Sinds 2 weken hebben we de laatste nachtfles, van mijn zoontje van 7 weken, met 30 cc opgehoogd. Hij sliep al heerlijk door vanaf dat hij 3 weken was van 23u tot minimaal 6uur! (Heerlijk) Sinds we de laatste fles nu weer opgehoogd hebben slaapt hij 2x per week niet meer door?! Hij wordt ineens wakker om 4 uur en de overige nachten rond half 7 op z'n vroegst. Sowieso slaapt hij altijd in de nacht van di. op wo het slechtst. Wat resulteert in mama die er langs zit die iedere x minuten de speen in z'n mond stopt zodat niet het hele ritme verstoord word en er niet 120 cc op n dag extra gegeven wordt. Hij huilt dan ook niet echt maar jengelt dat hij wakker is met n klein huiltje ertussen soms. Herkent iemand dit doe ik iets raars ofzo? Naar mijn weten is de dinsdag niks anders dan iedere andere dag. Ook geen verschil met dingen die we doen of visite ofzo. Ik snap dat we boffen met n baby die nu al zo goed door slaapt enzo maar het is toch raar als dit ineens zo veranderd? En vooral dat de di op woensdag nacht altijd n slechte (aanzienlijk kortere) nacht is.
Geboren van dinsdag op woensdag? Of het is gewoon toeval hoor En zo,n kleintje kan eigenlijk nog geen ritme hebben. Kijk naar je kindje en laat hem zelf bepalen wat en wanneer hij wil. Wel natuurlijk zorgen dat het dag en nachtritme duidelijk blijft. Onze zoon van tien weken slaapt sinds kort door van 22.00 tot 6,7,8 soms zelfs tot 9 uur.. Maar overdag slaapt ie waar en wanneer ie wil, in de box, bank, maxicosi, wandelwagen, domoo seat.. De hele dag, soms maar twee uurtjes overdag. Maar ik zorg wel dat hij om tien uur in bed ligt..
Jonge baby's veranderen continu het ritme, dat is namelijk de bedoeling. Een kind begint met misschien wel 10 voedingen en zit met 10 weken vaak al op 5 voedingen. Dus dan ontkom je niet aan andere tijden. Laat het los en kijk naar de behoeftes van je kind ipv die van jou
Thanks voor jullie reacties. Meneer is heel stipt om de 4 uur of soms langer maar dan maak ik hem wakker overdags. Meestal zijn de voedings tijden 6:30 10:30 14:30 18:30 en 22:30. Vanaf dat hij 3,5 weken is krijgt hij 5 flesjes. Hij komt niet vaker en qua gewicht zorgen we dat hij voldoende krijgt over die flesjes. Alle overige dagen komt hij op deze tijden of maak ik hem wakker als hij slaapt. Omdat het dan savonds te laat wordt. Dus 5 dagen heel stipt en 2 dagen niet wat dus di en wo of wo en do is. Hij slaapt overdags ook niet zo veel een paar hazenslaapjes van 20 minuten tot Max 1 uur tussen 2 flessen in. Gister heeft hij toevallig wel erg veel geslapen misschien dat dat er dan mee te maken heeft ofzo. Hij is nu ook nog steeds wakker sinds zijn laatste voeding, en hij ziet er niet naar uit dat hij zo gaat slapen. Begrijpelijk dat t ritme er nog niet echt is maar 2 vaste dagen in de week niet en 5 wel is toch bijzonder. Vandaar vroeg ik me ook af of iemand dit ook heeft (gehad) Hij is trouwens op maandag geboren