Ik kwam laatst de naam Mats tegen voor een jongen vond het erg raar. en ik heb een meisje in de klas gehad die heette eigenlijk abigael maar heeft dit zelf verandert in bibi maar die vind ik ook nog raar
als we over achternamen gaan beginnen, ken ik er ook wel een paar... Schoonopa-lief heette Feld en schoonoma-lief heette Konijn... Feld-Konijn. Bekenden: meneer ontmoet mevrouw en stelt zich voor: "Hallo ik ben Ramp" Vrouw:" Van het Zelfde" Moet trouwens zeggen dat ik de naam Sterre bijzonder mooi vind, en ook een aantal namen van het Koninklijk Huis kan ik erg waarderen. Ik heb zelf een keer een Skipper ontmoet, moest toen toch wel even denken aan een kangaroe...
nou hier in de usa.. zit een jongen bij mijn man op school die heet dus hoer.... ja voo rmij is dat erg lach wekkend
Mijn neefje heet JIP en mijn nichtje heet PUCK, in het begin moest ik er heel erg aan wennen maar nu na 5 en 2 jaar ben ik er wel aan gewend Ondanks de naam zijn het echt schatjes: Puck: http://www.vriens.org/pictures/puck/slides/puck07.JPG Jip: http://www.vriens.org/pictures/jip/slides/jip04.JPG Jip is ook mijn Petekindje.
Een vriend van mij kent iemand die Teddy Beer heet... Da's ook zielig als je een voornaam zo aan een achternaam koppelt... maar kan wellicht aangetrouwd zijn????? da's dan vette pech.
Ik ken een stel die hun kind deodatus hebben genoemd, dat zal later op school wel Deo worden of zo En wat dacht je van de meisjes naam Mercedes, op zich een leuke naam, maar ja die auto's he? (zij werd door ons volkswagen genoemd ) Petra
ook heb ik vroeger bij de vreemdelingen politie gewerkt, en daar was er een mevrouw Kutlap en een meneer Lulniet (waren wel achternamen, maar ik zou ze gelijk veranderen) Petra
een lerares bij me stiefbroer op school heet Clementine net als een mandarijn. en mijn nichtjes heten Puck en Babs,niet mijn smaak.en een meisje hier in de straat heet Lobke en dan hebben we ook nog een Rowie.en bij mijn zoontje in de klas zit er en Mies en een Wies.en een zusje van een meisje die bij mijn dochter in de klas zit heet Toet.En een broertje van een jongentje bij mijn zoontje in de klas heet Preben.net als Pien,Pleun enzo.Kijk maar eens in een namenboek,ik zag in dat namenboek wat ik heb Stoffeltje staan,nou,ik lag helemaal in een deuk.....en ik ken ook een Sky,dat is toch ook geen naam?
Persoonlijk vind ik Sky heel mooi hoor, ik zou het alleen zo schrijven Skai (die heb ik wel in mijn hoofd voor eventueel een meisje of tweede naam voor meisje), maar ja smaken verschillen hè!!!
ik las pas in de flair, daarin stond een vrouw met haar dochtertje en die heette Swaentje!!! dit vind ik dus echt niks!
ik ben het met guspie eens dat er heir namen genoemd worden die best kunnen ook in mijn ogen.... wat is mis met de naam amalia desteny puk storm ik bedoel niemand word er beledigd mee..... namen als vlinder ed vind ik elf ook niet geweldig.... Zelf ben ik ook absoluut niet kapot van de oer hollandse namen.... maar dat is een smaak..... zo vind ik de naam Bloem, merel, pit en madelief helemaal niks..... maar das gewoon mijn smaak
Ik merk ook dat veel namen die ik heel gewoon vind. Puck, Jipp, Babs, Mats en verder oerhollandse namen soms genoemd worden als apart/raar. (dat mag ook hoor!! ) Maar dat zijn namen die ook heel veel voorkomen in deze regio. Misschien dat ook elke streek zijn eigen kenmerken heeft. Namen is gelukkig een kwestie van smaak, stel je voor dat we allemaal Loes zouden heetten. Veel van de achternamen die julllie noemen vind ik geweldig grappig.......o,ja nog een die ik een beetje apart vind. het zoontje van Geert Hoes heet Robijn. Voor een meisje nog wel leuk , maar voor een jongen vind ik het een beetje zielig