Tja een onderwerp zegt het eigenlijk al. Ik ben op dit moment 25 wkn en 1 dg zwanger. Sinds gister avond is mijn buik hard, soms wat pijnlijke steken. Daarnaast trekt het door naar mijn billen en linker been. Ik doe niks bijzonders, en probeer veel te rusten. Soms is mijn buik ff zacht en een paar minuten later is het weer hard. En eigenlijk weet ik niet meer wat ik moet doen. Voel mijn kleine meisje gelukkig wel regelmatig bewegen, en behoorlijk schoppen. Heeft iemand dit meegemaakt? Want ik weet niet wat ik moet doen...
Hallo Liekje, Harde buiken horen er meestal gewoon bij, maar dan wel dat ze gemiddeld niet lang duren. Hoe jij het omschrijft dat ze lang aanhouden, daar zou ik mezelf toch niet helemaal prettig bij voelen. Ik zou in jouw geval even de verloskundige of gyn bellen. Ook al is het maar om te zeggen dat het voorkomen normaal is. Succes ermee. Groet Snoozie
Hey Snoozie, Bedankt voor je antwoord. Het maakt mij ook absoluut zorgen. En heb zojuist de vk gebeld. Die zei ook al dat ze er toch ff naar wou kijken. Het kon eventueel ook een blaasontsteking zijn, maar toch wou ze dat ik ff langs zou komen. Dus moet zometeen naar de praktijk. Ik hoop maar dat alles in orde is...
Hey Liekje, Hoe is het bij de vk gegaan? Ik hoop dat alles goed met jou en de kleine is. Groet Snoozie
Met de kleine gaat gelukkig alles goed. Ben net naar het ziekenhuis geweest om mijn urine te laten testen, er waren wel witte bloedcellen in gevonden maar geen ontsteking. Nu heb ik antibiotica gehad, en als t binnen een dag niet verbetert moet ik weer de vk bellen. Erg onzekere uitslag dus. En ben ook best bang... Want de moeder van mijn vriend heeft t ook gehad, alleen is die na verkeerde diagnose na de bevalling overleden, dus ook dat komt weer naar boven. Maar blijf hopen dat t goed komt...
He, getsie, dat is naar zeg, snap dat je er helemaal onzeker van wordt. Maar laat je niet teveel leiden door die angst hoor, want waarschijnlijk is dat ook een jaar of 25 geleden, die dingen komen nog maar zo weinig voor. Je wordt nu in ieder geval goed in de gaten gehouden en schroom niet he, om gelijk weer aan de bel te trekken als jij er geen goed gevoel over hebt. Hier toevallig dus ook veel harde buiken en er zaten ook witte bloedcellen in mijn urine van de week, en geen ontsteking, maar erg veel zwangere vrouwen schijnen dit al sowieso in hun urine te hebben. Ik hoop dat je snel van die harde buiken af komt en dat je je weer zeker en vertrouwd voelt met je lijf en je zwangerschap. Enne, rustig aan doen hoor! Groet Snoozie
Goed rustig aan doen, veel liggen de komende dagen en tja... het zal moeilijk zijn, maar proberen te ontspannen. Misschien een paar mooie romantische films bekijken, of wat handwerken met je beentjes op de bank. Heel veel sterkte ermee!
Ja rusitg aan doen. Dat doe ik al de hele week. Ik dacht gister nog nou van die antibiotica moet ik me snel beter gaan voelen. Helaas is dit niet het geval. Ik voel me zieker dan gister en heb meer last van me rug, en buik. De harde buiken zijn gelukkig wel wat minder geworden. Daarnaast heb ik last van misselijkheid, duizeligheid, en ben erg moe, en lijk ook weg te zakken ineens. Beetje vaag. Dus ga zo maar weer de vk bellen, want het zou nu toch beter moeten gaan ipv slechter...
Nou de vk is net geweest. En alles is weer ff onderzocht. Met de kleine gaat het gelukkig goed, nog geen ontsluiting, dus dat scheelt ook weer. Moet zometeen wel naar het ziekenhuis, voor bloedonderzoek en naar de gynacoloog voor een consult. De symptomen lijken op HELLP. Nou nu maar afwachten... en hopen dat er niks ernstigs aan de hand is