Hallo, Ik ben nu 29,4 weken zwanger en ik kan al ongeveer 3 weken erg slecht slapen. Mijn nachten worden steeds korter dat ik slaap omdat ik gek word in mijn bed. Ik word ook heel vaak wakker (om het half uur). Heeft hier nog iemand last van zo vroeg en wat hebben jullie toen gedaan? Hoe wil ik nu uitgerust zijn? Ik ga 's middags al niet meer naar bed al vond ik dat voorheen erg lekker om te doen. Het is ook niet het kindje in mijn buik want die is altijd rustig als ik wakker ben! groetjes DOrianne
Ik heb het ook, slaap al weken geen nacht door en wordt meerdere keren per nacht wakker. Ik ga ook maar vroeg uit bed omdat ik toch niet meer kan slapen. Heel gek, normaal gesproken kon ik altijd laaaaang uitslapen Soms ga ik 'smiddags nog even naar bed. Een uurtje slapen is dan wel lekker. Verder zou ik niet weten wat we eraan kunnen doen.
ik slaap ook veel lichter en minder dan voorheen. Droom ook echt heel veel! Tenminste ik kan ze smorgens goed herinneren. Maar het eerste gedeelte van de nacht gaat goed, dan vanaf een uur of 3 word ik ieder uur wakker, als ik dan smorgens echt goed wakker word, denk ik, ik ga dr maar eens uit. Als ik dan op mn wekker kijk is het 6 uur of 7 uur. Vooral doordeweeks als ik dan moet werken merk ik het aan het einde van de dag wel! Dan wil ik het liefste naar mn bed!!
Hier wordt het slapen ook steeds minder.. Ik ben regelmatig wakker s'nachts en ga er dan maar even uit om te plassen enz. Ook zweet ik opeens heel veel. S'middags ga ik bewust niet slapen, omdat ik s'avonds dan helemaal niet in slaap kan komen. Ik denk wel is dat het gewoon zo is omdat je lichaam zich al aan het voorbereiden is op de slapeloze nachten straks
Ik slaap ook al weken haast niet.Lig vaak midden in de nacht klaar wakker,en de volgende dag ben ik dan echt kei moe. Moet ook heel vaak plassen. Helaas is het al weken zo en ben ik nu eigenlijk altijd wel moe.
Hier ook een slecht slaper... in bed krijg ik overal pijntjes... moet er kei vaak uit om te plassen... en als ik slaap dan droom ik vaag... maar ja t zal er idd wel bij horen... Moeder natuur bereid ons voor op de slapelozenachten die komen gaan denk!!
Ik herken het! Denk dat er weinig aan te doen is, ik ben ook zo rond de 2 of 3 uur wakker en moet dan plassen of lig simpelweg gewoon niet meer lekker. Wordt met regelmaat ook wakker geschopt, dus bij mij komt het soms wel door ons kereltje. Ik slaap bewust niet overdag, nooit gedaan ook, anders slaap ik 's nachts helemaal niet meer. Waarschijnlijk inderdaad voorbereiding zoals NoessePoes al aangeeft
Hey Meiden, heel herkenbaar die slapeloze nachten. Ik word vaak om 4uur of half 5 wakker en kan dan gewoon neit meer slapen... dan ga ik er om 6uur maar uit omdat ik dan zo'n honger krijg... Is ook niet die kleine die mij wakker houd, die slaap gewoon de hele nacht door Denk niet dat we er veel aan kunnen doen dan toegeven. Soms neem ik wel eens een paracetamol voordat ik naar bed ga, vooral als ik een paar dagen echt kort geslapen heb. Dan slaap ik vaak wat langer door, zolang je het maar niet te vaak doet, kan het geen kwaad. Overdag geef ik soms ook weleens lekker toe aan die moeheid.Loop ik de hele dag lekker in mn pyama, hang ik lekker op de bank voor de tv en doe ik gewoon eens een dag lekker niks! Straks heb ik mn handen vol en zal de hele dag lekker niksen niet mee vallen! xxx sas
Tja hier geen ander verhaal helaas. Ik heb dit nu al zo'n 32 weken. Het langste stuk dat ik tijdens mijn zwangerschap heb kunnen doorslapen was 5,5 uur en dat was eenmalig. Ik ben om de anderhalf uur gemiddeld (soms 1, soms 2) wakker, moet vaak wel plassen maar soms sla ik dat even over. 's middags slapen is voor mij wel prettig, dan heb ik meestal 's avonds gewoon meer energie, op de nachten heeft het totaal geen invloed. Alleen soms gebeurt het wel eens dat ik van 2 tot half 7 slaap, net aan eten naar binnen schuif en gelijk door kan naar bed. Maar dan natuurlijk wel om 10 uur weer klaarwakker zijn. Dat is ook het vervelendste, ik ben niet halfwakker nee echt helemaal alert. Ik houd mezelf maar voor dat het straks als de baby er is hooguit net zo erg is...
