Ik gooi hier even mijn hele prive leven op tafel, maar goed dat moet wel. Ik zal het in het kort uitleggen. Ik ben op mijn 16e uit huis gegaan (met toestemming van jeugdzorg) vanwege seksueel misbruik door mijn vader en mishandeling door mijn moeder. Ook ben ik op mijn 9e verkracht door mijn 3 jaar oudere broer (hij is nu 21). Ik ben nu 18 en woon al een jaar samen met mijn vriend in een huurhuisje. Nu zit ik met een flinke dilemma. Mijn broertje van 11 zit nog thuis. Mijn moeder zit nu al een jaar opgenomen in een psychiatrisch centrum, maar is daar weggestuurd omdat ze voor de 3e keer haarzelf had beschadigt. Ik maak me dus vreselijk veel zorgen om mijn broertje. Hij heeft bijna een jaar alleen met mijn vader en broertje gewoond, en ik ben dus bang dat zij ook iets bij hem hebben gedaan. Hij heeft wel iets laten merken, maar directe bewijzen heb ik niet. Het enige wat ik kan doen is aangifte doen, want jeugdzorg vertrouw ik niet meer (ik had ze ingeschakeld, maar ze wilden niets doen omdat ik 'waarschijnlijk nu iedereen verdenk omdat ik het zelf heb meegemaakt'). Daarmee was de kous af. Er kwam geen onderzoek, helemaal niets. Nu is mijn vraag: wat kan ik doen voor mijn broertje? Zou ik zijn voogd kunnen worden? Of wordt dat een vreselijk lang proces zonder eind? Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Dayenne
meid wat een ellende allemaal ik denk wel dat je voogd kan worden van je broertje zou als ik jou wel eens een boel info gaan iinwinnen desnnoods wil ik je daar wel bij helpen of wat dan ook geen punt
Ik probeer nu zoveel mogelijk informatie in te winnen, ben al de hele dag aan het kijken of internet. Vandaar ook dit berichtje, begin een beetje wanhopig te worden. Lief dat je wilt helpen! Als je es wat tegenkomt over dit onderwerp, zou je dat dan willen doorsturen naar mij?
O dan heb je niet veel aan mijn korte stukje Misschien eens in de gouden gids opzoeken waar een rechtswinkel bij jou in de buurt zit? Daar kun je zo vrijblijvend naar binnen stappen voor informatie, misschien kunnen zij je op weg helpen.
Jeetje wat een ellende! Volgens mij kan je alleen maar voogd van iemand worden als de ouders daarvoor toestemming geven of als je als voogd wordt aangewezen door de rechter en dat loopt dus via jeugdzorg. Maar ja, als ze jou niet geloven. Zijn er nog meer mensen in je omgeving die de signalen ook opvangen? Die kunnen dan ook het AMK bellen. Misschien de school waar je broertje op zit? Of, maar dat zal heel moeilijk zijn, je broertje zelf. Veel sterkte iig! Linda
Bedankt voor je berichtje! Ja iedereen pikt signalen op, maar schuiven het af op dat het komt omdat mijn moeder nu in therapie zit. De school heeft al vanaf groep 1 iets in de gaten, maar mijn moeder heeft een vlotte babbel en de school gelooft haar helaas. Mijn broertje zelf gaat niet bellen, dat weer ik zeker. Ik zou zelf wel willen bellen, maar zouden ze mij dan geloven?
Die heb ik gebeld maar ze willen mij niet helpen. Ze nemen mij niet serieus omdat ze denken dat ik iedereen verdenk omdat ik het zelf heb meegemaakt.
Wat raar dat ze denken dat je "iedereen" verdenkt, want dit verhaal gaat toch juist over diegenen die het jou hebben aangedaan, niet over andere mensen?
Ja precies! En nog, vind je ook niet dat ze SOWIESO een onderzoek moeten starten, ongeacht mijn vermoedens? Ik bedoel, je laat een kind van 11 toch niet achter bij 2 mannen met zo'n verleden? Hoe krom is dat...
Oeh! Dat vind ik eigenlijk heel erg! Hij zit in het gezin waarin jij het hebt meegemaakt, dan zouden ze juist extra allert moeten zijn toch?! Pfff...moeilijk meid. Anders idd zoals Anabella zegt, rechtswinkel bellen. Sterkte hoor!
Meis, ik heb hier helemaal geen verstand van (gelukkig) maar wil je wel ontzettend veel succes wensen! Elmo
Dit wou ik net posten! Ook ik weet er niets vanaf, maar ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!