Ik heb een collegaatje dat heet Miets, had er nog nooit van gehoord en dacht dat het een afkorting was. Niet dus.
Mijn neefje heet Bink. Gelukkig is hij ook een Bink en als hij het later echt geen mooie naam vind kan hij zichzelf ook nog altijd naar z'n tweede naam noemen, Brian Als ik een meisje had gehad had ik haar Given Angel genoemd. In het NL dus gegeven engel. Klinkt erg vreemd maar ik vind het SUPER mooi!
Een collegaatje heeft haar kindje storm genoemd. In het begin vond ik dat wl raar, maar het wende wel erg snel. Vind het nu niet gek meer.
Ik ken iemand die noemde haar kind Chuck, nou woon je in Amerika is dat een veel voorkomende naam maar in Nederland vind ik dat toch best een rare naam! Er is ook een schaatser genaamd Kip Carpenter, rare naam maar mooie looks !
Ik heb erg moeten wennen aan de naam van mijn man; Aris-Leendert (zie het als Jan-Willem, dus als 1 naam) Hij is geboren als Frank, maar is met 5 mnd geadopteerd en omgedoopt tot Aris-Leendert. Hij vind het zelf ook 3x niks, maar laat zich Aris noemen.
meid is oud Hollands voor meisje, maar meisje is het verkleinwoordje eigenlijk (van meid of meis) Mei vind ik wel n leuke naam, maar ik zal m vast niet gaan gebruiken.
de aparte namen die ik ken: kick maen buck elmer (= toch een botermerk?) tjibbe (soory voor de friezen ) onix en pearle (te erg voor woorden) ach he smaken verschillen
nou heb er ook eentje...aan de overkant heet de kleindochter van een buurvrouw vanish...ja moet ik toch altijd aan dat roze potje denken hoor
oh ja en Topanga! (van de serie boy meets world) ze wilden een orginele naam die nauwelijks/niet in nl voorkwam... zielig meiske
Ik ben ooit een meisje tegen gekomen (uit friesland) die heette Geilske....vond ik behoorlijk bizar. Ook Scarlet (meisje) Moon (meisje, uitspreken zoals je het schrijft). De voogd van een client van mij heette Gerbera ( is nogeens wat anders dan Roos) !!! Namen als vlinder, bloem, storm en appel hebben niet echt mijn voorkeur.
sommige namen die hier als **** bestempelt worden , vind ik eigenlijk wel aardig. Er zitten best gangbare namen bij! Het is ook een kwestie van smaak. Germ Sterre Amalia Claus Puk (wordt vaker geschreven als puck) Igor Dit zijn toch echt namen die gangbaar zijn, misschien wat ouderwets, maar goed! Ik vind deze namen niet in het rijtje.. Incest, Splinter of Challenger vallen eigenlijk waarvan overigens Incest niet goedgekeurd zo mogen worden door de nederlandse gemeentes..
Nou, komt íe: Het is geen grap. Mijn moeder kent een mevrouw Leering. Dat is op zich een hele gewone normale naam. Maar het grappige is dat die mevrouw getrouwd is met meneer Riool. En nu heet ze dus: Mevrouw Riool-Leering! Maar goed, dit is een achternaam, maar vond 'm toch leuk..
Paar jaar geleden werd ik voorgesteld aan een nieuwe collega: Mona, op zich geen gekke naam, maar dan de achternaam :toet, dus ze heet mona toet, ik moest mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. Verder nog een vreemde meisjesnaam gehoord: ikke.. tja niet mijn keus
Ik ben juf, dus dan hoor je veel verschillende namen. Typisch vond ik de 2 meidennamen: Desteny en Faam
What's in a name he.. Het is voor iedereen een persoonlijke keus waarom een naam wel of niet leuk is, maar vrienden van ons hebben een zoontje genaamd Nemo - en toen kwam 2 jaar later de film uit. En het dochtertje heet Pippa, ik moest aan beide namen erg wennen, maar als je de kindjes kent, dan klopt het helemaal. Ze zijn gewoon Nemo en Pippa, een andere naam zou ook niet meer passen. Mijn nichtje heet Branda, lijkt ook een beetje op bier ( ) Maar nu de topper: Engele, mijn vader.... Ik ben wel voor vernoemen, maar al zal ik nu nog 10 jongens krijgen, het zal never een Engele worden. Groetjes van Kiki