dat heb ik ook, en gekke is dat ik op vaste tijden waker word elke keer.. en dan ga ik maar met ene deken op de bank liggen en saaie discovery of animal planet kijken.. aahah
Jaaaa, ik word er gek van! Ik ben er in ieder geval al achter gekomen dat ik overdags mijn slaap beter niet kan inhalen, want dan is het al helemaal dramatisch. Bijkomend vervelend ding is dat mijn zoontje ergens tussen half 6 en half 7 paraat staat. Ik voel me echt een zombie, zucht.
hier nog iemand! word er echt gek van, ben zoooo moe maar slapen lukt gewoon niet meer. ga naar bed toe en slaap 3 uurtjes of minder want dan word ik wakker van de pijn in mijn rug/bekken en gevoelloze handen. dan ga ik maar het bed uit om lief niet wakker te houden, want die moet er giga vroeg uit elke dag. kijk ik maar even tv en na een uurtje of wat ga ik weer een poging doen om te slapen voor 3 uurtjes of zo. ben echt elke ochtend voor 7 uur klaar wakker. meestal ga is middags wel even weer liggen hoor want anders ben ik helemaal zo'n vaatdoek de hele dag. en ach ja nu kan het nog toch als dalijk de kleine er is krijgen we het nog druk zat en hopenlijk kunnen we dan ook weer een beetje beter slapen, kort maar wel beter
Het gekke is dat ik, ook als ik slecht slaap, overdag niet echt moe ben, maar ook gewoon wakker. Wel iets minder natuurlijk dan dat ik goed slaap, maar niet dat ik denk wat heb ik toch slecht geslapen... Hier animal planet op de bank onder een dekentje 's nachts/ 's ochtends voreg ook favoriet hahaha. Mn vriend word helemaal gek van me als ik slecht slaap omdat ik dan zo vaak omdraai eruit ga, ga plasen enz enz, die slaapt ook heel vaak in het logeerbed een kamer naast me. Vind het zo zielig dat ik m per ongeluk wakker hou.... xxx sas
Ja inderdaad, Animal Planet is wel leuke afleiding of National Geographic, maar ik kan heeeeeel slecht tegen het laten inslapen van die arme geredde beestjes. Normaal gaat dat wel, maar naarmate de zwangerschap vordert wordt ik daar toch wel erg gevoelig voor. Dus als dat eraan dreigt te komen dan gaat de tv lekker uit. Ach, ik heb vandaag weer een berg boeken bij de bibliotheek gehaald, ik kom wel weer een paar nachten door!
Heb het al vanaf week 18...restless legs, krampen en ik weet niet goed hoe ik moet liggen. Ik keer steeds van zij naar zij! kussens tussen m'n benen, verder vaak plassen 's nachts. en bij mij beweegt die kleine soms wel behoorlijk maar dat vind ik dan wel weer leuk, je slaapt alleen niet echt...Soms lig ik wakker om alle dingen die nog gedaan moeten worden!!! Ik heb geen tips...nu ik vanaf deze week stop met werken (31 weken) ga ik tussendoor lekker op de bank liggen, een uurtje maffen! Maar ik weet ook niet hoe je beter slaapt...denk dat het gewoon een kwestie van geluk is of pech...
Fijn om te horen dat meerdere dit probleem al zo vroeg kunnen. Als de baby mij wakker houdt vind ik mijn "slaapprobleem" minder erg dan dat ik wakker word en ik krijg geen contact met de baby! Ik kon vroeger echt 12 uur op een nacht slapen en zelfs 's middags lekker nog 2 a 3 uur naar bed! Ik was zo een slaapkop en nu erger ik mij alleen maar in mijn eigen lekkere bedje . Ik ga 's middags al niet naar bed, ook geen behoefte aan en ik voel me ook helemaal niet moe of zo. Ik werk overdag nog voor 10 (met pauzes) dus je zou zeggen dat ik toch een keer moe moet worden ...Ik kan beter teveel doen dat ik 's nachts pijn het bij het draaien (rug,buik) want dan slaap ik nog het beste . Maar dat lijkt mij dadelijk niet echt meer een optie. och we zien wel weer en anders moet ik ook maar aan de animal planet!
Ik herken het ook.. de laatste 10 wkn van mijn zwangerschap heb ik heel slecht kunnen slapen. Heel veel dromen en heel veel zweten.. Heb je al geprobeerd om als je wakker wordt een mok warme melk te drinken ofzo?