Ik denk dat het een erg domme vraag is, maar ik kom er toch echt ff met mijn vriend niet uit Ik ben vandaag precies 14 weken zwanger. Betekent dat dan dat ik morgen de 15e week inga en dan ook, als ik info wil hebben over de baby, moet kijken bij de 15e week? Of heb ik het nu helemaal verkeerd
Ja, dat is de 15e week. Zie het als bij de eeuwen.. We leven nu in de 21ste eeuw, maar het is 2010 en niet 2110... Dus je telt vooruit...
Dank want ik snapte het ook niet helemaal. Hoe zit het dan met de 12 weken echo (nekplooi meting). Is die dan in de 13e week (dus nadat je precies 12 weken zwanger bent) of in de week nadat je precies 11 weken zwanger bent?
De nekplooimeting doen ze als je tussen de 11 en 13 weken zwanger bent, dus heeft niks te maken met in welke week je zit! Als jij nu 12 weken en 1 dagen zwanger bent, zit je in je 13e week, maar conform nekplooi ben je gewoon 12 weken zwanger. Tja, ook termijnen tijdens een zwangerschap is niet makkelijk haha
niet alle sites en kalender zijn daar even duidelijk in vind ik. ik zit nu op 12 weken en 2 dagen dus logisch bekeken in de 13e week, maar wat bij de ene site beschreven staat voor de 13e week staat bij de ander weer voor de 12e week. daar moeten ze wel wat duidelijker in zijn hoor haha