de tranen rollen over mijn gezicht van het lachen me vriend zit me aan te kijken zo van waar heb jij last van haha ik heb echt de grootste lol hahaha
in turkije is het ook een achternaam er is zelfs een zanger genaamd burak kut ( koet wel uitgesproken) maar je zult je hier maar gaan melden op het gemeentehuis zeg ik vaker tegen mijn man
Fedde vind ik ook eigenlijk niks die van Aukje? En Bloem van Angela Schijf!? Zwaan heb ik ook gehoord, dat vind ik zelfs ook niks hoor! Veel mensen keken altijd verbaasd wat mijn namen zijn: Kalinka Neeltje Hendrika, werd ook geplaagd met Kaneeltje !
Bloem, Vlinder etc. vind ik ook maar niets. Ik kreeg een keer op het werk een geboortekaartje van een kind dat ze Zus hadden genoemd. Het broertje had ook een belachelijke naam, maar die kan ik me niet meer herinneren. Kreeg spontaan medelijden. Bikkel of Binkie, ook vreselijk. Ik werkte bij een internationaal bedrijf en daar krijg je natuurlijk vanalles van over de hele wereld aan de telefoon. Zo hadden we bijv. Herr Nöker uit Duitsland en een meneer Schaeperkötter. En dan moet je nog serieus doorverbinden (wat we meestal nooit deden, want met zo'n naam vraag je erom ). En eens van een Scandinavische jongen gehoord die Wanker heette, ook triest.
Ach, de stakkers, wat een combinatie (al ken ik de naam Sterre wel en op zichzelf vind ik dat nog wel gaan), maar hopelijk zijn het de zonnetjes in huis!
Pff ja, Sterre vind ik een leuke naam, maar die combinatie vind ik niks hoor. Ik ken een gezin met 3 kindjes, die heten Sterre, Storm en Wolk, ook al zoiets. Echt, hoe verzinnen ze het...?
Bij mijn neefje op school zit een jongen in de klas die ze Spijker hebben genoemd en nu komt het zijn broer heet Hamer..................... Echt toen ik dat hoorde geloofde ik het niet eens maar heb de klassenlijsten gezien en het is echt zo...........echt bizar groet Nina
haha dit is zo'n leuke topic volgens mij zijn allebei die kindjes niet gewenst hehe...de oudste hamer..de tweede spijker..en de derde wordt dat kop? de hamer slaat de spijker op de kop? gelukkig ken ik niemand met dat soort gekke namen
In het turks heb je trouwens wel van dat soort belachelijke namen: Yağmur: regen damla : druppel verschrikkelijk..
Lang geleden zat er een meisje bij mij in de kleuterklas uit Iran. Haar naam was Fisje. Je sprak dit overigens ook gewoon uit als visje. We waren allemaal helemaal in de war toen ze voor het eerst op school kwam! Ik had vol verbazing tegen mn moeder gezegd toen ik uit school kwam: "Hoe kan een echt meisje met lange haren nou een Visje zijn!?!?! Dat kan toch niet mam?"
Mijn vriend zat vroeger in de klas met Barbaros. Zouden zijn ouders iets te vaak naar barbapapa hebben gekeken?