Vreselijke verpakkingen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Het ergst vond ik het openmaken van een doosje slagknopen een tijd geleden. Er zat ook nog een sticker over de gehele doos heen, zodat je het doosje niet automatisch met een mesje open kon wippen, want lipjes zaten er sowieso al niet aan. Mijn vriend heeft hem open gekregen, nadat ik een enorme jaap in mijn duim had... :( Nog steeds gaat dat doosje moeilijk open.

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik kom ook even meezeuren.. Ik gebruik medicijnen voor migraine (maxalt). Die zitten eerst in een kartonnen doosje. Daarin tref je een plastic soort boxje aan. In dat boxje zitten 3 zakjes. In zo'n zakje zit een strip. Aan die strip zit een lipje... En als je dit allemaal gedaan hebt, moet je nog eens vet moeilijk doen om die pil eruit te krijgen. Kortom, tegen de tijd dat je die pil eens in je mond hebt, is je migraine al zowat over....

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh ik heb er ook 1 !! Bij de Mac kan je die pakjes appelsap kopen, met zo'n lipje die je in een draaibeweging er af moet trekken... Nou bij mij breekt 9 van de 10 x het lipje af, waardoor ik dus nooit bij de appelsap kom!! *frustratie!!!*

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    En weet je wat ook irritant is, nou hebben ze sinds al een hele tijd de coca cola in 4 verpakt.
    Dus als je maar 1 of 2 flessen wilt moet je die verpakking helemaal in de winkel los peuteren. Omdat ze geen lossen hebben staan, grrrr.

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder

Dat is tegen het stelen ervan is mij ooit verteld...best zielig maargoed idd een grote ergenis van vele ouders.

Die zakjes saus werken ook altijd op mijn zenuwen!

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    ik vind roosvicee ook vervelend, ik krijg die flessen na 2 keer niet meer open. Verder vind ik kaas irritant als het geen hersluitbare verpakking is. Plastic om een komkommer vind ik doelloos. Plastic om cd's/dvd's zijn ook irritant. Zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen ;)

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Blisterverpakkingen (die grote hardplastic dingen) drijven mij tot absolute waanzin!

Bijvoorbeeld geheugenkaarten: zelfs met een goede schaar verandert het plastic in messcherpe snijranden. En elke keer denk ik: nu kan ik 'm er wel uitpeuteren, en haal dan alsnog mijn handen open!

Of een blikje tonijn: na het blikopeneren valt het scherpe schijfje steevast IN het blikje.

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahahaha jeetje wat hebben we het toch allemaal moelijk dames! ;)

Oohh die blisterdingen vind ik ook vreselijk!! Vooral als je eens een keer iets koopt wat je toevallig onderweg nodig hebt ofzo (hadden wij een keer met een geheugenkaart voor onze camera. We waren onze kaart vergeten dus maar snel eentje gehaald. Nou we kregen de verpakking maar niet open, dus alsnog geen foto's kunnen maken!)

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Van die blikjes knakworstjes enzo waar al zo'n 'handig' lipje aan zit...9 van de 10 keer trek ik dat ding er zo af, waardoor ik alsnog met een blikopener aan de slag kan.

Porties (van die driehoekjes) smeerkaas grrrrrrrr ik zit altijd onder!

'Hersluitbare' verpakkingen.De 1e en 2e keer kun je ze nog hersluiten ja maar daarna....

En vaak zit ik met potjes yoghurt enzo ook helemaal onder!
    Folie wil er niet af, trek je ineens goed door, PATS de helft van het potje eruit!
    (tot grote hilariteit van mijn dochter :D )

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha wat grappig iets heel normaals een pak melk of yogurt ik krijg het nooitt fatsoenlijk openschoven!!gaat altijd mis gelukkig hebben ze tegenwoordig op de pakken ook een draaidopje zitten hebben ze denk ik speciaal voor mij gedaan haha.....

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Oja daar zit ik ook altijd mee te vechten.
    Ik koop dus ook vortaan pudding met een draaidop.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mensen die potten niet open kunnen krijgen moeten eens eerst de pot ondersteboven houden en een klap op de billen geven. Dan luisterd hij vaak wel ;)
    En als hij dan nog niet wil dan heb je bij de blokker (of andere zaak waar ze zulks spul verkopen) handige "potten open draai" dingen. Ja hoe ze heten weet ik ook niet :p Maar die kan je om de deksel van de pot doen en dan kan je meer kracht zetten. OOk zit er een handig dingetje aan waarmee je onder de deksel kan wippen en dan zonder gevaar voor uitschuiven met een mes, een gaatje in de deksel van de pot kan maken. Bespaart je je mes EN is stukke veiliger want je zal maar eens niet goed steken en uitschuiven. Heb je zo een jaap in je buik ofzo!

