Vreselijke schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Inderdaad succus met de hele situatie. Het klinkt altijd zo makkelijk hè, maar goed, het is toch het beste om even je moed bij elkaar te verzamelen en er wat van te zeggen. Anders gaat het van kwaad tot erger en reken er maar op dat ze met de baby ook alles beter weet.
    Geef ook geen sleutel hoor! Ik heb dat ook niet gedaan, van het vorige huis wel, die heb ik op een gegeven moment teruggevraagd, drama, drama, maar goed, jammer dan.
    Ze (en dat geldt voor iedereen, ook mijn familie) is welkom als ik thuisben, dan doe ik zelf de deur wel open en als ik er niet ben, heeft ze er niets te zoeken, dus wat moet ze met een sleutel.
    Tja, en mannen...ook een opvoeding apart, want:
    a. de meeste durven hun moedertje nergens op aan te spreken
    b. ze bedoelt het nooit zo...
    Hij leeft alleen met jou samen en niet met haar!
     
  2. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het lijkt me een enorm lastige en vervelende situatie, maar wat volgens mij de oplossing is: communiceren! En dan niet met of via je vriend, maar als volwassenen onder elkaar één op één met je schoonmoeder.
    "Gewoon" onder het genot van een kop thee heel rustig het gesprek aangaan. Maak vooraf een lijstje van wat jou dwars zit en hoe het voor jou voelt. Dus niet in de verwijtende of oordelende sfeer opdreunen wat ze allemaal verkeerd doet want zij zal het niet als verkeerd of bemoeizuchtig zien. Maar wel vertellen hoe haar gedrag jou beïnvloed, dat jij je niet meer thuisvoelt in je EIGEN huis en dat je heel veel stress hebt. Mijn ervaring is echt dat als je je open en kwetsbaar opstelt, mensen veel beter inzien en voelen wat ze veroorzaken.
    Een voorgangster zei het ook al, kom op voor jezelf, maar wacht daar niet te lang mee. Als je wacht dan barst de bom een keer en vallen er woorden waar iedreen later spijt van heeft.
     
  3. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Precies, jullie hebben echt gelijk. Ik ga ook rustig even met haar praten! :) Ze zal waarschijnlijk het eten al wel hebben gekookt, als ik thuis kom.. :S

    Ik heb zo echt totaal geen zin om naar huis te gaan.. maar ja, moet me er even overheen zetten. Ze zal het waarschijnlijk wel weer afwimpelen als goed bedoelde tips. Maar het is een poging waard.
     
  4. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    AFPAKKEN die voordeursleutel!
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Pfff leuke schoonmoeder zeg...
    Mijn hele schoonfamilie is bleeehhh en het heeft een flinke tijd geduurd tot ze op afstand bleven. Helaas doen ze nog vaak pogingen om te dichtbij te komen.
    Dat ze het lef heeft te vragen of ze bij de bevalling mag zijn zeg...

    Maar goed, je wilt natuurlijk wel als normaal mens behandeld worden en ik vind dat je dat best mag vragen. Ze verteld jou ook gewoon wat haar dwarszit blijkbaar.
    Zorg er wel voor dat je met je vriend op één lijn blijft. Achteraf gezien ben ik blij dat ik destijds heel veel gepraat heb met mijn man en dat hij altijd geweten heeft hoe ik over de dingen denk. Anders had onze relatie het misschien wel niet gered...

    Veel sterkte, ik vind het echt heel rot voor je!
     
  6. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik ga vandaag ook in alle rust eventjes praten. Het valt me trouwens op dat meer meiden hier 'problemen' met hun schoonmoeder hebben.

    Wat bij ons het probleem is, is het feit dat we totaal niet op één lijn zitten. Ik heb totaal andere normen en waarden dan zij. Zij praat over tieten en ik over borsten, om maar een voorbeeld te noemen... Nou goed.. ik hoop écht dat we eruit komen. Heb geen zin om haar te moeten ontwijken.
     
  7. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Heej bo,

    misschien kan je het positief bekijken en bij jezelf denken dat ze na een uur toch weer oprot :)

    ik heb me in het begin er zooo druk om gemaakt, als ze nu begint over bv boodschappen dan vraag ik of ze voor mij ook melk mee wil nemen haha :) hoef ik geen boodschappen meer te doen en bovendien betaald zij het ook nog ;)

    maak je in ieder geval niet druk! ze zal het allemaal wel goed bedoelen! beloof jezelf gewoon dat jij niet zo word ;)
     
  8. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Vervelend voor je hoor.
    Idd zou ik haar geen sleutel geven.

    Ik hoop dat je een goed gesprek met haar kunt voeren en dat ze voor jou eindelijk begrip kan tonen!
     
  9. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nou dames, gisteravond toen ik thuis kwam was ze al weg (gelukkig :p ) en heb toen even met m'n vriend gepraat. Rustig onder het, zelfgekookte, eten. Hij werd vandaag ook gek van z'n moeder en heeft er inderdaad wat van gezegd.

    De doorslag gaf toen hij en z'n vader ergens over aan het brainstormen waren en z'n moeder vervolgens zei: "Maar Bo mag dat niet doen hoor, ze is zwanger!" Waarop m'n vriend dus antwoorde: "Ze mag dan wel zwanger zijn, maar niet gehandicapt. Als ze iets niet aan kan of ze durft het niet, dan zegt ze dat wel". Ze voelde zich vervolgens enorm beledigd, maar goed, ze weet wel waar ze aan toe is. Hij had ook gezegd dat dergelijke opmerkingen over hangtieten en te dun of niet gezond eruit zien niet gewenst zijn en dat ik me daar rot over voel.

    Verder had ze natuurlijk ons hele toilet verbouwd en de pannen anders opgestapeld.. :S En zat ze te azen op een huissleutel, waarop mijn vriend had geantwoord dat ze deze alleen krijgt als het écht een keer nodig is.

    Hoop dat dit voldoende is. Heb wel met mijn vriend afgesproken dat, wanneer ze weer een misplaatste opmerking maakt of ons huis komt terroriseren, ik er wat van ga zeggen.

    Thnx allemaal voor de lieve reacties en ik hoop dat het vanaf nu iets beter mag gaan.
     
  10. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik hoop voor je meid dat je nu eindelijk rust krijgt in je eigen huissie meid! Heel veel suc6 ermee!
     
  11. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Super en wel zo fijn dat je vriend zelf heeft ingezien dat hij het voor jou en jullie op moet nemen. Gelukkig heb ik een schatje van een schoonmoeder die ik maar af en toe zie (ondanks dat ze valkbij woont). Zij is juist veel te bang om tot last te zijn...
     
  12. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Wat fijn dat je je vriend nu aan jouw kant hebt! Het mag inderdaad nooit zo zijn dat hij moet kiezen tussen zijn moeder of jou, maar voor je opkomen is zeker nodig :)
     

Deel Deze Pagina