oooohneee wat verschrikkelijk zeg! Kun je het je al voorstellen dat je kindje later op school zit en zegt mama, mogen Thankgod, Thepphithak, Louwrentini, Lubbetje en Maksymilian bij ons spelen? Als ik sommige namen zie twijfel ik echt aan het iq van hun ouders. Sommige namen zien eruit alsof mensen niet weten hoe een naam geschreven moet worden en er zelf maar wat van knutselen :S
soms zijn het misschien buitenlands namen. Ik kan me voorstellen dat Maksymilian een of andere spelling is van Maximiliaan die ergens normaal is? Ik woon ook niet in nederland, en iedereen vind de naam van mijn zoontje ook altijd raar, terwijl hij in nederland heel normaal is... Alhoewel ik me afvraag waar Louwrentini en Lubbetje normaal zijn....
Kaatje; dat klopt hoor, vaak zijn namen in het buitenland heel normaal... ergens anders vinden ze misschien onze namen heel gek. Maar nu ben ik wel heel benieuwd naar de naam van jouw zoontje
@ Kaatje, maar Thankgod lijkt me nergens een normale naam En ik ben idd ook erg benieuwd hoe jouw zoontje heet
hij heet tijm. is niet heel gebruikelijk in nederland, maar in ieder geval ook niet raar... (toch?) ze snappen gewoon die lange ij niet hier. Dus dan zeg ik maar 'thyme', zoals het kruid, dan snappen ze het wel! op mijn man's werk vroegen ze zich eerst af hoe je het uitspreekt, hadden ze er een weddenschap van gemaakt. sommigen dachten tim, anderen tidjem. dat vond ik zo grappig dat ik hem soms voor de grap zo noem! Ik zit nog te twijfelen over de naam voor mijn tweede als het een meisje is. we hebben een hele mooie naam, maar klinkt minder mooi in het engels..
Ik ken het met die ij, ik heet Karlijn en m'n werk is nogal internationaal. Wat ik wel niet gehoord heb! Iemand in Engeland noemde me ooit Karlyon.
Helemaal mee eens... 'Louwrentini, hoe schrijf je dat? Ja, zoals je het zegt...' Maksymilian, lekker hip en alternatief.. Maar LUBBETJE?! Ik mag toch hopen dat dat vernoemd is - naar opa en niet naar 't voorbehoedsmiddel.
louwrentini? laurentien...i? laurentien heb ik wel vaker gehoord...of ben ik nu door al die rare namen helemaal in de war? de spelling is dus gewoon erg..tsja apart..
Nee hoor, prinses Laurentien misschien? Maar toen ik die voor het eerst hoorde, vond ik het ook een rare naam...
Ja ik ook! En heet haar vader niet Laurens en haar moeder Tineke? Want zijzelf heet gewoon Petra volgens mij. Beeeeetje raar.
hihi wat een leuke lijst.... heb er nog een paar uitgevist fontein fox Godslove Godswill Kei Lauw Leeuwtje Lens Smile
fox -> Hey foxie foxtrot met je elastieken benen.... Godslove -> God slo vuh Kei -> Kei goed man! Lauw -> Lekker pessimistisch. Niet warm, niet koud, maar lauw... Beetje matigjes, zeg maar... Lens -> Ik sla je helemaal lens! Smile -> Smie luh Sowieso kunnen mensen het Engelse woord vaak niet goed uitspreken. Krijg je een heel overdreven Smá jul. Ach ja...