Tja, hoor hier ook regelmatig de naam Storm voorbij komen. Mijn zoontje heet dus zo. En wij vinden het (natuurlijk) wel een mooie naam. Is gewoon oud hollands. Maar gelukkig verschilt iedereen van mening, he? Rare namen die ik ooit heb gehoord: * Vanina (tja... klinkt als...) * Pelis (ook al zo'n 'klinkt als' naam...)--> overigens uitgesproken als Peelis * Bumba (naar de clown) * Sokje (tja...)
"Eindelijk een BNNer die zijn kind een normale naam heeft gegeven Wolter Kroes: Gewoon Thomas Valentijn Kroes." Wat dan wel grappig is: Thomas wordt vaker afgekort naar Thom. En dan heet hij dus Thom Kroes (klinkt als....). Bij ons in het dorp geboren: meisje met de naam Blush....
Tom Kroes vind ik dan wel weer "leuk grappig". Zo heeft iemand die ik ken met de achternaam Dekker zijn zoon mick genoemd(klinkt als mick jagger...?), vinnik ook geinig. Maar ik ken iemand die heet Anne-Wil en van haar acternaam Kip, arm kind!(maar als je Pijpe van je achternaam heet, is Anne-Wil ook triest, ik zag t een aantal blz geleden!) Bij ons in d buurt woont een advocaat die van zn achternaam Rampsoedh heet, zou m niet in de hand nemen geloof ik!
had een leraar op school die laurens van zijn achternaam heet en zijn zoontje de voornaam laurens gaf! vind ik ook erg!
Haha, daar moest ik serieus ook meteen aan denken. Ik was toen nog best jong, en ik had eerst niet door dat hij ook zo met z'n achternaam heette. Dus ik vond het altijd superraar als zijn moeder de telefoon opnam: "met mevr. Daniël". Later drong 't pas tot me door dat dat ook hun achternaam was...
Een leraar van mij op de middelbare had 2 kinderen, Wiep en Wap. Ik geloofde het eerst nooit maar véél later toen ik mijn eerste echte baan had kreeg ik een nieuwe mannelijke collega van mijn leeftijd en laat zijn vriendin nou eens Wiep heten .... was dus de dochter van mijn oudleraar ... Ik heb gelijk gevraagd of dat haar echte naam was en wat ze er zelf van vond, maar dat was dus haar echte naam en ze was eraan gewend dus ja...
Ik ben het helemaal met je eens! Maar je zit wel het topic vanaf het begin te lezen he?! Inspiratie aan het opdoen? Enne Germ staat ook voor acherm, agossie
Ik lees net het 'geboren' topic en kom daar tegen "Sinatra"... dochter van... Vind ik toch ook redelijk bizar
ken idd ook een jongetje en die heet Wick. Vorig jaar toen ik net zwanger was en we het over namen hadden vertelde een collega over een vriendin die haar zoon Storm had genoemd, met als achternaam Storms... Ook niet mijn ding..
Deze tpic is zó goed voor mijn hormoondip ! Ik vind Fedde overigens ook leuk, mijn man ook niet! Ik was ooit, als puber bij de tandarts, samen met mijn moeder, toen werd José Suikerbuik omgeroepen, ik heb echt 5 minuten moeten bijkomen, arm kind, met zo'n buik, hoeveel gaatjes zou ze wel niet hebben?(erg puberaal zie ik nu!) Mijn opa had een keer een gesprek met iemand die "mooiweer"heette....was erg verwarrend bij het voorstellen"Versteeg"..."mooiweer"...dat ging een tijdje zo door!
Sorry hoor maar dit topic gaat meer lijken op de meest gefrustreerde namen. Niet meer de lachwekkende namen. Ieder heeft (gelukkig) zijn eigen smaak en ook eigen keuze op de naam van hun kindje. Ik zelf heb nu het idee dat als een ander het niet mooi vind dat je hier uitgelachen wordt wat betreft je naam keuze.
Ik las net in de krant dat er een tweeling geboren is, twee meisjes: Maddy en Guusje. Niet echt raar ofzo, maar ik moest wel gelijk aan Guusje Nederhorst denken, want haar zoontje had als tweede naam ook Maddy (dat was geloof ik weer vernoemd naar een ex van Dinand, die ook aan kanker gestorven was). Dus misschien een Kane of Guusje Nederhorst fan .
@conny75: D'r zullen zat mensen Finn ook een lelijke naam vinden! Dat weet ik en dat doet me niks Ik vind gewoon bepaalde combi's of klinkt als... Grappig, of onnadenkend. Probeer echt niemand aan te vallen hoor!
ik begrijp dat heel goed, bepaalde namen kunnen niet bij bepaalde achternamen zodat je een vreemde combi krijgt. Maar ik zie nu lijstjes voorbij komen met voor mij normale namen die hier neergezet worden als namen die echt niet kunnen. Sorry ik wil niemand aanvallen maar het valt mij gewoon op, en ik denk dat er genoeg meiden zijn die teleurgesteld zijn als hun naam in dit topic voorbij komt.