Ik kwam eens iemand tegen die heet Tom Kroes, maar als je dat uitspreekt, klinkt dat dus heel erg als Tom Cruise, dus ik zo 'echt niet' hahahha.
Is toch een normale naam? In ieder geval in het noorden... of spreek je uit 'Djellie'? Moet trouwens wel toegeven dat ik erg aan de namen hier moest wennen, maar op een gegeven moment ga je ze toch 'normaal' vinden. Zat op een lijst met alle namen die in 2008 gegeven zijn te kijken, en wat mij vooral opvalt zijn verschrikkelijke spellingen voor toch redelijk normale namen. Leuk als je iets bijzonders wilt, maar wil je echt dat je kind z'n hele leven de hele naam moet spellen?
Ja, afschuwelijk vind ik dat! Hele simpele namen met de meest 'creatieve' (=onmogelijke) spellingen. Lycke ipv Lieke bijvoorbeeld of Thimm ipv Tim, dat kan ik echt niet begrijpen!
Pff ja, heel vervelend. Zelfs de meeste normale namen, zoals idd Tim, proberen ze nog om te bouwen tot iets creatiefs. Héél vervelend voor de mensen die hun naam wel op de gebruikelijk manier schrijven, daarbij wordt het dan ook vaak fout gedaan, omdat je 't tegenwoordig gewoon echt niet meer weet.
ik lees net de namenlijst op de site van het SVB. Heeft er iemand z'n zoontje: Blessed genoemd. Als ik dat al zou doen (ik hou er niet van) dan voor een meisje...
Ik ken iemand die Curly heet, vind ik ook een rare naam! En het is ook nog eens een oerhollandse jongen!
Ik ken ook iemand die zo heet... alleen is het in mijn geval een meisje. En ze heeft krullen Ik ken zóveel mensen die mensen kennen die zó heten.. Zelf ben ik nog nooit een Anna Nas tegengekomen.