Oja, Esmee vind ik ook geen mooie naam. Dat doet me gelijk aan Smsmee denken (typetje van Paul de Leeuw). Maarja iedereen moet het voor zich weten.
Ik heb niet alle berichten doorgelezen , dus het kan zijn dat de namen al eerder genoemd zijn... Wat dachten jullie van Eppo (voor een lange, volwassen, uit de kluiten gegroeide vent....)? En laatst las ik in de krant 'Boet, broertje van Ixxi' Ook een hele bijzondere combinatie! Sorry als ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, maar ik vind het echt een vreselijke keuze.....
Ixxi?? Hmmm, leek me nou echt een goede merknaam voor als ik nog eens een nieuw schoonmaakmiddel op de markt zou brengen. 'schepje Ixxi bij uw vuile was en vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon!'
Grappig dit topic. Vorige week zag ik op vakantie een geboortebord. Meisje met de naam Coot. Niet echt mijn ding Mijn buurkindjes heten Storm en Sky. In het dorp geboren Liv maar moet zeggen dat ik dat best leuke namen vind al was het wel even wennen.
Laatst lag ik in bed met mijn vriend en hij heeft een heel oud boekje met babynamen. Ik zeg: ''We zoeken de meest vreselijke namen uit en dan zeggen we tegen onze ouders dat onze kinderen zo gaan heten''. Twee dagen later vertelde ik tegen mijn moeder dat onze jongen Wobbe zou gaan heten en het meisje Trudelien... Dat hoofd! Volgens mij wilde ze me niet kwetsen want ze zei:"Goh apart, is wel iets om over na te denken....'' Lief hoor mam . Maar die namen! Ik snap ook werkelijk niet dat sommige mensen hun kinderen zulke rare namen geven. Maar aan de andere kant: origineel zijn ze wel! Alle Ilse's, en Sems en Tims hebben natuurlijk hele leuke namen maar bijster origineel is het niet meer. Smaken verschillen denk ik maar. Maar weet wel wat je je kind aandoet!
Mijn vriend had mijn schoonzusje wijsgemaakt dat wij een meisje Rosamunde zouden gaan noemen. Mijn schoonzusje dat aan mijn moeder verteld en die hing meteen aan de telefoon... Waarom en dat mijn vader (geef hem maar de schuld haha) zo'n Duitse naam niet leuk zou vinden... Ik heb me rot gelachen! Sorry aan alle vrouwen die Rosamunde heten trouwens, maar wij vinden dit helaas geen mooie naam voor ons kindje.
Ik heb ook wel eens de naam "Mensje" gehoord. Zielig voor dat kind als ze later groter is. "Mensje, kom eens!" (sorry voor de mensen die een kindje hebben met de naam "Mensje" maar ik vind het echt niet mooi. Trouwens de zoon van Martijn Krabbé heet Bickel (vind ik zelf persoonlijk ook niet echt mooi)........ en hij heeft ook nog een zoontje Achilles.........
een meisje bij mij vroeg op school hete geloof het of niet hoeria ik weet niet of dat nu wel zo goed idee was van har ouders
Om sommige namen moet ik echt smakelijk lachen Zo kregen wij jaren terug een geboortekaartje van een 2ling.... Peer en Coco....
hahaha kreeg op mn werk een keer een geboortekaartje van een klant, en de dochter heette swarovski :s... kennis van ons heeft haar dochter Vlinder wobbie genoemd..:s ook niet mijn smaak!
Ik reed laatst langs een huis daar was een jongetje geboren met de naam Lef. Vind ik ook wel een beetje zielig.