Gister een verpakking met mac balpennen open moeten maken voor mn zoon die zn etui wilde vullen in afwachting van zijn eerste schooldag op de havo (spannund!)
    Nou eerst wilde dat ding niet open toen hij het probeerde. Dus ik probeer. Met wat beleid want er zitten er 20 in en had er maar 2 uit gewild... KRAK....heel de kartonne van het plastic bakje af. Denk je, nou dan issie open, toch? Neu...zit er nog een laagje geplastificeerde toplaag van dat karton over heen. Dus ik denk nou dan n klein gaatje en 2 pennetjes eruit halen. Maar als je een kleine opening maakt zorgt de spanning op dat plastic laagje er voor dat het meteen helemaal open is :(
    Nou zitten we dus met een open plastic bakje met 18 pennen...
    En dan denk je als iets van hard plastic is dan zitten er uit voor zorg geen hoekjes aan. Nou de kras over mn gehele duim is het bewijs dat verpakkings verzinners niet verder nadenken als dat de pennen ergens in verkocht moeten worden. Wat er daarna mee gebeurt (en met eventuele vingers) is niet boeient :(
    Misschien toch maar n ander bureau kopen voor dat joch. Eentje met een lade zodat hij zn pennen ergens kan laten

13. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Verpakking van sapjes o.i.d waarbij je en lipje in moet drukken, ik haaaaaat die dingen, gaat altijd stuk bij mij.
    Ook de verpakkingen van kleine bakjes fruit met sap erin, zit er een palstic laagje overheen, probeer je dat met beleid eraf te trekken, gutst nog al het sap overal heen :(

14. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    koffiemelk cupjes, arch %#%^$%$^*&*^#!@#@#

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    De kazen van de versafdeling van Albert Heijn... zoals geitenkaas enzo, dat hebben ze gewoon zo sadistisch verpakt alsof het helemaal niet de bedoeling is dat je het ooit nog openkrijgt! En heb je het dan uiteindelijk voor elkaar, dan is je schaar vies en zitten je handen onder. Bah en zo irritant!

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    onze lasagne krijg je gewoon niet open zonder mes
    en de pannenkoeken ook niet zonder knippen :(

17. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ah; dan weet ik nu dus dat het "blisterverpakkingen" heten!!! Daar heb ik ook altijd onwijze strijd mee; inderdaad vooral als je ergens anders dan thuis bent, geen schaar bij de hand hebt maar toch NU die verpakking los wilt hebben! Hahaha!

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    whaha al die frustraties... en ik zie iederen voor me.... ik lig in een deuk (sorry)

zakjes natvoer voor de kat, trek je netjes het bovenste streepje eraf, moet je wat herder trekken voor het laatste stukje, waardoor ie met kracht losschiet... Lekker al die kattenvoersaus op je shirt!

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    De pakken van nutricia chocolade melk die moet je altijd schudden voor gebruik en dan achter het klepje zit zo'n folietje die je dan los moet trekken en dan springt de chocolademelk zo overal naar toe.
    Lekker hoor.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind het systeem van sommige zeeppompjes zwaar ittitant. Als je hem in de winkel koopt, dan zit dat pompje nog 'op slot'. Daar loop ik de hele tijd mee te klooien.

Laatst had ik geluk bij een 'ongeluk'. Ik had een zeeppompje van Dove gekocht en zat te draaien en te draaien en het lukte me niet om hem van zijn slot te krijgen en mijn man lukte het ook niet.
    Toen heb ik met dat gratis telefoonnummer gebeld op de achterkant en verteld dat we hem niet van het slot kregen. Toen gaf de aardige vrouw ons een antwoordnummer waar we hem heen mochten sturen. Dat hebben we toen gedaan....
    Binnen een week ontvingen we een brief van Unilever dat het pompje nader werd onderzocht en er zat een irischeque voor ons in twv 10 euro.
    Dat vond ik supernetjes van ze.
    We gaan vaker klachten indienen, haha...

Deel Deze Pagina