Vreselijke rioollucht in badkamer! Geen verstopping. Hoe kan dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hallo,

    Wij kwamen vanmiddag thuis. Nog niets aan de hand. Klein uurtje geleden loop ik weer de badkamer in maar nu hangt me er een vreselijke rioollucht. Echt, om niet goed van te worden. Maar er is niets verstopt (voor zover ik weet). Heb dit ook nooit eerder meegemaakt en niets geks gedaan. Ook was het dus nog niet zo toen we weggingen en thuis kwamen.

    Iemand ervaring, ideeen?
     
  2. Jel

    Jel Niet meer actief

    Zijn alle leidingen goed doorgespoeld of is er misschien een kraantje die bijvoorbeeld niet gebruikt word?
     
  3. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Zit er schimmel in het overloopputje van je wasbak? Dat kan ook vreselijk gaan stinken. Of een badputje wat droogstaat.
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    het kan het zijn dat ze zwanenhals (geloof dat het zo heet) droog staat, gebruik je een wastafel/bad/douche zelden of nooit? Overal even wat water door laten lopen om te kijken of het over is. Vroeger hadden we in de keuken ook zo`n ding en als je er dan water door gooide ging de lucht weg, hoop dat het bij jou ook helpt!
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Misschien is de riolering doorgespoeld? Als ze dat hier doen stinkt het altijd enorm
     
  6. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ik zit even na te denken. We maken van alle kranen gebruik op de douche na en dat water zou in de afvoerput in vloer van de douche moeten komen maar wij gebruiken eigenlijk alleen het bad.

    Dus dat is dan al lang niet doorgespoeld. Zou dat het kunnen zijn? En wat moet ik dan doen? De douche slang op dat afvoerputje richten?
     
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Eylem, geen idee of ze hier wat gedaan hebben maar het ruikt echt alleen zo in de badkamer.
     
  8. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ja of er wat water door heen gooien met een bekertje ofzo.
     
  9. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Gewoon water er doorheen voor een paar minuten. Ik weet niet of je soda in huis hebt anders soda erdoorheen, is het gelijk weer schoon!
     
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Oke, dus ik hoef er niet hele liters doorheen te laten gaan? Super trouwens dat jullie zo mee denken. Ik zei gelijk tegen mijn man ga eens op zwangerschapspagina te rade haha. Maar iemand ook een idee binnen hoeveel tijd de lucht dan weg zou moeten trekken zodat ik weet of daar het probleem ligt.
     
  11. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Helaas geen soda in huis. En bleek of gewoon allesreiniger? Of is alleen water voldoende? Ga zo na het lezen van jullie reacties opnieuw aan de slag.
     
  12. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je Zou bijna gelijk verschil moeten ruiken, dan weet je of het dat putje is of niet, anders wordt het verder speuren.
     
  13. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wat bleek kan ook hoor, ik gooi er meestal dettol in.
     
  14. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb dat ook gehad, ik haalde wel eens het doucheputje eruit en deed het vervolgens niet goed dicht waardoor het water erin verdampte en een vieze geur naar boven kwam (riool lucht).

    Ik heb naast mijn cv-ketel ook een buis en daar moet ik elke zoveel maanden een keer een hele bups water ingooien omdat die ook droog komt te staan in de zoveel tijd en dat meurt enorm. De tip van de 'cv man' was een scheut olie in gieten zodat het water niet kan verdampen.
     
  15. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Wij hebben het omdat ons huis op voormalig moerasgrond is gebouwd. Bij ons stinkt het vaak supererg naar rioollucht als het bijv hard heeft geregend
     
  16. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.217
    751
    113
    home sweet home
    Ja dat stinkt echt!!!
     
  17. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Gewoon alleen water erin doen is ook voldoende, je stankafsluiter staat droog doordat je de douche niet gebruikt. De lucht die je ruikt is ook werkelijk het riool. Even een raampje openzetten en dan trekt die lucht wel gewoon weg.
     
  18. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Gewoon water is ook goed als het van het doorspoelen van de riolering is of van het droogstaan dan zou het snel moeten afnemen die lucht.
    Wij hebben het hier als het erg hard geregend heeft met de wc weleens dan loopt het water uit de zwanenhals weg en onstaat er dus een opening tussen de wc en de riolering waardoor de smerige lucht je tegemoet komt...
     
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Heb er bleek en water doorheen gegooid en even de douche slang er dus even op gezet. Maar nu weet ik nog niet of het geholpen heeft want ruik de lucht nu overal hahaha (zit dus gewoon in mijn neus). Laat de badkamer nu even voor een kleine 10min en ga dan eens terug om weer helemaal fris te ruiken.
     
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Helaas geen raampje in de badkamer. Ik wacht dus gewoon nog even af. Maar als dit het is dan zal ik zeker eens in de maand even dat putje doorspoelen. Wist echt nooit dat dit kon :$.
     

Deel Deze Pagina