Vreselijkse/lachwekkenste naam ooit

Discussie in 'Babynamen' gestart door wendyp, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
  2. Niet meer actief

Damian betekend kind van de duivel!
    en in duitsland is Damian Dorpsgek!

vind het niet mooi, maarja

Groetjes Annemarie

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Oh gosh, ja ik hoorde ook zoiets over die naam ja. Ik zou me kind echt nooit zo'n naam geven. alhoewel het zo wel heel leuk klinkt maar vind de betekenis verschrikkelijk.

4. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn neefje heet damian. ik weet wat het betekent maar als ik zijn naam hoor ofzo denk ik echt niet aan de zoon van de duivel :D

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik hecht heel veel waarde aan de betekenis van de naam, dat is bij ons ook belangrijk, vandaar ook dat wij de naam hebben gekozen die we gekozen hebben hehe..omdat de betekenis gewoon erg mooi is..en de naam zelf klinkt ook nog eens mooi (vinden wij dan) :)

6. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je moet wel oppassen wat je zegt, want er zijn geloof ik redelijk wat dames hier die, die naam hebben gegeven aan hun zoon! Persoonlijk vind ik het ook geen mooie naam, maar ja ieder zijn smaak!

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Damian hoor ik persoonlijk ook minder graag, maar dan niet om de betekenis, maar gewoon omdat het m'n smaak niet is. Ik heb het ook nooit eerder in verband gebracht met de duivel, het is pas sinds dat ik het hier een paar keer heb gelezen, dat het mij daar doet aan denken.
    De betekenis van een naam komt bij ons zeker niet op de eerste plaats, het belangrijkste is dat we hem mooi vinden.
    De betekenis van Serjenka kennen we ook niet, maar vinden het gewoon super klinken.

8. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0

tuurlijk dat snap ik, maar niets is zo persoonlijk als een naam.
    en eerder schreef ik al dat ik niemand voor het hoofd wil stoten!!

9. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    nou dat vind ik nergens op slaan wat je zegt nancy!! je gaat je kind tog niet naar de duivel vernoemen?????? dat doet tog ook niemand, dat heeft er helemaal niks mee uit te staan, jou naam kan ik het arabbish ook wel een vreemde betekenis hebben!

persoonlijk vindt ik damien een hele mooie naam, ik geef hem alleen niet, omdat er al zoveel zijn met die naam! maar het heeft helemaal niks met de duivel uit te staan!!

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Rustig aan meiden! Ieder zn eigen mening en andermans mening respecteren. Niemand hoeft zich hier aangevallen te voelen ofzo.

11. Tatiiana

Tatiiana Actief lid

22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Maar het ligt toch ook aan de uitspraak. Damian gesproken als Deemiejen vind ik heel mooi. Maar rafael's zoon heet dus Damjan. Niet mijn stijl.

Dacht dat beckham zijn zoontje phoenix had genoemd wat in spanje zoiets als hoer betekende (iets in die trend)

Ik zit zelf te denken aan Kal-El. Als mn vriend en ik over een paar jaar bewust voor kinderen kiezen.. Meisjes namen zijn we over uit, iets arabisch, iets nederlands, we hebben 3 voornamen. Maar voor een jongen.. Hoe vaker ik Kal-El zeg hoe leuker ik het vind. Hihi maar denk niet dat ik het mijn zoontje later aan doe.
    Mijn vriend wil een zoontje later Akira noemen.

Zelf heet hij Tonnis. Moest ik érg aan wennen, maar die naam is al 3 generaties in de familie als het er niet meer zijn. Mijn oom heet Ton, en mijn oma noemde mijn vriend dan ook steeds Ton Is :D

12. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Die heet toch Brooklyn, of heeft hij weer een vierde zoon erbij gekregen?!?

13. Tatiiana

Tatiiana Actief lid

22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    3. Maar zelf ben ik ook in de war. Er is Brooklyn van 7, Romeo van 4 en Cruz van 1. Maar de laatste naam was ook veel opspraak over. Volgens mij had het een duivelse betekenis ipv hoer

14. Monique Willems

Monique Willems Nieuw lid

14 aug 2006
    1
    0
    0
    Wat dachten jullie van 'Ram', of 'Boy Jongens (voor + achternaam) of, nog erger: Bente Krom...

Het lijken grapjes, maar het is echt waar!!!

15. Niet meer actief

las in een tijdschrift de naam PIPA , kan er ook niks leuk aan vinden :s

Groetjes Annemarie

16. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Wat een leuke topic. Nou moet ik zeggen dat wij op Hind ook wel veel :( reacties kregen. Bijna iedereen begon over Idols :evil: , terwijl mijn man die naam al lang wilde geven als hij ooit een dochter zou krijgen.

Maar die namen van het begin, zoals Incest enzo, dat zou echt verboden moeten worden. :evil:

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Damian is trouwens niet de naam van de duivel.

Vroeger had je die film The Omen. Toevallig hebben die ouders van dat jongetje hem de naam Damian gegeven. Maar het had net zo goed Piet kunnen zijn. Vind het wel een coole naam, maar ik ken al teveel die zo heten.

18. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    damian is zoon van de duivel

(tenminste dat heb ik ooit ergens gelezen)

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ze hebben in die film wel degelijk voor de naam Damian gekozen hoor, de naam betekend namelijk letterlijk; temmen, bedwingen! Deze jongen was bezeten door de duivel en in de film, probeerde ze hem natuurlijk (je raadt het al) te temmen (bedwingen)!!!

Of de naam ook letterlijk de betekenis "zoon van de duivel" heeft, heb ik nog nergens kunnen vinden, maar dat zo kunnen hoor!!!

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe vinden jullie Janneman dan.

Deel Deze Pagina