ik had vroeger een meisje in de klas die heette daisy rhee. Haar moeder was altijd handenarbeid juf en die heette Dia, nou dat vonden wij altijd heel raar. Dia Rhee, kan ze niks aan doen hoor, het was haar getrouwde naam zeg maar. maar we vonden het wel grappig.
Mat is hier bij ons, limburg, best een gangbare naam maar nu ik erover nadenk is het eigenlijk best een aparte naam. Ik ben wel jaren smoorverliefd geweest op een jongen die Mat heette.
http://www.broodjeaap.nl/kwisant6.html Mien Billekes Jeuken is echt een broodje aap verhaal! (naar beneden scrollen) Hahaha die namen zoals die in Brabant gezegd worden Vooral Whitney is leuk
tja is maar goed dat iedereen een eigen smaak heeft maar sommige namen vindt ik echt niet kunnen mijn zoontje heet dice =dobbelsteen en mijn dochtertje heet youame =you and me we hebben voor die namen gekozen omdat er voor ons een mooie betekenis achter zit ohja en ze hebben ook een nederlandse achternaam
Was dat toevallig in den bosch? Ik meen me te herinneren dat jij daar ook hebt gewoond. Een collega van mijn zusje is namelijk onlangs bevallen van een zoontje, Polle! Ik vond het ook best een aparte naam ja.
Haha ja MERT is leuk in Brabant Ik woon in Turkije en het is hier een populaire naam. Ik vind hem ook mooi maar zou ik een jongen krijgen werd het toch maar niet MERT. Ik zou toch telkens denken aan de Markt
@Malrine youame =you and me spreekt uit als djoamie Maar hoe komen jullie dan aan die uitspraak? Ik zou dan joeamie zeggen, zoals je you a(nd) me uit zou spreken, of vonden jullie het op deze manier mooier klinken? Heb er nog nooit van gehoord hoor, of bestaan er meer Youame's? Geen idee hoor, ben gewoon nieuwsgierig ! Mart of Mert vind ik best een leuke naam trouwens en Mat ook, maar denk dan wel gelijk aan een jongen.
Tja beetje raar als je dit met 'rollende ogen' oppakt.. Met een aparte naam (elke naam overigens) kun je vooraf bedenken dat niet íedereen die mooi vind.. Als je daar moeite mee hebt, kun je beter de naam hier niet vermelden, als jij de naam maar mooi vind toch?