na miskraam wanneer weer beginnen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suus1987, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    Bij onze echo klopte het hartje niet.. en de echo daarna was er niet meer dan alleen maar weefsel.. dus dit weekend hebben we door pillen te gebruiken het kindje laten afkomen.. maar wanneer kunnen we nu weer beginnen om zwanger te worden.. we willen allebei heel graag weer beginnen maar heb ook ergens gelezen dat het slecht is om meteen weer verder te gaan.. en dat een maand rust nemen beter is.. wat is jullie ervaring.. donderdag gaan ze in het ziekenhuis kijken of ik goed 'schoon' ben dus dan kan ik het ook nog navragen aan de gyn.. maar wil graag vast jullie mening horen! :(:
    Liefs suus

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Suus,

Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me voorstellen hoe pijnlijk dit is. Alvast veel sterkte toegewenst.

Nadat bij mij een misseds abortion werdt geconstateerd ben ik met 10 weken gecuretteerd. Vruchtje leefde al niet meer met 6 weken.

Het is heel gevoelsmatig of je er wel of niet gelijk weer klaar voor bent.
    Ik weet ook niet of het echt klopt dat het niet goed zou zijn om gelijk weer te beginnen met zwanger worden. Maar wij zijn er wel gelijk weer voor gegaan omdat ik dat heel graag wilde.
    Ik zit nu alweer in de 6e ronde na mijn miskraam, maar denk dat het voor ons nog wel een tijdje duurt voordat ik weer zwanger ben omdat we over de eerste ook bijna 2 jaar hebben gedaan.
    Mijn cyclus na de curettage is in ieder geval wel super regelmatig, steeds 25 dagen dus dat is wel weer iets positiefs ;) .

Succes meid. Hoop dat je snel weer zwanger bent.

Grt vanilia

3. nana81

nana81 Lid

30 aug 2007
    42
    0
    0
    De gyneacoloog adviseerde mij om te wachten tot een eerst volgende menstruatie, maar ik heb ook wel gelezen dat de meningen hierover erg verschillend zijn.

4. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Hai.

Veel sterkte met het verlies. Er bestaan geen medische argumenten om te wachten, je kan niet zwanger raken als je lichaam daar nog niet klaar voor is. Toch zou ik je willen aanraden om een menstruatie af te wachten vanwege de onzekerheid (zojuist ervaren). Een positieve test kan namelijk ook nog HCG uit je vorige zwangerschap zijn. En er kan nog weefsel achter gebleven zijn. Wel goed dat je op controle gaat dan weet jij in ieder geval wel waar je aan toe bent.

Heel veel succes!

5. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    controlle kreeg ik standaard! was daar gewoon altijd geloof ik.. maar ik vraag het zowiezo na bij de gyn.. die onzekerheid is ook niet fijn geweest voor je meagan:(
    @nana: overtijd zie ik.. al getest?

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Allereerst veel sterkte met het verwerken. Het is niet niks wat je meemaakt. Je houdt toch al van zo'n kleintje.

In juli zag ik op de echo dat ons kleintje niet meer leefde. Omdat ze me verdachten van een molazwangerschap, is alles weggehaald. Ik mocht meteen zwanger worden, maar moest er zelf even niet aan denken. na een week of 3 dacht ik, ja.. nu wil ik er wel weer voor gaan. Na 45 dagen werd ik ongi en de ronde erna bleek ik zwanger te zijn.

Je moet doen wat jouw gevoel je ingeeft. Als jij er klaar voor bent, zou ik er gewoon voor gaan. Als je lichaam nog niet zo ver is, zal je ook niet meteen weer zwanger worden lijkt me.

Veel sterkte met alles!

7. nana81

nana81 Lid

30 aug 2007
    42
    0
    0
    heb net getest maar die was helaas negatief. Aan de ene kant heb ik echt het gevoel zwanger te zijn, maar gisteren 1 x iets bruinverlies bij het afvegen, maar verder nog niets te bekennen. Volgens mijn temp lijst moet ik het vandaag wel worden en mijn temp is ook nog steeds hoog 37.4. Dus weet het niet. Vorige zwamgerschap was het ook negatief op mijn NODdag.
    Ik wacht maar in spanning af........

Deel Deze Pagina