Sorry dames, moet ff van me af typen. Heb net wéér een vreetbui gehad! GEK word ik van mezelf. Ik vreet echt alles wat ik kan vinden in de kast, combinaties maakt me ook niets uit, en inene besef ik het en kap ik er mee. Om jullie een beeld te geven; ik ben begonnen met een lange vinger (ik was er taart mee aan het maken), daarna nog een paar, toen een paar crackertjes met brie, daarna een stukje van die taart en daarna een schaaltje kroepoek. Wat een combinatie toch? En nu denk ik "gatver!". Ik schaam me dood, en ik beloof mezelf elke dag dat ik ga beginnen met lijnen, omdat ik overgewicht heb (BMI 29). Ik ben 5 jaar geleden in behandeling geweest voor deze buien, het is een eetstoornis en het heet "binge eating". En jaren ging het goed, maar sinds mijn zwangerschap heb ik het weer.. Destijds had ik het ontwikkeld omdat ik een hele zware tijd had gehad en ik heel ongelukkig en depressief was. Maar nu heb ik daar helemaal geen last van! IK ben juist hardstikke happy! IK snap niet waarom het weer de kop heeft opgestoken..
Oh, ik wist niet dat dat een naam had. Heb ik geloof ik ook last van. En het is wel erger worden sinds de geboorte van Lianna. Ik vind het ook vreemd. Ik ben ook gelukkig met mijn leventje nu en toch heb ik die verschrikkelijke behoefte om te snoepen. Maar ik heb het vooral na m'n avondeten. Ik heb het net op en loop al door de kasten te zoeken wat ik kan gaan eten.
Hmmm... ik moet toch zeggen dat mij dit ook wel heel bekend voorkomt... Misschien is het verstandig om even naar je huisarts te gaan Ozgul? Als je hier al eerder voor in behandeling bent geweest lijkt het mij inderdaad dat het weer de kop opsteekt... Ik wens je heel veel succes!
Weet je wat het probleem is? Ik wil niet weer in behandeling. Ik heb de behandeling al eens eerder gehad, ik ken de methode; ik denk dat het geen effect meer heeft. Plus, dan kom ik weer in die RIAGG molen terecht en worden ik en mijn emoties binnenstebuiten gekeerd, daar zit ik niet op te wachten want ik héb niets wat me ongelukkig maakt op het moment. Misschien een dietiste..
Dat kan natuurlijk ook! Een dietiste kan vaak ook veel betekenen...! Wens je alsnog super veel succes toe
het kan natuurlijk ook gewoon een hormoon bijwerking zijn. dit in combinatie met de zwakke plek die je had op het eet gebied. ik zou idd eerder hulp zoeken van een dietiste of eetgroep.
Eetbuien ! Het is zoooo verschrikkelijk als dit opkomt, want je weet dat het niet goed is en toch kan je niet aan de drang weerstaan.. Voor de meesten zal het zwak lijken, maar op zo'n moment vreet (ja, vreten!) je inderdaad alles op wat je tegenkomt, je wilt nog, nog, nog.. En achteraf.. komt de spijt! Spijt omdat je soms kilo's eten naar binnen hebt gewerkt. Ik kreeg het enorm benauwd en als resultaat ben ik beginnen overgeven. Gek trouwens dat ik dit vandaag juist lees, had daarstraks zin om een hele taart naar binnen te werken, maar ik heb het niet gedaan. Want uit ervaring weet ik, eens ik terug begin, loopt het slecht af. Ik wil het niet meer, eten en overgeven. Vind het walgelijk! Meid: sterkte hoor, ga naar de arts, is het beste (hoor mij nu eens zeggen..) knufs
even snel een vraagje tussendoor wat is BMI? ik herken het ook na de geboorte ben ik ook erg bezig ook al weet ik dat er niks lekkers in huis is kijk ik alle kastjes na de koelkast enz
Poeh gelukkig niet de enigste met dit probleem dus. Ik eet ook alles wat los en vast zit, als ik er alleen al aan denk dat ik in de avond niks te eten heb dan wordt ik al gek en ren ik naar de avond winkel. Het is bij mij na mijn zwangerschap gekomen want voordat ik zwanger werd at ik juist bijna niets en was ik bang om een kilo aan te komen maar nu vreet ik me echt 3 slagen in de rondte en voel me daarna zo schuldig en denk ik wat een misslukkeling zeg weer een kilo erbij. Ik zeg steeds weer ik ga vanaf morgen op dieeet, ik hou het hooguit een paar dagen vol maar daarna begin ik weer. Dus als iemand een tip heeft om het af te leren dan hoor ik het graag aangezien ik me dus ook schaam voor me lijf maar ik blijf amar doorgaan :S
BMI is body mass index. De verhouding tussen je lengte en je gewicht, kun je berekenen, maar weet niet meer hoe. Erg hè, ik kan ook zo vreten. Zo had ik gisteren stroopwafels gekocht voor bezoek, maar had het halve pakje zelf al opgegeten. Ik haal dat soort dingen dus ook maar normaal niet in huis. Lekkere toetjes, koekjes, broodjes, nootjes, kaasjes...ik kan het niet laten liggen. Ik vind het ook altijd heel bijzonder als mensen een halve zak m&m's ofzo in de kast hebben liggen. Dat heb ik nooit, of hij is nog dicht en vol (duurt nooit lang) of hij is leeg. Ja, en ik heb toch nog wat extra kilootjes van de zwangerschap overgehouden, die ik wel graag weg heb, maar dat schiet niet op met mijn gesnoep. Ik heb elk jaar geloof ik een maat groter . Maar misschien kun je naar een dietiste. Als je je door laat sturen door de huisarts, wordt het vergoed. Je wilt ook niet elke week op die weegschaal staan en aangekomen zijn, dus wie weet is het een stok achter de deur die je nodig hebt. Bij mij heeft het toen wel gewerkt.
