Vraagje over meegroei bh

Discussion in 'Zwangerschap' started by fioon, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb even een vraagje.

Ik draag altijd bh's met beugel, maar ik hoorde dat dit in de zwangerschap niet goed is.
    Ik heb normaal 75 B (heb ik nu ook aan, m'n borsten zijn wel wat zwaarder en vullen de cup helemaal).

Nu wil ik online bij de hunkemoller een meegroeibh bestellen.
    Moet ik dan gewoon 75 B of 80 B of een C omdat m'n borsten misschien nog meer groeien?
    Het lijkt me dat zo'n bh toch wel meerekt en je gewoon je normale maat kan bestellen?

Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen!

Alvast bedankt, dan kan ik daarna gaan bestellen :)

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Moeilijk!
    Als je nu nog prima in 75 B past zou ik het daar op houden. Bij mij veranderde het gaandeweg nog wel, maar ligt erg aan het soort BH en dus ook de periode.
    Ik heb eerst meegroeibh's gedragen maar toen ik daar toch weer uit begon te groeien heb ik nu onlangs maar vast twee voedingsbh's gekocht. Passen nu prima en dan hoef ik voor na de bevalling niet weer aan het bh's kopen, want dat ben ik nu wel zo'n beetje zat!

3. Sijke

Sijke Bekend lid

wat trouwens ook handig kan zijn is om tijdelijk van die tussenstukjes te gebruiken als je bh nog wel past qua cup maar niet meer qua omvang (onderlengtemaat). Zijn los te koop bij lingeriezaak of HenM.

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb er ook 1 gekocht bij hunkermuller en mij werd verteld dat je het beste een maat groter kan kopen want dan kan je er nog in groeien.
    als je nu een 75b hebt zou ik een 80c nemen.

5. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik had normaal altijd 75 c. Toen ik zwanger werd groeide dat snel naar 80 D! Ik heb echter wel een meegroei bh in de maat 75 c want die zat het lekkerst. Nu heb ik die nog steeds aan terwijl ze al weer iets groter zijn geworden (ik kan die 80 D die ik toen heb gekocht nog net aan)
    Ik denk dat het verstandig is om gewoon te passen wat je het lekkerst vind zitten.

6. zwangie

zwangie Actief lid

Apr 9, 2007
    127
    0
    0
    Ik heb normaal 75 D of 70 E en had een meegroeiBH bij Livera gekocht toen ik drie maanden was en die heb ik de hele zwangerschap gedragen, het was 85E op het strakste haakje en die omvang rekte echt helemaal niet mee. Mijn borsten zijn nog wel iets gegroeid, maar de stof van de BH cups rekte wel gewoon mee. Ik had er ook één van de Hema, die stof is wat slapper en daar had ik dus beter een kleinere omvang kunnen nemen. Die van de Hema is trouwens wel lekker zacht en meer "ademend" dan die van Livera.
    Dat beugelverhaal had ik ook gehoord, maar na de bevalling vroeg ik hoe dat zat met borstvoeding en toen werd mij verteld dat het achterhaald is (had ik dus de hele zwangerschap voor niets zonder beugels en dus zonder vorm gelopen.... ;) ).

7. Kippie71

Kippie71 Actief lid

Nov 9, 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Ik heb idd ook gewoon 1 maat groter gekocht dan dat ik normaal heb, en dat werkt prima ;)

8. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had normaal 75e en heb nu 80 f.
    helaas heeft hunkermoller ze bijna niet,had toen al geluk dat ze er 1 hadden, heb nu ook een voedingsbh er maar bij gekocht die zit ook goed.
    bij livera hoef ik niet te kijken want die hebben zo ie zo al geen grote maten in meegroei bh's

9. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    ook hier een cup groter hoor, nu al, dus ben benieuwd waar dat eindigd, hebnormaal 80 b, zit nu op 85 d

10. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    ook hier een cup groter hoor, nu al, dus ben benieuwd waar dat eindigd, hebnormaal 80 b/c, zit nu op 85 d

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    hoi, ik werk bij hunkemoller. :D
    je kunt denk ik het beste een cupmaat groter en een omvangsmaat groter nemen. Je doet dan de bh op het strakste gaatje, dan kun je hem steeds wat wijder zetten als je groeit. De cup mag nog wel wat plooitjes (niet te veel natuurlijk) hebben, want daar groei je vanzelf in.
    ik hoop dat je er wat aan hebt!
    groetjes Lonneke

12. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

ik heb zelf 75B en heb met de meegroeibh een maat groter en een cup groter gekocht en ze zitten nog steeds geweldig

13. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik wilde op hunkemoller.nl bestellen, maar die site deed het gisteren niet... dus ik ga het zo nog even proberen. Ik kijk wel even of het past.
    Ik heb 2 soorten gezien, neem ik één in 80 C en één in 80 B en dan kijk ik wel (kan altijd nog retour).

Of misschien dat ik morgen even naar de prenatal ga (helaas is volgens mij vandaag niets open :()

Share This Page