Dag Heidi, Mijn dochter van 10 weken doet het prima, weegt inmiddels 5,2kg. Ik geef echter volledige borstvoeding. Gemiddeld 5-6 keer per dag. De laatste weken wordt ze alleen steeds onrustiger aan de borst. Met name bij het aanleggen. Als ik haar opzij draai begint ze al te huilen. Overdag drinkt ze dan nog wel maar savonds wil ze niet meer aan de borst drinken. Meestal heeft ze nog niet eens wat gehad. Kolf ik af en geef haar de fles dan gaat het wel goed. Wat kan hier de oorzaak van zijn of hoe kan ik het anders aanpakken dat zij wel drinkt? groetjes maud
Het kan zijn dat er iets dwars zit. Denk aan pijntjes, prikjes gehad, oorpijn... Het kan zijn dat ze toe is aan een andere houding! Niet meer passief in mama's arm liggen maar een actievere houding, meer rechtop bijvoorbeeld. Geef eens een speeltje of knuffeltje in haar handje, soms helpt dat. Of lopend voeden. Vaak is dit een periode, een overgang en gaat het daarna weer rustiger. Lekker doorgaan dus! Kindjes bouwen ook hun onrust op tot een week of 12-13, dan piekt het en neemt weer langzaam af. Normaal verloop eigenlijk