Vreselijkse/lachwekkenste naam ooit

Discussie in 'Babynamen' gestart door wendyp, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het ook niet zo heel raar, maar dat komt misschien omdat ik 't gewend ben. Hier in 't dorp woont een hele familie, waarbij iedereen naar (ik denk) 1 persoon is vernoemd: trudy, truus, trui, truike, geertruida.

2. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    wat dacht je dan van Apple en vlinder en bloem.. doe normaaal.. ik vind het echt niet mooi.. sterre gaat er nog mee door maar verder..
    mijn ex klasgenootje heette doete..of Lamigje.. vindt ik overigens Famke ook echt niet mooi.. het is toch wel duidelijk dat je een meisje hebt, dat hoef je toch neit te verduidelijken.. Boy vind ik dan ook weer zoiets.. nope.. niet voor mij weg gelet.. leuk bij andere... maar niet voor mij!

dat kindje van martijn krabbe, heet bikkel..:s.. en die van bastiaan ragas.. Leeen...:s... verzin iets mooiers..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

famke is toch een heel normale naam?

en Leen, van bastiaan en tooske.. eeuwig zonde! de volledige naam is Helena en dat is wel mooi!

4. Marieke1983

weet ik dat die naam veel voorkomt, vind het ook een leuke naam!

het gaat idd om de combi voor en achternaam.

stel dat wij een zoon krijgen, noemen we hem niet Jesse (terwijl we dat een superleuke naam vinden) omdat in de achternaam ook al 2 lettergrepen en een dubbele s zit en dat klinkt echt niet.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Famke is meisje in het Fries.

Ik zou mijn kind niet zo noemen ( ik woon in Friesland). Ik kan me niet voorstellen dat iemand een kind meisje noemt, :) Meisje, kom je eten?

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, daar had ik t laatst over met m'n man. We noemen haar nu vaak 'meisje' en ik zei dat ik het zo schattig vond klinken... :D
    Toen zei hij: 'nou, dan noemen we haar toch echt zo?' :p

(maar goed, we gaan t natuurlijk niet écht doen... :rolleyes: )

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik heb anders al een paar keer de meisjesnaam 'Mijs' gehoord de laatste maanden. Dat klinkt voor mij ook als meisje, ik noem mijn dochtertje ook vaak 'Meis' als koosnaampje...

8. Marieke1983

aha dat wist ik niet. ik kom uit zuid holland en daar had ik 2 Famkes in de klas. dus vandaar dat ik het een normale naam vind. ;)

9. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik vind Famke niet zo raar voor een meisje hoor!

Wat denk je van Froukje (vrouwtje) of onze oude buren hadden een Zus (ja ze was ook de zus van de andere kinderen natuurlijk...).

10. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Afschuwelijk ja!! Op hyves zit iemand met 2 kinderen,meisje Mexx en jongen Djim,jeggg

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.282
    6.808
    113
    Nee Famke is ook niet raar,

Maar als je in Friesland woont en vooral in de kleine plaatsen spreken ze bijna altijd Fries en dan zijn alle meisjes "famkes"

Froukje is inderdaad wel vrouwke, maar toch verbasterd. Dus niet hetzelfde als Famke.

Ik ken ook iemand die heet : Broer

Ook ik noem Isabella wel Mijs of Meiske. :D

12. Prisley

Prisley Actief lid

17 feb 2009
    131
    0
    0
    Leuk topic dit!
    Ik heb namen voorbij zien komen die ik gruwelijk vind, maar ook namen die ik leuk vind, zoals Puk of Puck.
    De meest gruwelijke namen die ikzelf ben tegengekomen hier in mijn dagelijks leven zij n Tijger en Braulio.
    Beide van nerderlandse ouders overigens. Namen uit andere culturen reken ik even niet mee.

13. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Het is niet echt de lachwekkendste naam ooit, maar laatst bij de dokter zat een mama met haar dochtertje Kashyre (zo spel je het denk ik ongeveer), en het klonk echt als cassière...

14. Prisley

Prisley Actief lid

17 feb 2009
    131
    0
    0
    Ik vind het wel grappig, wellicht geeft het de ambitie van de ouders weer?

15. caroline16

caroline16 Niet meer actief

die van emiel ratelband heten toch Rolls en Royce? ook best achterlijk.. verder vind ik beautiful hope ook niet mooi voor een naam en Vlinder ook niet..

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik ken een vrouw die heet BEKER...

hoe triest..

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:confused:

18. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik ken iemand die STORM heet wat op zich nog niet zo'n hele gekke naam.
    alleen was die jongen heel terug getrokken stil en verlegen.
    past echt niet bij hem dus.
    maarja dat kan je van te voren ook niet weten natuurlijk

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Heb hier een namenboek liggen en de eerste naam die me echt opviel was de naam Arbogast. Zo ga je je kind toch niet noemen, doet me gelijk denken aan de arbodienst.
    Nu is het wel een naam van Duitse afkomst maar hij staat wel in een Nederlands namenboek.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Op mijn middelbare school heette zo'n gast (hij was decaan volgens mij) Jorrit Jorritsma...
    hoe verzin je het! Iemand uit lelystad die op SGL heeft gezeten móet hem wel kennen :p

ik kam artikel op internet tegen over rare namen:
    http://sport.nieuws.nl/515825

Stanley Messie... mensen waren jullie stoned toen je namen ging bedenken ofzo?! Ik snap het niet

Deel Deze Pagina