Zoals onderwerp al zegt...ik heb vreselijk veel last van aambeien. Heb al meerdere keren last gehad van aambeien sinds zwangerschap maar heb ze nu sind 2 dgn heel erg. Ze zijn ook heel groot,en krijg steeds ontzettende pijnscheuten. Ik werd er net zelfs helemaal duizelig van...zwart voor de ogen en helemaal aan t zweten. Kan op t moment alleen maar op mijn zij liggen...heb al vanalles geprobeert wat me voorheen wel hielp: -Curanolzalf -Koelen met koud water Ik maak me er toch wel een beetje zorgen over,hebben jullie nog tips voor mij? Ik heb ook idee dat de kleine steeds lager gaat liggen want voel alles zo naar beneden duwen...maar dat is toch te vroeg lijkt me? Alvast bedankt! Liefs Debbie
als het zo'n pijn doet kan er een bloedstolsel in zitten. Ooit eens gehad. En dat doet inderdaad heel erg pijn, niet te vergelijken met een gewone aambei. Huisarts bellen, die kan er naar kijken en evt opensnijden en als het echt ernstig is doorverwijzen naar de chirurg
@debke Toevallig gister iemand op zwangerschrtapsgym gesproken en die had ook zo'n pijn...helse pijn! En die ging naar de huisarts en die bleek trombose te hebben bij dr anus..is weggesneden..Zij is 30 weken zwanger en kwam volgens de dokter door toch teveel tillen etc.. Succes!
Grappig, ik heb dit onderwerp vanavond nog besproken met een collega, En wat dus echt blijkt te helpen, is neuspray erop sprayen, binnen een paar dagen ben je ervan af. Zij heeft er in haar zwangerschap veel baat bij gehad.
Het kan inderdaad een aantal dingen zijn. Zo heb ik er een abces gehad. Ook vreselijk pijnlijk. Dat was alleen niet tijdens de zwangerschap. Ik weet wel, dat als het dat is en je bent zwanger, dat je dan een ruggeprik krijgt als ze het weghalen. Ik zou het zo snel mogelijk laten onderzoeken, want het moet niet erger worden. Succes ermee!
Thnx voor jullie reacties...ik heb nog steeds hele erge pijn al wel wat minder dan gisteren. Maar lopen en zitten doet echt veel pijn.Kijk t nog even aan en anders toch maar even langs dokter. Ben alleen zo bang...vooral als ze weggesneden moeten worden. Wat een ellende...maar ja zal er wel bijhoren helaas! Liefs deb
Lidocainezalf voor de pijn en curanolzalf EN tabletten, bij mij waren ze met een week al flink geslonken (na de bevalling had ik 3 kippeneieren erbij gekregen..) De tabletten moeten btw wel op recept! sterkte meid....
Hihi taliaa.. we komen elkaar in elk aambei topic tegen hé Hier ook mega! Ik zou inderdaad even na laten kijken door de huisarts en trust me! Je zal blij zijn als ze weggesneden mogen worden, want het wordt alleen maar erger! Wil je niet bang maken, sorry. Bij mij hielp echt alleen de curanolzalf EN tabletten. De tabletjes werken van binnenuit. De andere zalfjes werken alleen maar verzachtend, maar je moet gewoon iets hebben, dat ervoor zorgt dat het slinkt. (als ze klein zijn, kunnen ze misschien nog slinken door die zalf, maar grote echt niet meer)