hi dames even een vraag.. ik heb bijna 2 maanden geleden een MK gehad 2 achtereen.. heb vorige maand mijn menstruatie gehad.. nou wilde ik het voorlopig met comdoom doen, maar gisteravond en eergisteravond onveilig gevreeen..ben ik dan stom mocht ik weer zwanger raken? ik bedoel naief.. of juist niet..ik weet het niet..had ik niet moeten wachten, sterker moeten zijn en het met moeten doen..? liefs, een boeboe die erg oncker is..
Wat vervelend dat je 2 MKs achter elkaar hebt gehad! Is er bij jullie naar een vermoedelijke oorzaak gekeken? Hier 1 MK gehad en heb toen ook gevraagd aan mn arts of ik beter even kon wachten, maar zij gaf toen aan dat dat niet nodig was. Je lichaam wordt namelijk niet zwanger als het er nog niet aan toe is. Wel gaf zij aan dat t misschien emotioneel wel heel zwaar kon zijn en dat ik daarom goed aan mezelf moest denken. Ik heb een tijdje ook echt even geen behoefte gehad aan seks en mijn menstruatie was best ontregeld door wat er gebeurd was. 3 maanden later was ik weer zwanger en ons wondertje zit gelukkig nog steeds veilig in mn buik. Of je stom bent? Nee absoluut niet meis, je wilt immers dat je droom uitkomt. Misschien is het wel verstandig om er even met je ha of vk over te praten. Ook zij kunnen je zorgen over dat t eventueel weer misgaat niet helemaal weghalen, maar misschien kunnen ze je wel doorverwijzen naar de gyn om het een en ander te laten onderzoeken... Sterkte!
heyy Bedankt voor je lieve en wijze reactie!.. maar even voor de duidelijkheid..ik ben niet zwanger..denk ik.. ik had het gister en eergister zonder voorbehoed middel gedaan en vroeg me daarom af of ik enigsgezins naief ben.. of juist niet... ja helaas heb ik mijn boeboe's moeten verliezen maar ik wil niet opgeven..maar wilde wel even 3 menstruaties ofzo afwachten en nu doe ik dus dit..en vraag mezelf dan af ben ik dan wel trouw aan mezelf..?..aan de ene kant denk ik, ach meid maak je niet druk! maar aan de andere kant ben ik super onceker..
Graag gedaan meis! De beslissing om het wel of niet veilig te doen nu is een keuze die jullie zelf moeten maken. Jij bent daar dus ook niet de enige in die daar dan voor moet zorgen! Maar meis, het kan toch zijn dat je t eerder besloten hebt om t rustig aan te doen en dat jij nu toch al het gevoel hebt dat je er alweer voor wilt gaan? Het heeft niet te maken met trouw zijn aan jezelf, maar doen wat je gevoel je ingeeft! Hoop voor jullie dat t snel weer raak mag zijn en dat t deze keer wel een plakbeebje is!
Ik snapte even helemaal niet waar je hiermee heen wilde. Maareh: je kunt je nog zoveel voornemen op het gebied van wachten of niet, maar uiteindelijk merk je het vanzelf - en dat is nu gebeurd lijkt me. Je kunt niet van tevoren besluiten wanneer je er weer klaar voor bent, maar dat merk je vanzelf. Net als bij alle andere grote beslissingen in je leven (wil ik wel of niet kinderen, wordt deze relatie wel of niet wat, moet ik wel of niet een nieuwe baan, etcetera). Stom ben je denk ik niet, al vind ik het wel een beetje naief dat je denkt dat je je kennelijk aan je eigen regels of planningen zou moeten houden. Zo werkt het leven niet. Er komt altijd wel wat tussen, er gebeurt altijd wel iets waardoor je anders tegen de dingen gaat aankijken. Als dat niet zo zou zijn had leven weinig zin ook, toch? Voor mij zou er dan werkelijk geen hol meer aan zijn.
