zo heb ik een collega die Helmuth heet... Dat is nog niet zo erg, maar zijn vriendin heet Lotti! Hoe is het mogelijk dat die elkaar gevonden hebben?!
Ik lees vaak mee bij dit topic en ik moet er vaak heel hard om lachen maar ik moet zeggen dat als wij een kindje krijgen hij/zij ook een buitenlandse voornaam krijgt en een nederlandse achternaam aangezien ik antiliaanse ben en mn vriend nederlands en hier vind ik persoonlijk niks mis mee ik zie ook niet waarom wij dan onze voornaam ook nederlands zouden moeten maken en daarbij komt dat wij allebei totaal niet van nederlandse namen houden
Een vriend van mijn vader heet Jarig. Ongelukkigerwijze heet hij alleen Schaap van de achternaam. Wie dat z'n kind toch aandoet.... Verder vind ik Jankje (ouderwetse nederlandse naam) bepaald zielig voor een kind... En al die zogenaamd originele namen van de kinderen van de sterren: echt zielig als je apple heet of bink of weet ik wat... Oja, wij zijn christelijk en dan zijn er van die mensen in je omgeving die perse bijbelse namen willen geven. De stiefbroertjes van mijn stiefkids heten o.a. Juda en Amos. Vreselijk. Bijbelse namen zijn prima, maar dan wel een beetje gangbare namen kiezen! Oja, en mijn stiefzoon heeft verschrikkelijke tweede en derde namen: mattheus baruch (ook beide bijbels). Heb al tegen m'n man gezegd dat dat soort stomme namen er voor onze kids niet inkomen! gelukkig is z'n voornaam wel fatsoenlijk, :-D Ik rol hier trouwens wel steeds om van verbazing over de ontstellend rare namen die voorbij komen zeilen, :-D
By the way meiden, dat verhaal van Broer Konijn heb ik ook wel eens gehoord: komt hier ook al zeker twee keer langszeilen: is dat geen broodje aap?
Ik zat vroeger in de klas bij een Hans Borst.. De arme jongen werd doorlopend Hans Worst genoemd natuurlijk.. Daar denk je als ouders toch ook even bij na lijkt me?
rood nelleke :S:S en ja die naam bestaat echt! ik heb hem laatst op een geboortekaartje gelezen! dit is toch gewoon zielig
Fantasties toppic! Enkele weken geleden stond er hier in de krant een lijstje met speciale namen die werden gekozen voor kindjes in 2007 in België Aspe Rat Witse Mercedes en ook een paar Beyonce's en Rihanna's
@shyness ik vind beyonce en rihanna ook mooie namen hoor. Maar die namen zou ik mn (toekomstige)kindje niet geven omdat dat teveel aan de artiest doet denken
@Shade, idd ik vind het ook geen lelijke namen, maar om je kind zo te noemen... ik zou mijn kindje nooit een artisten naam geven hoor! x
Bij ons in de straat woonde vroeger een man (vader van een kindje waar m'n broertje weleens mee speelde) Zack. Ik stond mijn moeder altijd vreemd aan te kijken als ze hem begroete met goedemorgen zack. Hadden het er laatst nog over.
jankje is afgeleid van marianka een vriendin heet zo dat is dus altijd jank maar ze is dan ook ouder.nu vind ik het niet meer te kunnen
Jankje= vreselijk Het kind van Angela Schijf heet Bloem en die andere Mensje. Ik vind Valken voor een jongen heel mooi,is middeleeuws,maar ja het is een beetje té dus dat zal het niet worden De top 10: 1 Moon Unit - Frank Zappa 2 Apple - Chris Martin (Coldplay) 3 Misty Kyd - Sharleen Spiteri (Texas) 4 Geronimo - Alex James (Blur) 5 Heavenly Hirani Tiger Lily - Michael Hutchence/Paula Yates 6 Dandelion - Keith Richards (Rolling Stones) 7 Dweezil - Frank Zappa 8 Elijah Bob Patricius Guggi Q - Bono (U2) 9 Zowie Bowie - David Bowie 10 Rufus Tiger - Roger Taylor (Queen) Geronimo! Sjeeeeees
Zappa heeft 4 kinderen, Dweezil is gelukkig een roepnaam, hij heet officieel Ian. Maar Moon Unit heet écht Moon Unit en haar Zus heet Diva Muffin! de jongste heet gewoon Ahmet, die zal wel blij zijn dat ie een normale naam heeft denk ik.