Wat een mooi onderwerp. Ik heb me slap gelachen! Ook al vind ik het ergens ook dieptriest dat bepaalde namen mogen. Zielig voor de kids.
Mees hoor je tegenwoordig heeeeeeeeeel vaak! En Jip vind ik ook niet bizar of vreemd eigenlijk hoor?!
Ik zeg ook niet dat ik Mees leuk vind hoor .. maar heb hem de laatste 2 jaar vrij vaak gehoord, dus volgens mij is hij redelijk ingeburgerd. Obanoy ken ik niet. Mag toch hopen dat die jongen niet gewoon Janssen ofzo van achteren heette
Hahaha jip en janneke vond/vind ik ook niet leuk hoor, dus er zijn nog meer mensen In Oei ik Groei zag ik gisteren een naam... Lood. Het is een jongetje... Mijn vriend zei meteen oh hoe noemen ze zijn broer? Ijzer?
ik lees graag mee in dit topic, en kan soms ook best hard meegrinniken... ik ben echt erg, ik vind bijna alle namen die hier worden voorgesteld op dit forum niet mooi. En de helft vind ik lelijk. en nog een gedeelte vind ik vreselijk lelijk. wat een muts ben ik he!
Volgens mij zijn sommige combinatie namen verzonnen hier broer konijn...sure! Mees en Jip zijn normale jongensnamen toch? En Nova, doet me ook denken aan het tv-progamma
Koert-Jan komt duidelijk niet uit Rotterdam Keetje Tippel En die andere namen zijn gewoon erg ouderwetse namen, niks vreemds of verzonnen aan
Ik zag in de nieuwe kinderen de naam Mus staan (voor een jongen)..... Als je je kind Broer Konijn noemt dan is er toch wel iets mis met je hoor... Dat is toch zielig!
Kan wel hoor! Mijn vader wordt door heel zijn familie Broer genoemd. Officieel heet hij Hendrik (Henk) maar er was wat gedoe rond zijn naam, dus weigert zijn familie hem Henk te noemen. En hij komt ook uit Twente, daar is het een normale naam! Is wel grappig als je er over nadenkt, hij wordt door mijn neven en nichten Oom Broer genoemd. Maar ik weet niet beter. Gelukkig hebben mijn opa en oma wel naar de achternaam gekeken, dat hebben de ouders van Broer Konijn blijkbaar niet gedaan!
Als je in een dip zit of een slechte bui hebt, dan moet je zeker deze topic bekijken. Ik heb al flink kunnen schatterlachen om een aantal namen of combinaties van voor- en achternaam. Maar terugkomend op vreemde namen. Ik zat vroeger bij een Peer in de klas. Zijn orspronkelijke naam was Peertijn. Tja, je zal er maar op komen.
Ik hoorde van mijn moeder dat een kennis van haar ook weer oma was geworden. Ze had al een kleinzoon: DAS En nu is die schoondochter weer bevallen van een zoon: DIT Deze mensen hebben ook vrienden, die hadden een tweeling gekregen: FOS en KIP! OMG!
Ik vind namen als Mees en Nova juist wel leuk! Wat ik zelf vreselijk vind zijn nogal bijzondere, vaak engelse namen en dan zo'n oer-hollandse achternaam erachter.. De naam Peer ken ik trouwens ook, zijn partner heet Eus Peer en Eus, klinkt best apart (ik vergat steeds welke naam bij wie hoorde )
Er stond in de krant dat een vrouw onverwachts was bevallen bij het beachvolleybal toernooi op de Olympische Spelen in Peking. Ze heeft het kind toepasselijk "BeachVolleybal" genoemd, dan wel in het Chinees neem ik aan. Er worden daar nu ook veel kinderen vernoemd naar Olympische Spelen en zelfs naar de mascottes. Beetje apart.
Jaahhh, ik ken ook iemand met een oerhollandse achternaam en die kozen ook voor een Engelse voornaam. Ik vind het helemaal niets! De kinderen van B.N worden ook steeds gekker. Wie noemt zijn kind nou Achilles echt onbegrijpelijk. Hun eerste zoon heet Bickel, ook al zo raar. Volgens mij was Martijn een trendsetter w.b namen!
ik vind dat ook superlelijk, heet je bijv Sherowndah Boer ofzo mijn stiefmoeder heeft een neef en die heet Mtoto en daar ook een megahollandse achternaam bij. vreselijk... Maar het ergste vind ik toch engelse namen en dan fout gespeld zodat het apart lijkt. Dus in plaats van Jane 'Djaynne' jakkie.
hier in brabant wordt een jongen die peter heet heel vaak peer genoemd, dat is hier heel gebruikelijk maar dan meer als bijnaam.
Oh, de tranen rollen over mijn wangen bij het lezen van dit topic. Geweldig. Hoe sommige mensen hun kind noemen he, zo zielig. Zelf kende ik een vrouw (oude buurvrouw) en die heette Willy. Niet zo raar, maar als je man dan van zijn achternaam Wortel heet, wordt het al een stuk hilarischer
ik had een collega die Roy Bos heet eerst dacht ik dat ze een grapje maakten maar het was echt zo. ik noemde hem dus altijd rooibosthee