Oh, in die namenboeken zie ik echt de meest bizarre namen staan. Weet echt niet wat sommige mensen bezielt...
Ik ben juf, het is altijd wel leuk om weer te zien welke kinderen er met een aparte naam weer op school komen. Zo heb ik de volgende leerlingen al in de klas gehad: Enzo (blijf ik raar vinden, het is toch echt een Ferrari) Kelbij Djarano Fauve (en dan heb ik dus geen namen van "buitenlandse" kindjes getypt) Maar de klappers, ondanks dat het leuke namen zijn: Finn, (best lullig om vink te heten voor de rest van je leven). Fenna (vernoemd naar Feyenoord)
@mychat: nu weet ik dat ik bevooroordeeld ben maar je vind Finn dus een rare naam omdat het vink betekend? Mijn naam betekend honingbij... Merel en Mees zijn vogels, Roos is een bloem enz enz... Er zijn zoveel normale namen die uit de natuur afkomstig zijn. Vind ik niks geks aan maar goed... Overigens is Finn ook een legende uit Ierland, maar dat terzijde.
Ik heb hier niet alles gelezen, maar ik ken een pasgeboren kindje die Uniek heet.... Nou dan valt je mond toch open??? Gaat het niet.
Enzo is ook een hele gewone naam. Het zit namelijk zo, de oprichter van Ferrari, heette Enzo Ferrari. Vandaar dat er een type naar hem vernoemd is. Dus eigenlijk is het geen auto
Mmm ik denk dat ik gewoon nog niet zo gewend ben aan de naam Finn, maar je hoort 'm tegenwoordig best vaak. En dat de andere "vogelnamen" al wat bekender voor me zijn. En van de oprichter van Ferrari was ik eigenlijk een beetje vergeten Ik dacht ineens er aan dat ik een meisje kende die Mimosa heette. En in een ander topic typte ik al dat ik de naam Kobus Mies wel heel GRAPPIG vind letterlijk en figuurlijk. Dat wordt natuurlijk Ko Mies. Mijn voornaam is trouwens: liefelijk of beminnenswaardig. En mijn nick is: Mijn kat
Wat dacht je dan van de Spaanse meisjesnaam Mercedes (juist ja, auto is vernoemd naar een vrouw en niet andersom )
Is dat niet met heeeeel veel (merk)namen zo? Alleen wordt het merk uiteindelijk vaak bekender dan de naam, waardoor je de associatie eigenlijk dus 'verkeerdom' hebt?
Bij ons in de buurt geboren: Toshiba (over merken gesproken....) Weet niet eens of het een jongetje of een meisje is....
Ik kwam indertijd in het namenboek de naam "Kommer" tegen (voor een jongen)... Ik hoorde het al door de straat gaan: "KOM! Kommer..." Ach, arm kind. Dan nog liever een merk of parfumnaam
Trui Halfmouw! wahahaha ik lig in een deuk! Ook Coos Busters is echt erg, maar die man zal wel ouder zijn de Ghost Busters!
Bij mij op school zaten een broer en zus en die heetten Willemsen van achter. Niets mis mee natuurlijk. Maar is het dan ook echt nodig om de kinderen Willemien en Willem te noemen???