Mijn oom woont in Engeland en vertelde laatst dat zijn buurvrouw een kindje had gekregen met de naam: Scorpius! Mevrouw is jawel...Harry Potter fan!
Ik vind het nochtans een mooie naam. Damien (zo wordt het geschreven in de film). Maar die naam is niet per se de naam van de zoon van de Duivel. Dat hebben de schrijvers van de film bepaald. Damian/Damien/Damiaan is van Griekse oorsprong en betekent 'bedwinger'. Nog nooit gehoord van Pater Damiaan? Die gaat zich heus niet noemen als 'zoon van de duivel'. Waar halen jullie het dat het 'zoon van de duivel' zou betekenen? Ik heb het ook zien staan als een Franse jongensnaam, en dan betekent het 'tam, kalm'.
ik heb ooit stage gelopen op een kdv, en daar heette een kindje Buck, en die werd zelfs door de leiding gepest: Buck, buk je eens.... ook zielig
Nee ik vind het niet zielig... ik vind het schandalig! Hoe een kind ook heet, helemaal leiding van een creche/kdv mag zo niet met de kindjes omgaan.
mijn zusje zit bij een puk in de klas.. vind ik persooonlijk ook een rare naam... en een sky... dus je kind is gewoon lucht en pfff was nog een rare kan er helaas even niet opkomen :s haha komt wel weer.
Fay is ook mooie naam, maar me moeder zei dat je beter niet Fay gaat noemen: Fay ga je naar plee, dat rijmt het, dus dacht ik hmmmm, doe dat maar niet!
haha leuk allemaal! ik ken een rogue( is opzich niet zo'n gekke naam in amerika maar het klinkt niet echt met een superhollandse achternaam! ach ja die mensen waren fan van x-men
vind ik ook hoor! (gebeurde daar wel meer gekke dingen, ben ook weg gegaan!) Fay vind ik zelf wel erg mooi, maar niet als: Fee geschreven. ik ken ook een Puk: past super goed bij het kind, maar wat als ie straks 40 is...
Komt er dan een Scorpius in Harry Potter voor? Misschien dat het kindje gewoon schorpioen van Horoscoop is! Is trouwens wel een roman van James Bond,Scorpius...
hmmm...kan het me zo gauw niet herinneren... Welk vak geeft hij dan? (sorry voor de offtopic, maar ik ben dus ook Harry Potter fan en kan de naam echt niet plaatsen )
Ik was al aan het googlen, maar word dr niet veel wijzer van eigenlijk... Is dat niet die docent met dat halflange zwarte haar, die op een slechterik lijkt hihi
Neuh, das Snape. Maar ik heb gevonden wie Scorpius is, namelijk de zoon van Draco Malfidus. (is alleen in het laatste hoofdstuk van boek 7 te lezen)
aha, heb de films (trouwens volgens mij niet de laatste) wel gezien, maar zoveel fan ben ik er nou ook weer niet van hihi.