Ik wil niemand beledigen, maar.. HAHAHA echt ik lig HEEEELEMAAL krom bij de naam catootje en ik weetn iet waarom.. ik vind het zon tekenfilm naam
Jsztd, komt door Jan, Jans en de kinderen! ik vond die link er leuk om te lezen. moest even aan kinderen denken op de peuterspeelzaal, en ik kon me wel in de beschrijving vinden! vraag me af wat de man over de italiaanse namen zegt die je tegenwoordig zoveel hoort.
Hallo... Ik ken ook nog twee vrouwen met een wel erg vreemde naam. De een heet Vrouwtje en de ander heet Lammie (haha) Ik werkte op de inschrijfbalie, dus moest in de paspoorten kijken en dan invoeren in de computer, ben nog meer rare namen tegengekomen, maar deze zijn me toch wel bijgebleven hoor! In films gebruiken ze ook vaak vreemde namen, denk ik, hoe kom je er bij (gilmore girls) Doula (meisje) en Lopy (in her shoes). Groetjes
Oh ja, haha weet er nog 1 Paar jaar geleden stonden wij op de camping in Frankrijk en nog duizenden nederlanders (natuurlijk) en een stelletje had hun dochter klaar(tje) genoemd, die vader elke keer roepen kom klaar...
hihihi kom klaar.... sorry daar moet ik wel een beetje mee lachen... Ik zit zelf met beetje dilemma; onze namen als we de voorinitialen pakken wordt dat T.I. en onze achternaam begint met een k. dat is T.I.K. maar goed ze pakken toch noot de eerste letter van een achternaam?
@Noahtje: kan prima lijkt mij. Mijn vriend heeft een ex die Lammie heet (of heette, kans is groot dat ze niet meer leeft). Idd een hele rare naam. En andere rare naam: Pier. Zal wel een lokale verbastering van Peter zijn zoals Peer dat in het zuiden is maar Pier?
de vader van een vriendin van me heet Pier.. Vond het eerst ook erg vreemd, maar ach het went .. Het lijkt me trouwens meer een " lokale?" verbastering van Pieter dan van Peter
De moeder van mijn ex heet Dirk.... Ouders wilde graag een zoon haha, ze hebben daar Ditje van gemaakt, klinkt toch iets vrouwelijker dan Dirk. En een collega van mij heet Coosje... Meestal zeggen we gewoon Coos en toen ze het daar voor het eerst overhadden dat Coos kwam werken had ik echt zoiets van He leuk, een jongen in de bediening! Bleek het dus een meid te zijn! haha!
hahah krokus wel grappig sommige betekenissen wij zouden onze dochter (we krijgen een zoon) dana noemen in het namenboekje staat wel een andere betekenis eens aan manlief vragen of ie ons kindje kalf zou willen laten heten ahhaha mijn tante heet antonius/anton bij de gemeente ze hebben met de aangifte een fout gemaakt is toch ook wat, heet je dochten anton. wij noemen haar gewoon annet hahah
Dana betekent ook 'dagen' in (o.a.) het Kroatisch. Maar ik vind dat je niet met alle talen rekening kunt houden hoor!
Je hebt vreemde namen voor baby's maar waar ik nog wel eens moeite mee hebt zijn namen voor dieren (vooral honden) die ook voor mensen gebruikt worden. Zoals; Senna, Kyra, amelie, daantje en dat soort namen. Dit wordt vooral problematisch als je eerst een hond kent die zo heet en dan pas de persoon, je kan er heeeeeel vreemde gesprekken van krijgen.
Echt waar? Ben je turks of nederlands? Ik vind het zelf ook een hele hele mooi naam en iedereen kan hem uitspreken.