@engeltje.. Dankjewel!! ja inderdaad ik hoef er niet alleen voor te zorgen..en wat ik weet van mijn vriend is dat hij heel graag een babytje met mij zal willen, en ik zou het ook graag met hem willen..maar ik was erg oncker.. en ik dacht o nee!! wat hebben wij gedaan zonder..maar goed inderdaad doe wat je gevoel je ingeeft..en als mijn gevoel het echt niet had gewild had ik het echt wel met voorbehoedsmiddel gedaan..ik ken mezelf..ik moet gewoon ophouden met het onzkere in mij mezelf..maar dat heeeft met zoveel dingen te maken..
ja klopt ik heb altijd als iets niet volgens planning gaat, voel ik me gelijk erg oncker..je hebt ook helemaal gelijk!..thanxx
Ok en nu een schop onder je kont dan en je niet meer zo onzeker voelen!! En als je je ergens toch weer onzeker over voelt, praat er dan vooral veel over zodat je zelfvertrouwen weer wat gaat groeien!
Je bent hoe dan ook niet stom. Dat moet je ook niet over jezelf denken, is nergens voor nodig. Als jullie graag een kindje willen samen, waarom wil je dan een paar maanden wachten terwijl jullie dat gevoelsmatig blijkbaar niet willen? Of denk je ergens dat de tweede miskraam kwam doordat het zo snel na de eerste was? Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft gehad. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Ik heb voor deze zwangerschap 4 miskramen gehad. Dat hakt erin, maar ineens ging deze zwangerschap wel goed (dubbelgoed zelfs ) Ik heb na een miskraam het nooit weer veilig gedaan. Je lichaam wordt toch pas weer zwanger als het daaraan toe is denk ik. Praat er met je vriend over en doe wat jullie hart je ingeeft. Of dat nu direct weer proberen is, of een paar maanden wachten.
In principe hoef je niet te wachten. De eerste maand is het alleen onhandig voor je vk, omdat ze dan heel moeilijk in kan schatten hoe ver je bent. Maar tijdens een termijnecho kunnen ze dat weer precies opmeten. Wij hebben na twee miskramen allerlei onderzoeken laten doen en hierdoor moesten we wel wachten, omdat je bepaalde dingen pas in je bloed kan zien na een bepaaalde periode na je mk. Gelukkig bleek er niets aan de hand, we mochten er weer voor gaan en zie nu het resultaat!
Hoezo dom als je wil dan moet je er voor gaan. Het is niet leuk wat er is gebeurd maar er is geen reden om te wachten mits jullie graag samen er voor willen gaan. Nee hoor niet te moeilijk denken
Waarom wachten? Bij onze eerste MK (5w) zei de gyn ook dat we beter een eerste menstruatie konden afwachten, maar hij had er niet echt goede argumenten voor, behalve dat dan duidelijker was wat mijn cyclus was. Nou, we waren meteen weer zwanger, hoor! En daar is mijn zoontje uit gekomen! Na de MK (10w) van vorig jaar zat er een curettage aan vast. Vanwege het lichamelijke (en mentale) herstel even gewacht. In december weer een MK (4w?) en ook weer de maand erop gelijk zwanger, dus zonder menstruatie er tussen. En nu ben ik daar 33 weken zwanger van! Het is niet stom om te wachten en het is niet stom om niet te wachten... Sja, je kunt nu wel zwanger zijn, maar ga eens bij jezelf na: Is dat zo erg?
Lieve mensen... heeel erg bedankt voor jullie lieve reacties.. echt lief van julle.. jullie hebben allen gelijk en ja Angel, ik zal mijn best doen wat ckerder te zijn van mijzelf.. ik denk dat het bij mij gewoon een angst is..van o jee het gaat toch wel weer mis..dats het eerder..en ben daar bang voor.. maar ja ik dacht vandaag..ach zoals iemand al zei, Is dat zo erg als ik wel zwanger ben? nee..dat is het niet