Een beetje raar is het wel. Maar er zijn ook mensen die de naam van mijn zoontje niet mooi vinden, zo heeft iedereen wat. Ik had het alleen niet gekozen.
Vuk!? Mijn hemel, dat noem ik toch overduidelijk kindermishandeling! En dat bedoel ik niet eens als grapje...
Ik vind joshua wel iets anders dan Vuk Kijk Joshua kan misschien iemands smaak niet zijn (vind het wel een leuke naam!) maar Vuk (Fuck) is gewoon kindermishandeling!
Wij vinden Joshua ook een leuke naam, maar hebben hem laten vallen, omdat ik het zo'n onmogelijke naam vindt om te roepen en ik de afkorting niet zo leuk vind... Zag mezelf al roepen langs de rand van de speeltuin: Djoshjoeaa! Pff... maar wij vonden de betekenis wel erg mooi: De Here redt, (we zijn christelijk, dus vandaar, ). Gaan nu dus voor kortere namen, Maar Vuk, dat vind ik echt zielig ja...
@Tascha:even offtopic, maar ik vind Joshua ook een geweldige naam! Heb altijd gezegd dat m'n zoon zo zou heten (mocht ik er een krijgen)maar helaas kan m'n ventje het niet uitspreken @Rozemarijke; wat doe jij hier? Ga bevallen!
Joshua is ook nog eens geboren op 1e paasdag, dat maakte de naam voor ons wel erg speciaal. Zeker omdat het ook een naam is die met pasen te maken heeft. Maar inderdaad even off topic, sorry. Met de naam Vuk is het heel lastig. Als het in een ander land een hele normale naam is, kan ik mij indenken dat ouders hun kinderen zo noemen, maar in Nederland is het gewoon een rare naam.
Dietske vind ik nog wel meevallen. Maar Dotje.... En dan nog wel voor een jongen! Weet je zeker dat ie niet anders heet en dat Dotje ene koosnaam is of dat z'n zusje het zelf niet goed kan uitspreken? Indische collega van me heeft een dochtertje, met uiteraard ook zo'n moeilijke naam met 5 of 6 lettergrepen. Hij wilde haar inschrijven voor het kinderdagverblijf/peuterspeelzaal en op het formulier had hij bij roepnaam haar volledige voornaam gezet. Mijn collega en ik vroegen nog of er geen verkorte versie van was, want de naam is voor Nederlanders echt niet uit te spreken, laat staan te onthouden. Mijn collega zei nog: Wat roep je dan als je boos bent? Maar de Indische collega zei dat dat gewoon haar naam was, niks afkorten, gewoon helemaal. Sja sorry hoor, maar dan vráág je erom dat je kind 'Dinges'wordt genoemd Ik zal straks nog eens vragen hoe ze ook al weer heet...
ik woon in engeland, en hier loop je er ook steeds tegenaan dat mensen de nederlandse namen niet snappen. veel mensen vinden het raar dat ik niet gewoon een engelse naam geef... maar ik woon hier ook niet voor altijd, en ik vond een nederlandse naam gewoon mooier! (de achternaam is zo hollands en onuitspreekbaar dat het toch niet meer uitmaakt) ik let wel een beetje op dat het wel een beetje uitspreekbaar is natuurlijk, en niets raars betekent in het engels!
Vuk?!? Dat dat geaccepteerd wordt hier in NL. Vind ik raar; je mag toch niks kwetsends noemen? Vuk, Fuck, wat is het verschil dan nog. Arm kind.... Gelukkig heeft mijn vriend een heel normale achternaam, dus daar niks raars mee. We hebben nu mooie namen voor j/m bedacht die toevallig allebei met een S beginnen. Moet je dus geen M als tweede initiaal kiezen.
Ik ken een oudtante uit Friesland die Tiete heet, en als meisje was het Tietje. Bij Martijn Krabbe dan; eerst Bickel, bah, en bij de jongste compleet de andere kant uit met Achilles, niet mooi, maar ook zo rommelig binnen 1 gezin. Van het ene naar het andere uiterste.
En de middelste 2 heten dan weer gewoon Jasmijn en Michelle. Ik zie de lijn er ook niet helemaal in, maar ja, als zij het maar mooi vinden he
Op vakantie kwamen we een gezin tegen met twee dochters: Jip en Puk. Dan denk je okee, 'hippe' namen, kan. Maar... ze riepen ze de hele tijd: "Jippie, Pukkie, hier komen!" Over BN-ers gesproken, blijkbaar is de verkleinende vorm van jongensnamen helemaal in voor meisjes: ik heb afgelopen tijd al Keesje, Keetje, Josje en vandaag weer Teuntje (Eddy Zoey) voorbij horen komen.
Haha, heb je de aankondiging bij RTL Boulevard ook gezien? Ze hadden het steeds over het meisje. Dat het meisje 9 weken te vroeg is geboren enzo. En toen de onsterfelijke opmerking: het is een dochter! De naam vind ik werkelijk verschrikkerlijk trouwens.
Ik hoorde laatst van een vriendin die op ene kdv werkt dat een van de moeder bevallen was van een jongetje: Vaack. Ik snap niet dat mensen dit soort namen mooi kunnen vinden, echt walgelijk...
En ze noemen die 2 meiden Mies en Mini (de vrouw van martijn heeft een column in de 'kinderen' geloof ik)
Jaaa, ik krijg altijd kromme tenen als ik die column lees, door dat gezemel en getut met die rare namen