Vreselijke rioollucht in badkamer! Geen verstopping. Hoe kan dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterslot_(sifon)

Ter lering ende vermaeck: de werking van een stankafsluiter. Ik heb het ook pas geleerd toen ik na een vakantie thuiskwam in de ergste putlucht die je maar kan bedenken :D

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hebben wij hier ook wel eens. Meestal staat de wind de verkeerde kant op ofzo en verdwijnt de geur vanzelf

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben maar blij als het dat is. Dat is te verhelpen door te zorgen dat er water in die zwanenhals blijft staan (dus eens in de zoveel tijd wat water erdoor zodat het water wat erin staat of juist niet meer erin staat aanvult)
    Wij hebben een kruipruimte onder de beneden vloer en telkens als het regent kan je er van opaan dat t naar vies water ruikt in de gang.
    Eerst hadden we het ook in de douche en dat kwam omdat we een antiek putje in de douche hadden zonder de zwanenhals.
    Hele verbouwing later en we dachten ervanaf te zijn en ineens was het er weer maar boven niet meer gelukkig.
    Blijkt dus het gat bij de voordeur die vol loopt met water (soms zo hoog dat je niet meer bij het kraantje van gas en water kan...of wat er ook zit...is mn man zn werk want ik heb te korte armpies :D)
    Stinkt echt vreselijk!

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Nou, durf nog niet te zeggen dat dat het is want ruik het nog steeds sterk maar weet niet of het aan mij ligt. Ik laat het nu maar gewoon tot morgen en doe dan gelijk een grote schoonmaak, Misschien moet er meer water door want dat putje staat zeker een half jaar droog. Verder heeft het hier heel vaak hard geregend en dat was nooit een probleem. Afgelopen dagen heeft het sowieso niet geregend. En de geur is echt alleen beperkt tot de badkamer. Mocht het echt aanhouden zal ik de woningbouw bellen maandag. Maar hoop dat het voor die tijd is opgelost.

5. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is de stankafsluiter kapot (afgebroken) Het enige dat kan is de vloer open en een hele nieuwe afvoer. Wij hebben er altijd een roestvrij stalen plaatje op liggen zodat de stank er niet uit kan :)
    Maar als het in 1x zo stinkt zal het dat denk ik niet zijn. Ons huis is al oud. Maar we krijgen een nieuwe badkamer gelukkig.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eum jawel.. elke 2 weken even de kranen aanzetten om legionella te voorkomen. zowel warm als koud een paar minuten.
    dus niet voor de stank maar wel om legionella te voorkomen moet je alle kranen die je aan kunt zetten in je huis regelmatig even door laten lopen.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oh Ons Kleintje, dat wist ik helemaal niet. Zal er dan nu maar wekelijks van maken dat ik dan ook die doucheslang opendraai en het water in dat afvoerputje laat lopen. Verder gebruiken we de kraan van de wc ook zelden (handen wassen in de badkamer) maar ga dat dan maar ook vaker doen.

Maar meiden, enorm bedankt. Vanochtend was de geur helemaal weg. Het was dus inderdaad door het droog staan van de afvoer van de douche. Alleen omdat er geen raampje in de badkamer is en ik de deur dicht hield om te voorkomen dat de geur verder door het huis zou gaan heeft het dus even geduurd voor die rioollucht weg trok maar vanmorgen dus niets meer van te merken. Super.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Als mijn putje in de douche begint te meuren gooi ik er een flinke scheut ontstopper doorheen , werkt tot nu toe altijd.

Succes

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Het is inderdaad dat het putje te lang heeft drooggestaan. Op mijn werk in het kantoorpand heb ik overal putjes zitten (ligt naast een kanaal) en die moet ik ook een x in de 2/3 weken paar emmers water door heen gooien anders staat ie droog en stinkt het.

En wat iemand anders al zei over dat legionella klopt ook.. altijd even goed laten lopen alle kranen..

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Fijn dat je er wat aan hebt!:)

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ja dit hebben wij dus ook en word er stront ziek van zodra ik de kraan aan de komt er de meest ranzige lucht omhoog

Deel Deze Pagina