Ja Sikko is hier in Friesland inderdaad normaal. Ooit nog eens met 1 gezoend. Ik ken ook wel meer dicky's
haha ik had een jongen in de klas die heette Cor Nuiten. Dat kan je je van te voren toch wel bedenken, dat je kind dan gepest wordt? en mn tandarts heette DJ Boef ( dirk jan) vond k altijd wel geinig, alsof ie overdag mn tanden deed en ik m 's avonds tijens het stappen weer tegen kon komen achter de draaitafel
Tante van m'n man heet Tsjepkje (Fries). En dan nog een paar: Elver (jongen) Mint (meisje), vind ik wel mooie namen op zich. Ik vind zelf engelse namen niet mooi.
hihi tijd voor een nieuwe banner! Ik heb Wopke altijd een aparte naam gevonden. Fries en voor een man. Het klinkt wel lief maar nee, zou er zelf toch niet voor kiezen. Of zoiets als Durk of Murk.. nee, ik kan er niet aan wennen
Mijn broertje heet ook sicco... Welinswaar met zn 3e naam. Roepnaam is Danny. Beertje ken ik ook, een antilliaans jongetje. Ik ken ook een lobke. Ook wel apart, niet zozeer vreselijk of lachwekkend. Maar zag net wobke staan.
Om ook maar even te reageren.. Mijn vriend heet Dick. Opzich niet zo'n vreselijk rare naam maarja als ie naar Engeland of Amerika gaat... hihi We hebben zijn ouders wel eens gevraagd hoe ze er bij gekomen zijn, maar dat weten ze niet meer...
Vrees niet, in Amerika is het een heel gewone naam. Dick Cheney bijvoorbeeld of Dick van Dyke. Maak je dus maar geen zorgen. In GB is het wat minder gebruikelijk om van Richard 'Dick' te maken maar het gebeurt daar ook. No worries
Haha, ik vind dat ook echt een rare naam ja. Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat ik m'n vriend leerde kennen. Zijn opa is helemaal gek van de naam Wopke, dus al zijn zonen (6 in totaal) hebben als 1e, 2e of 3e naam Wop. De zoon de Wop als eerste naam heeft gekregen is daar helemaal niet blij mee en noemt zichzelf nu Bob. Ik was net voor m'n werk het klantenbestand aan 't bijwerken en toen kwam ik ook nog een grappige naam tegen (ik moest er iig wel even op lachen): Jan de Wipperman.
In Duitsland kom ik altijd diverse Adolfina's tegen. Vrouwen die rond de 2e Wereldoorlog zijn geboren. Daar zit je dus ook aan vast.... Dick van Dyke is van Nederlandse afkomst.
Die ken ik als achternaam van een oud client van mn werk...hihi. Op mijn werk kom ik ook veel gekke namen tegen maar dan meer achternamen. We moeten er dan vaak erg om lachen met collega's vanwege de uitspraak.(verpleeghuis) Dick vind ik ook geen rare naam ex van mij heette zo die was vernoemd naar zijn opa Dirk Josinus ofzo en dus werd Dick zijn roepnaam. Ik vind idd die namen die BNers of Amerikaanse sterren aan hun kinderen geven vreselijk...