ik werk in de kinderopvang en heb al heel wat aparte namen tegen gekomen zoals: Wolfje Beer Catotje grifing maas moos tika emre maart sabe ebbo hetty (voor nu dan) lidewij nou kan er nu even niet op meer komen maar we hadden er wel meer.
emre is een hele normale turkse naam hoor maar voor een nederlander misschien raar om te horen inderdaad..
wat dacht je van dynamite? Mijn tante is eens 'spoed'pleegmoeder geweest, kreeg ze een jochie met die naam. Lief ding hoor, duurde een aantal maanden voor hij mee speelde met de overige kinders, maar we hebben allemaal verbaasd gekeken bij die naam! Tinka kun je trouwens herleiden naar Tinker, dat is idd een paardenras, prachtige beestjes, heel fijn om mee te werken. Ook heel mooi en sterk, maar wel af en toe een beetje koppig
Een tijdje geleden is er op de zwemclub een jongentje geboren met de naam Stuiver : ( hadden zeker heimwee naar de goeie oude gulden )
Ook ff off-topic, maar wel een leuke om hierbij aan te sluiten. ik ken iemand die heet Saedt, en deze is getrouwd met mvr Ball. Dus zij heet dan: mvr. Saedt-Ball.. Nee, geen geintje.. Dan neem je toch alleen de naam van je man aan? Toch niet beide!
Ole vind ik heel leuk! Sjors en Sjimmie is echt te triest voor woorden. Het kind van Beertje v Beers heet Tigerlily; hoe triest kun je het hebben
Wat dacht je van Jip? En dat voor een meisje? of zomer. Of mensen die hun kinderens naam op elkaar af stemmen... Zoals Demi en Dani of romy en romany Blergh...
Jip is leuk, voor een jochie, maar daar werd in mijn omgeving ook wel anders over gedacht. Billie en Bobbie (Tanja Jess) krijgt ook wel een aardig Jip en Janneke gehalte