Maar als je dit weet, dan weet je toch ook dat Poppy een heel gewone Engelse naam is? Wel een beetje ouderwets maar dat is ook in NL op dit moment erg in! En Honey is net zoals Boo een heel lief koosnaampje.. De namen van Jamie Oliver kan je het beste vergelijken met namen als Trijntje of Dirkje..
Een koosnaampje is meestal niet echt bedoeld als echte naam he. Je gaat je kindje toch ook niet serieus Schatje noemen...
maar wel Lieve of Beertje.. ik vind het persoonlijk niet zo mooi maar het wordt ook in NL dus wel gedaan
Ja Lieve is vrij ingeburgerd. In noem Isabella ook heel vaak Lieve. Gewoon, als lieverd of schatje, poppy, honey enz.
hahaha hier ben ik het helemaal mee eens. ik vind sowieso persoonlijk uitheemse namen niet mooi als je een kaaskop bent, maar als je dan ook nog een alternatieve spelling erbij bedenkt... not my cup of tea!
ik woon in engeland, en namen als poppy, holly etc. zijn hier echt heel normaal hoor. een beetje klassiek, zoals in het fries boukje of femke denk ik. ik kan zo gauw geen nederlands equivalent bedenken.
Kaatje kom jij toevallig uit Brabant? Of wonen Miet en Mies in brabant? Want dan ken ik ze denk ik... haha
Miet en Mies kwamen inderdaad uit brabant! ze leven niet meer alleen... maar misschien is het in brabant heel normaal, en vond ik het als noorderling maar vreemd!
Supertoevallig, zo heten mijn opa en oma ook (ook uit Brabant --> Geldrop). Maar die zijn ook al overleden.
Jente betekent ook meisje (in het noors) en dan zijn er ook ouders die hun zoontje zo noemen... snap ik niet.
Jente is nl ook een Friese jongensnaam. Mijn neefje heet Jente. De naam is dan een vervoeging van Johannes. Persoonlijk zou ik die naam ook eerder voor een meisje gebruiken hoor.
Dit is ook een leuke site voor dit onderwerp: http://www.notwithoutmyhandbag.com/babynames/index.html
HAHAHAHAHAHAHA geweldige site! LadyXochi (hoe kom je aan die nick! ) dank je wel.. geweldig en heeeeel herkenbaar!
Hahahaha geweldig die site! Echt verschrikkelijk inderdaad dat mensen zo ver gaan voor een originele naam, dat ze alle grip op de realiteit zijn verloren.