Vreselijkse/lachwekkenste naam ooit

Discussie in 'Babynamen' gestart door wendyp, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Er zat een jongen bij mijn zusje in de klas die heette Lippe, opzich als je het in het Nederlands bekijkt niet echt gangbaar maar toch. In het Fries is lippe hetzelfde als lip, en aangezien zij in Friesland wonen lijkt het me niet echt normaal om je kind zo te noemen.

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Artikel uit Eindhovens Dagblad van 14-06-2005

’Heten ze écht Sjors en Sjimmie?’

Door MAARTJE SMEETS

Dinsdag 14 juni 2005 - EINDHOVEN – „’Jullie hebben ze toch niet écht Sjors en Sjimmie genoemd’ krijgen we vaak te horen“, vertelt een stralende vader Evert Fila. Zijn kersverse kereltjes Sjors (2850 gram) en Sjimmie (2350 gram) zijn vrijdag geboren in het MMC in Veldhoven. In het ziekenhuis zijn het al kleine beroemdheden, aldus Fila, zelf bekend in Eindhoven van de Suitclub, voor jonge ondernemers. De trotse ouders zijn zelf geen fan van de striphelden.

Eigenlijk is het de ’schuld’ van oma van moederskant. Nadat bekend was dat moeder Mirella Cloosterman zwanger was van twee jongetjes, ging oma ze voor de grap Sjors en Sjimmie noemen. Familie en vrienden namen dat als vanzelf over. Ook de zesjarige Sterre noemde haar aanstaande broertjes zo. Toch was de verbazing groot toen bleek dat de ouders de jongens ook echt die namen hebben gegeven. Fila: „Mijn schoonvader vroeg gisteren nog: ’Weten jullie eigenlijk wel dat het stripfiguren zijn’. We hebben wel even een moment van twijfel gehad. Maar we zijn er gewoon voor gegaan. Standaardnamen als Piet, Jan of Kees vinden we niet leuk. Dit is lekker kwajongensachtig. We houden ervan mensen te verrassen.“ Gezien de reacties is dat wel gelukt.

Pesterijtjes

Bang dat de jongens gepest zullen worden met hun ludieke namen, zijn de ouders niet. „Voor een tweeling vind ik het geweldig dat ze bij elkaar passende namen hebben. Maar ze groeien op als twee individuen. Ze zijn geen duo zoals de jongens uit de boekjes.“

Daar kunnen Sjors en Sjimmie Lathouwers, van het gelijknamige tegelzettersbedrijf uit Hapert over meepraten. De 24-jarige Sjors Lathouwers: „We worden er nog steeds dagelijks op aangesproken. Gelukkig zat er op de lagere school nóg een tweeling in onze klas met de namen Sjors en Sjimmie. Daardoor werden de pesterijtjes een beetje verdeeld.“ Hoewel het erg opmerkelijk is dat er twee Sjors en Sjimmie-tweelingen in één klas zaten is dat wel te verklaren. Begin jaren tachtig waren de striphelden mateloos populair. Van de stripboeken over de blanke Sjors en zijn donkere vriendje Sjimmie en hun rebellenclub zijn sinds 1936 meer dan tien miljoen exemplaren verkocht. Inmiddels zijn er maar liefst acht films verschenen over de belhamels en zijn er zelfs postzegels gemaakt met hun afbeelding.

Gemeentehuis

Op het gemeentehuis in Veldhoven waar papa Fila de kinderen ging aangeven, keek de dienstdoende ambtenaar niet op van de namen. Een woordvoerster: „Behalve grove scheldwoorden of discriminerende uitdrukkingen mag bijna alles. Het komt heel zelden voor dat namen geweigerd worden door de ambtenaar van de burgerlijkestand.“

:Dte erg voor woorden!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

:confused:

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ik vind dat wel meevallen.

Hele gewone namen, Sjors vind ik wel leuk. En Sjimmi ook wel.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik las in de flair de naam Rijk voor een kindje

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Rijk is een oudhollandse naam. Het is ook niet mijn naam hoor hihi. Heb vroeger een leerling gehad die zo heette.

Sjors en Sjimmie zijn wel leuke naam, alleen niet met elkaar! Mijn schoonmoeder kent een tweeling die Sjonnie en Anita heten, ook zo erg.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind zelf namen die met sj beginnen al niet zo geweldig. Doe dan gewoon Jimmy en Johnny. Klinkt iets minder "kamperig". Maar das mijn mening he! ;)

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Hier in de buurt wonen mensen die hun kind "Turbo 3" hebben genoemd :(
    Heel triest!

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0

Misschien niet bekend bij je maar Rijk de Gooijer was een bekend Nederlands acteur.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik vind het ook wel een leuke naam: Rijk. Ik heb het zelfs nog even overwogen, maar het klinkt niet bij onze achternaam.

Turbo 3 vind ik daarentegen compleet van de zotten! Is dit serieus??? :confused:

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is toch gewoon pure kindermishandeling! :rolleyes:

Triest hoor als je zulke ouders hebt #-o

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zie trouwens in de babynamenlijst van 2008 dat er een jongetje de naam Future heeft gekregen... *kots*

13. Linda86

Linda86 VIP lid

OMG, hoe krijgen mensen 't verzonnen!

Ik zou echt wel even raar op staan te kijken als Milan over een paar jaar wat vriendjes mee naar huis neemt, Future en Turbo 3! Dat kan je toch niet serieus nemen...

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum

mijn achternaam is vink ja je doet er niets aan hahahaha

15. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    weet niet of deze al is geplaatst,maar stond hier in belgie in de krant als lachwekkenste naam:beau ter ham.

groetjes sofie

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Zo heette mijn opa ;) vond het altijd een lachwekkende naam, maar je raakt er wel aan gewend :)

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Misschien niet bekend bij je maar Rijk de Gooijer was een bekend Nederlands acteur.

[​IMG][/quote]

Ja, ik vind het ook wel een leuke naam: Rijk. Ik heb het zelfs nog even overwogen, maar het klinkt niet bij onze achternaam.

Turbo 3 vind ik daarentegen compleet van de zotten! Is dit serieus??? :confused:[/quote]

dus omdat Rijk de Gooijer een bekend nederlands acteur is moet ik de naam maar normaal vinden :(

ik vind Rijk een gekke naam hoor. :rolleyes:

Dan kan je je kind ook Arm noemen.

18. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    wat dacht je van een jongensnaam: ATLAS hoe verzinnen ze het :(
    of een meisje die WATER heet .

ik begrijp het maar niet (gelukkig maar :D )

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat heeft er toch niets mee te maken? Rijk is gewoon een normale (wat ouderwetse) Nederlandse naam, of je hem nou mooi vindt of niet ;)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Sjors en Sjimmie...

Tja, als ze het gewoon George en Jimmy hadden gespeld had er geen haai over gekraaid. ;)

Deel Deze Pagina