Vreselijkse/lachwekkenste naam ooit

Discussie in 'Babynamen' gestart door wendyp, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gijsbertha kan dan wel een 'normale' oude Nederlandse naam zijn, maar ik vind het toch wel verschrikkelijk als je je kind in déze tijd zo noemt.

2. Aura

Aura Niet meer actief

Ik vind de namen van Isa Hoes en Anthony Kameling erg leuk....Zal miss. de enige zijn maar Vlinder en Merlijn vind het ook wel sneu voor de kinderen zelf maar mooi vind ik de namen wel (hoewel ik Merlijn een normale naam vind). Bloem vind ik ook super maar Mensje gelukkig heet het kindje ook nog Frederique dus kan ze altijd nog kiezen ;)

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Mensje is gewoon zielig!

4. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Is niet alleen raar, ook nog eens erg lastig. Mijn ouders hadden niet goed opgelet toen ik geboren was, en mijn roepnaam niet als eerste naam opgegeven. Ik moet echt opletten als ik in een wachtkamer van een officiële instantie zit, want dan roepen ze ineens Joanna om, en zo heet ik dus niet :D .
    (Miepje ook niet overigens, maar daar zou ik weer wel op reageren :( )

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ken iemand die Pebbels heet ...

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    En haar vriendje BamBam? (Flintstones :))

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hihi! Ben wel blij te lezen dat ik toch niet de enige ben die hier een hekel aan heeft... ;)
    Vind het altijd zó zieilig voor de kindertjes die zo'n naam krijgen! Die zitten voor altijd opgescheept met een naam die ze steeds moeten spellen omdat niemand 'm snapt. Erg sneu...

8. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Helemaal mee eens! Maar eerlijk gezegd vind ik het nog erger dat nu de kindjes waarvan hun naam wel "normaal" gespeld is, ook hun naam moeten gaan spellen, juist omdat je 't gewoon tegenwoordig echt niet meer weet door al die rare spellingen. Zo kreeg ik laatst post voor Lynda *achternaam*, terwijl Linda toch echt een hele normale naam is.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb een moeilijke naam ( in Nederland dan) en ik denk dat ik juist door het steeds moeten spellen me heel bijzonder voelde altijd.

In de klas kreeg ik gelijk alle aandacht bij het oplezen van mijn naam en was het ijs vaak al direct gebroken.

In nieuwe situaties ben ik juist altijd erg blij met een vreemde naam. Dat levert gelijk een gesprek op.

Ik zie het alleen als positief.

10. hunkie

hunkie Lid

10 dec 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    MMM zo ken ik er ook een paar....

Ik werk op een zwembad en daar kom je ook echt hele vreemde namen tegen zoals:
    Ivan (voornaam) Ho (achternaam)!
    Ik ken een Puk en Muk (tweeling)
    Een Jip en Janneke (ook tweeling)

Zo was er ook eens een vrouwtje (hoogzwanger) en die wist dat het een meisje zou worden.
    Ze zei dat ze haar dochter Lieve zou noemen (vind ik persoonlijk heel leuk)
    Maar toen ze bevallen was en de kleine meid in der arme kreeg zei ze gelijk OOOOOOhhhhh dit wordt geen Lieve maar Marieke.....
    Achteraf maar goed zei ze want Marieke (Lieve) was helemaal niet zo lief...(wel een schatje maar met streken.... ohhh echt een knul).

En ik ken een Otto Otto.
    Die werd een een keer aan gehoudendoor de Politie en hij moest zijn naam zeggen hij had zijn id niet bij zich.
    Dus hij zegt Otto Otto.
    Maar de politie dacht dat het een flauw grapje was en die vraagt : voornaam
    Otto zegt : Otto
    Politie : achternaam
    Otto zegt :Otto
    Dat grapje heeft hem dus een halve dag cel opgeleverd...
    hihi

groetjes

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, Ivan Ho, ik heb hier gewoon echt lol in mijn 1-tje, sorry hoor, maar dat doe je je kind toch niet aan . Net als Puk en Muk, da's gewoon zielig (alhoewel Pu(c)k natuurlijk wel een redelijk normale naam is, maar Muk?). Wat heb je toch een rare mensen op de wereld :(

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vind die aparte spellingen ook altijd zo sneu voor die kinderen. Ik ken een meisje die Shaynaizina heet, zo sneu

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    OMG :confused: Arm kind! Leuk bedacht die 'aparte' namen, maar wat doe je die kinderen aan :(

14. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige posters in dit topic een hele grote duim moeten hebben...

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

hahahahah! Chieffie toch! Hoest met Juud & Giulia? (ben het trouwens wel met je eens maar laten we wel wezen er zijn een boel idioten in de wereld!)

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    :)
    (Ik neem maar even aan dat je mij niet bedoelt... ;))

Ik heb trouwens mijn naam - Karlijn - ook áltijd moeten spellen vroeger. Het wordt consequent met een C geschreven. En soms zelfs met een korte ei! :(
    Terwijl het net als Linda toch ook weer niet zó'n moeilijke naam is...

Ik vrees dat wij Sverre hetzelfde hebben aangedaan trouwens.. ;)

17. 4days

4days Niet meer actief

Maar dat krijg je toch altijd als je een naam kiest wat geen jan of henk is... Zelf met Vince krijgen we dit soort gesprekken:
    Hoe heet hij?
    Vince.
    Hoe?
    Vince, net als Vincent, maar dan alleen het eerste deel.
    Vin?
    Nee, Vinsssssssss

:)

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Helemaal eens maar dat is toch wel een beetje anders dan je kind Meckenzcy of Ahleishja noemen :( En met Djayden of Djustin vraag je toch ook om problemen. Vince is een heel normale naam die niet zoveel voorkomt in Nederland. In de VS zullen ze het altijd goed schrijven.. alhoewel.. men gaat er wel vanuit dat hij eigenlijk Vincent zal heten maar alleen Vince genoemd wordt...

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Vraag me af of jullie dat ook van Sasha vinden. Aangezien het 'normaal' geschreven wordt als Sascha.

20. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    Je mag toch je kind niet hetzelfde noemen als de achternaam? Of was dat alleen bij achternamen die niet normaal als voornaam gebruikt worden.... mmmm begin nu zelf te twijfelen.

Ik blijf het gek vinden om je kind zo te noemen!
    Bij mijn broertje zat een Remmer Remmers op voetbal. tssss

Deel Deze Pagina