Onbegrijpelijk....... vind ook echt dat zoiets niet zou mogen. En wat is het geslacht van de kindjes? Groetjes, Josien
Een kindje wat bij mij op de kinderafdeling lag heet 'Diesel'..... Dat was dus 1 van mijn katten dus ik associeerde dat... Moest er wel om lachen.... Ieder zijn keus hoor, begrijp me niet verkeerd. Zon, maan en ster.... Vreselijk..... Wat erg voor die kinderen.
Ik hou van aparte namen, ik was dan ook helemaal weg van de naam Amanthis (uitspraak AmEnthis) en tja.....we hoorden en nu nog steeds dat het zo'n aparte naam is, er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn die deze naam niet leuk vinden en dat mag want iedereen heeft een andere smaak. Ik ken een jongetje die Ira is genoemd door zijn ouders.
Bij mijn dochter in de klas zit ook een ting, het is een chinees kindje, zo genk vind ik de nama dus niet.
Bij een vriendin van mij woont een kindje in de straat dat Pitt heet. Dat vind ik niet zo. Verder ken ik iemand die haar kindje Boebie heeft genoemd. Klinkt bij een baby nog wel schattig, maart als ie groter is. Arm jochie, je zult later maar op sollicitatiegesprek moeten. Kom je lekker over.....hopelijk kan hij tegen die tijd zijn naam laten veranderen.
Wat dachten jullie van Garibaldi of Pogibonzi? Zo afgrijselijk dat het lachwekkend wordt! Past in het rijtje van Hilleginus thuis (las ik hier ook ergens)
De ouders van mijn man hielden ook wel van aparte namen, mijn schoonzus heet Peri en mijn man Milo. Peri vond ik heel raar in het begin maar nu ben ik er inmiddels aan gewend. Al zou ik er nooit voor kiezen. Zonder mensen te willen aanvallen: namen zoals Damani, Diego, Milan, Deveny, Heavenly, Damian en noem ze maar op vind ik TE fout voor woorden. Krijg daar altijd van die sjonnie en anita-associaties bij....
MIlan is toch wel okee? Krijg ik totaal geen Sjonnie-anita-gevoel bij.. Maar misschien komt het dat je een niet zo leuke milan kent? Dax is trouwens ook wel apart, wel leuk, doet me wel denken aan een brommer, honda dax, soort mini SS50, met mooi geluid hehe
Nou ja dat is wellicht een kwestie van smaak, ik vind Milan niet zo denderend... Dax is op zich een normale naam, staat gewoon in het namenboek en tik maar eens Dax in op hyves; 133 resultaten . Maar je hoort hem in het dagelijkse leven niet zoveel nee. Gelukkig verschillen smaken, anders zouden we allemaal hetzelfde heten .
nou ken er hier ook wel een paar Elvis voor een meisje (ben er nu aan gewend en vind het inmiddels wel gaan maar zelf zou ik het nooit doen) en haar broertje heet tijger wat ik van de week in de krant las bijvoorbeeld Bjarna (v) Lot (v) en dan de mensen die vinden dat ze moeten benoemen en vervolgens een hele andere roepnaam gaan gebruiken dat snap ik ook niet. maar goed ieder zijn ding en er zullen ook mensen zijn die onze namen niet begrijpen. en de naam die wij onze dochter gaan geven die in juli geboren wordt zullen de meningen ook over verschillen.
Mijn vader heet Majo (van zijn doopnamen Marinus Johan) Klemtoon op de "a". Kijken of de "orginele" grap nog gemaakt wordt hier....?!
ik heb een geboortekaartje gelezen op de zwemles van mijn zoontje: Geboren Sjimmie, broertje van Sjors. verder aparte namen: Bosse (zoontje van collega) Ole (zoontje van iemand uit de straat) Felix (zoontje van iemand uit de straat) Op zich hou ik wel van aparte namen, maar kan me kind echt geen bosse ofzo noemen.