En de volgende word Nana Heelal ofzo? Ik ken trouwens wel een Nana, vind het verschrikkelijk. Leuk voor een klein kindje, maar voor een volwassen vrouw?
wat gemeen zeg! echt waar, nana is een buitenlandse naam, helemaal niet lelijk of belachelijk, dat jij dat vindt is iets anders...jammer dat jij zo hardop zegt je kan ook mensen beledigen , niet echt netjes, sasha is ook een mannen naam, rusisch, komt van aleksandr , nou, dus anderen kunnen net zo gemeen zijn, niet leuk of wel . ik snap wel dat namen als mevrouw Lul grappig zijn, of nou...hilarisch...maar ik vind echt gemeen om een gewone buitenlandse naam belachelijk te vinden alleen omdat het niet lekker klinkt.zeg gewoon dat het niet jouw smaak is... . namen als felix, damian, goldie, nana, etc zijn gewone namen!
@rahella: waar heb jij last van? Wendyp zegt alleen maar dat zij het een verschrikkelijke naam vindt. Zegt hooguit wat over haar smaak (die ik met haar deel trouwens) en niets over wat wendyp van buitenlandse namen vindt. Ik vind jouw reactie nogal overtrokken.
Hoop niet dat ik nu iemand beledig... maar las laatst in een tijdschrift dat een stel hun zoontje Eppo hadden genoemd.... Ik ken het woord eppo als van: die is niet wijs, wat een eppo zeg, of die spoort niet helemaal.... Dus ik snap deze naamkeuze echt totaal niet.....
helemaal geen last pendrag, ik vind gewoon echt gemeen , ik kan wel lachen van namen als lul maar nana is echt een gewone naam. ik ben gewoon verbaasd dat mensen zon scherpe oordeel hebben over anderen. iedereen moet maar naar zichzelf kijken.
Sorry.. vind je reactie ook een beetje fel.... Ik weet dat Sasha afstamt van Alexander en dat het een russische mannennaam is. IK zeg toch ook erachteraan dat het leuk is voor een jong iemand en niet voor een volwassen iemand. Ik bedoel, er wordt toch ook over andere gebruikelijke namen gesproken hier in dit topic, zoals eppo enz?
Nou ja, gebruikelijk is misschien een groot woord, maar er zijn genoeg eppo's in nederland. (een vriend van mij heet ook zo)
nou sorry ook dat ik de pret verstoor, ik ben echt geen zure tante , ik kan wel lachen van sommige namen, namen als porsche of euro of lul, etc. maar de waarheid is dat sommige namen die hier zijn genoemd zijn doodgewone namen, niet vreselijk, niet belachelijk, gewoon buitenlands, nou veel mensen die hier lezen hebben vrienden/kennissen/familie die de namen dragen,of heten sommigen mensen die hier lezen zelf goldie of nana of kiki of nico. was helemaal niet fel bedoeld wendy , maar nou zie je wel dat niet iedereen kan lekker lachen en niet iedereen vindt een doodgewone naam lachwekkend of belachelijk. belachelijk en lachwekkend is om jouw kind: milionair porsche euro junior te noemen en niet nana.trouwens ik ken zelf een nana, echt een leuke vrouw .
Nana Mouskouri .. inclusief jampotbril Komop Rahella, dit topic is leuk bedoeld, als je je gelijk aangesproken voelt, blijf dan weg. Uiteraard smaken verschillen en dat is ook maar goed.
Maar het gaat ook om de combi's ik denk dat (bijna) niemand raar opkijkt van namen als Nico, Kiki, Tine etc. Maar een tweeling die Nico en Tine heten tja, ik smacht ook nog steeds naar sigaretten, maar zo erg toch weer niet.
martijn krabbé is ook weer fijn bezig: hij had al een Bickel (? ik mis 'm, echt!) en nu heet zijn nieuwe zoontje Achilles.... tsja, smaken verschillen, maar wat zál dat kind gepest worden later! zielig gewoon. er zijn andere manieren om te zorgen dat je kind een sterke persoonlijkheid ontwikkelt, he?
Combinaties maken het soms wat raar. Een collega van mij heet "scheel" met haar achternaam en was zwanger. Wij maakten al grapjes dat haar zoon "ben" zou gaan heten ("ben scheel" dus) MAar het was echt hillarisch toen ze haar dochter daadwerkelijk kiki noemde. Op zich niets mis met die naam, maar de combinatie "kiki scheel" heeft in het noorden/oosten van het land toch een andere betekenis (kijk je scheel) En wat denk je van combies als Rex Nikkels (rek snikkels)?
Haahah die van kiki scheel is wel errug leuk (kom zelf namelijk uit oosten.) Leuk als je je voor moet stellen ofzo haha
Onze zoon heet Deon.En in het begin moest iedereen er aan wennen maar uiteindelijk als ze er allemaal een gezicht bij hebben went het opzich vanzelf.dat is met alle apparte namen denk ik.In het begin was het ..hoe heet hij> deon..HOE?
Heb me gister voor het slapen gaan nog even kostelijk vermaakt met sommige namen hier. Ik moest voornamelijk lachen om de naam waar ik zelf behoorlijk trots op ben. Namelijk: Zwaantje. Ik heb zelf als eerste naam Zwaantina. Ben vernoemd naar mijn oma die Zwaantje heet. Enne Eppo, das niet echt een rare naam. Mijn vriend komt uit het Noorden en daar is die naam heel gewoon. Er is ook een liedje van. Zal eens kijken of ik die kan opduikelijk op Youtube of zo. Als dat mag?
Ik had een neefje die heette eppo, maar toen ie een jaar of 8 was (en toch wel heel erg werd gepest met die naam) hebben ze t veranderd in adriaan.