus wat maakt een weekje dan uit he?
    (Zeg ik, de doos die drie testen heeft gedaan, haha)

20. luanaforever

15 jan 2009
    35
    0
    0
    Moeder/Huisvrouw
    Andijk
    Nou dames...

Goed nieuws! Ik ben zwanger :D:D De test gaf positief aan die ik vanochtend heb gedaan :D:D Dus nu op zoek naar een verloskundige hahaha!

Misschien lijk ik wel gek dat ik zo snel tests heb gedaan, maar ben waarschijnlijk niet de enige in dit land :p

Ik kan het echt van de daken schreeuwen !

Ben echt zo blij :D:D

Deel Deze Pagina