o ja dit is ook wel grappig het is een normale naam hoor. een aan getrouwde oom die heet Henk toen zijn moeder weer in verwachting raakte en bij de geboorde weer een jongen bleek te zijn wisten ze niet zo 1 2 3 een naam voor hem hebben ze maar Henk genoemt. Dus de 2 broers heten allebei HENK.
Misschien heb ik het al eerder geschreven maar goed.. Mijn moeder zat toen ze zwanger was van mij op zwangerschapsgym met een vrouw die als het een meisje zou worden haar kind Fokkelien zou noemen. Het is ook een meisje geworden...
Ik heb vroeger ook iemand gekend die Fokkelien heette. Verder had mijn moeder een tantje Fokje. En ook een tante Teddie Ik heb in Friesland gewoond en die namen kunnen ook best apart zijn, zoals Beitske en Haitske. Mijn buurvrouw vroeger was vernoemd naar haar 2 oma's, Mieke en Wies. Ze heette dus Miekwieze Een kennis van een vriendin van mij noemde haar dochter Ira. Vond ik ook wel erg apart.
Hahaha heb me echt rot gelachen hier.... Vroeg een meisje bij mij in de klas heette Soleil-Moon......erg apart... De vriend van mijn moeder heet Happy...dacht in het begin dat het een grapje was maar nee......hij is dan ook altijd wel heel Happy en we zingen dan ook graag voor hem: If you Happy and you know it clap your hands hahahaha....
Hahaha erg leuk om te lezen hier... Ik kan me nog goed herinneren dat een jaar of tien geleden 2 kinderen in de talkshow van Caterine zaten die Bliksa (Jongen) en Slingertje (meisje) heten.. daar heb ik nog weken om gelachen.. hahahha
Ik las gister de kinderen met een column van de vrouw van Martijn Krabbe. Hun zoon heet Bickel..... vind ik toch ook een beetje raar!
Ja dat meen ik echt,maar het is dan ook wel een spiritueel gezin. Ze hebben bij mijn vriendin op de middelbare school gezeten. Gek he dat je je kinderen zo gaat noemen hahaha...
okeey een jongen die hilleginus heet een volwassen vrouw die ik ken heet barbie en een ander heet dolly
Tja, mijn dochter heet ook Bente en met onze achtenaam kun je er dus ook een "ben te ..." van maken. wij hebben er dus werkelijk nooit bij stil gestaan dat dat ervan te maken was. Toen ik het voor het eers van iemand hoorde vond ik het ook ver gezocht. En als ik het er wel eens met mensen over heb kijken ze me aan met een blik van huh? Wat denken mensen veel door wordt dan gezegd, zeker niks beters te doen. Maar goed ik ben heel blij dat wij er van te voren niet aan gedacht hebben want we vinden het een super naam.
Onze oude buurvrouw is lerares en die heeft nu een kindje in de klas, die heet 'Al Pacino'. Sorry hoor maar dan spoor je toch ook niet... Als ouders.
Gelukkig maar dat smaken verschillen he Al zijn sommige namen wel heel erg natuurlijk. Ik vind hele Engelse namen bij nederlandse kids niet zo mooi, zeker niet met een oerhollandse achternaam. Destiny de Vries bijv.
zat in de trein, en hoorde 2 dames praten over de namen van tegenwoordig. Zegt de een tegen de ander:de dochter van die en die heet TING! En ze spelde het ook nog! wahaha Moest meteen in het Engels THING denken... Ook lullig, he ding....