haha na het weken lezen van deze topic kan ik ook eens reageren.. Ik had een maitlje gekregen n.a.v. een advertentie die ik had geplaats van ene hannes klootwijk hahahahahhahahha nou ik heb me toch in een scheur gelegen..
Mijn hele goede vriendin heeft haar dochter CATO genoemd. Zo heet een oud-tante van mijn vader, brrrrr. Ik vind het echt niet van deze tijd !
Ik ken iemand een man die Wob heet, dat vind ik ook erg! Als ouders heb je toch een bepaalde verantwoording voor je kind! Dat begint volgens mij al bij het geven van de naam.... Marian
@Secretje: Mijn tweede naam is Huberta, naar mijn peettante. Ook niet best. Op het moment dat mijn doopnamen in de trouwzaal werden genoemd, heb ik maar ef gehoest
Het is al even geleden geschreven, maar ik wilde er toch nog even op reageren. In nederland is het wel een gekke naam om te geven gezien de associatie met de blauwe vogel, maar in Italie is het een normale naam. Het is de afkorting of verkleining ( net als giovanni, gianni is) van de naam Giuseppe. Ik heb ook een oom in Italie die Pino heet. Ik ken er ook nog wel meer o.a. in Nederland. Ik vind het dus een hele normale naam,
Haha Engel, mijn vader heet Engele. Al krijgen we nog 10 jongens, allemaal zal ik in de naam zoeken naar een vernoeming, maar geen Engele! Sorry heit Groet van Kiki
Wat een rare namen allemaal. Wat dachten jullie van de dochter van Angela Schijf die heet toch Bloem en van de dochter van Raffaela?(die van idols) die heet Beautiful Hope Ik weet niet hoe ze aan die namen komen,ergens van afgeleid ofzo? groetjes Angela
Ooit werkte ik voor een zorgverzekeraar. We kregen er op een dag een geboortekaartje waarop stond: Geboren: Avontura Pink Tijger zusje van Avontuur Bink Tijger Het kaartje was roze met tijgermotief (goh, wat creatief) Verder zag ik in het prisma voornamenboek de naam wmfr of wmffr het komt van humphrey maar het is een beetje vreemd zo zonder klinkers, niet waar? Zelf ben ik trouwens ook niet heilig hoor. Mijn zoontje heeft 3 namen gekregen waar sommige mensen waarschijnlijk om moeten lachen ofzo. Pjotr (zijn roepnaam) Willem (vernoemd naar mijn vader en naar een nichtje - dat is haar bijnaam) Elmo (dat vond ik zo schattig, maar ja wel een sesamstraat figuurtje gelukkig is het niet zijn roepnaam dus hoeft hij het ook niet te zeggen)
Ik hoorde laatst van iemand dat ze een jongetje kende de heete Freek en zijn achternaam was de kreek... dus, Freek de kreek
Heb trouwens ooit op MTV een programma gezien over de namen die beroemdheden aan hun kinderen geven.... nou de een nog gekker dan de andere... Wat dacht je van Michael Jackson die zijn zoontjes Prince Michael I en Prince Michael II noemt...
ik heb eens op een buitenschoolse opvang gewerkt en daar zat een meisje dat morticia (adams family) heette
ik ken trouwens ook mensen die hebben hun eerste dochter olijfje genoemd en hun tweede butterfly En wat dacht je van w.c. pot?das (echt waar) iemand! en de leukste tot nu toe vind ik wel een meisje met de naam pup...