Toen ik zwanger was, had ik veel honger, ik kon echt van alles eten en het leek wel als ik begon, dat ik niet meer kon ophouden. Wel allemaal gezonde dingen, beschuiten met kaas musli met yogurt, maar ook had ik veel zin aan cola.
Jeetje, wat hebben veel meiden hier last van! Wat een herkenning allemaal! Klinkt heeeeel stom ik weet het, maar ik ben blij het te horen.. @ Virginie83; meid, dat van jou is boulimia als ik het zo lees en daar moet je echt voor naar de huisarts hoor! Ik herken de gedachte wel! 5 jaar geleden, toen ik echt heftige vreetbuien had, zelfs stiekem ging zitten vreten, dacht ik dus van ik heb nu alles eringestouwd, maar als ik nu alles er weer uitgooi, zal het vast geen kwaad kunnen! Maar ik durfde het niet, ik vind overgeven vreselijk. Maar die gedachte maakte me bang en ik ben toen ook naar de huisarts gestapt. Gelukkig maar.. Meid, het is natuurlijk niet aan mij om je de les te lezen, maar probeer er iets aan te doen.. Ik heb vandaag mijn dietiste gebeld en weer en afspraak gemaakt voor 9 november. Ook heb ik het boek "In de ban van eetbuien" weer uit de kast gehaald, daar ga ik weer in lezen. En ik ga volgende week met een vriendinnetje naar de sportschool, kijken wat ze zoal te bieden hebben. Ik voel me wel goed dat ik de stap heb gezet, ik hoop dat ik het vol ga houden. Misschien kunnen we een dieet-topic openen dames, wat denken jullie daarvan?
Ik heb het soms heel erg. Nu haal ik meestal niets in huis en ipv eten drink ik nu heel veel thee. Ik heb heel veel smaakjes en het kopjes gekocht die ik heel mooi vind en lekker vind drinken (van Bodum). Zo wordt theedrinken voor mij ook een leuke "beloning". Werkt niet iedere dag maar wel vaak, en dan voel ik me ook niet zo schuldig als het een dag of week wel fout gaat (weekenden zijn voor mij echt funest). Succes ermee, is het proberen waard Lisette
@ Ozgul: Ja, inderdaad.. Maar voor het moment heb ik het onder controle. Het is heel raar begonnen bij mij, ik was een namiddagje thuis, had trek in vanalles, ben ook de kasten beginnen leegplunderen, heb eten klaargemaakt en achteraf zat ik daar. Beseffend hoeveel vetten en suikers en caloriën ik binnen had. Voelde me zo slecht dat ik gewoon verdoofd naar het toilet ben gelopen, in de hoop dat ik het er terug uit kon halen. En raar maar waar lukte het, ervoor had ik het eens geprobeerd maar ging niet. Weet je, op dat moment voelde ik mij fantastisch! Ik dacht DE oplossing te hebben gevonden. En sindsdien was het bijna dagelijks. Eerst gewoon na een eetbui, maar gauw genoeg van het minste dat ik in mijn maag had. Was ook erg moeilijk te verstoppen. Heb er sinds oktober 2003 last van, niet altijd zo erg, het komt en het gaat eigenlijk, maar diep vanbinnen gaat het nooit weg denk ik. De laatste keer was eigenlijk een dag voor ik wist dat ik zwanger was. En dan van de ene dag op de andere ben ik normaal beginnen eten, 3 maaltijden, niet overgeven. En ik voelde mij ook goed. Maar alles voor mijn kindje natuurlijk ! Ik ben blij dat ik voorlopig ook nog geen eetbui heb gehad. Gisteren stond ik voor de koelkast naar mijn heerlijke, zelfgemaakte slagroomtaart te kijken en ik had het wel moeilijk, maar heb het NIET gedaan, anders ben ik weer vertrokken.. Hoop dat ik kan blijven weerstaan. En ik hoop voor jou dat het ook snel zal beteren! Ga lekker naar de sportschool, om je gedachten af te leiden van eten en natuurlijk ook voor je lichaam. Ik hoop echt dat je eruit komt..
Voor alle dames die iets aan de (vr)eetbuien willen doen, heb ik een boeken- en sitetip: "Uit de ban van eetbuien" van Joanna Kortink. Zij heeft ook een site www.eetbuien.nl waar je o.a. tips kunt vinden. Succes ermee!