hahahaha....wat een geweldig topic is dit toch... Avalanche, zus van Mercedes, heb je zo een heel wagenpark compleet! En Stoffer en Geurtje vind ik bijna namen die niet goedgekeurd zouden moeten worden....
Waar ik laatst over na aan het denken was is dat het vreemd is dat namen met precies dezelfde betekenis in de ene taal wel heel erg geaccepteerd zijn maar in de andere taal niet. Zo is Pierre (kan m'n accent grâve niet vinden, dus denk het streepje er maar bij op de e) een vrij normale Franse naam, maar als een kind in het Nederlands Steen zou heten is dat weer niet echt een doorsnee naam. Hetzelfde met Fleur waar ik moet zeggen dat ik als een kindje Bloem zou heten dat een minder mooie naam vind.
Ik ken iemand die zijn zoon broertje heeft genoemd.Vind het egt zielig. En een vriendin van zijn zusje heeft d'r zoon en dochter dora en diego genoemd....
Ooh ja zuurtje niet te vergeten. Een meisje die ik ken helemaal wit met rood haar.....zal zkr gepest worden.
stoffer, is dat niet die mol uit de fabeltjeskrant? of was dat stoffel? heb onze leerlinglijsten van dit jaar er even bijgepakt en kwam deze nog tegen. Al Troy Ceasar (tweelingbroertje van Troy.. jaja) Elm Adolf (vind hem toch tricky vooral als je je dochter Eva noemt..) Wicki Jool (zal wel van julia afkomen..) ik snap dat niet he dat mensen hun kinderen zoiets aan doen... Onze dochter heet Eefje, maar staat ingeschreven als Eva Isabel.. ik vind verkleinnamen zelf namelijk niet altijd even mooi bij volwassenen.. kan ze later zelf kiezen of ze het wil houden.. x
Hij is hier nog niet genoemd, maar ik las eens in één van die blaadjes dat iemand z'n kind Zero genoemd had. Nul dus. De reden vond ik eigenlijk nog stommer... Hij was vernoemd naar 'Ground Zero' van de 9/11 aanslag op de Twin Towers in New York. Dat kind is dus vernoemd naar het resultaat van een terroristische aanslag... Nou ja, om precies te zijn is ground zero het gemeten middelpunt op de grond van een explosie, maar goed...
Ik had een klasgenoot die Stoffer heette, werd inderdaad nog wel eens gepest met "Stoffer & Blik". Astarte was een klasgenootje van me op de HAVO, moest er eerst erg aan wennen, maar het is gewoon een heel erg griekse naam. Inderdaad namen is echt een kwestie van smaak! Maar er worden hier namen genoemd..... daar wordt je toch echt heeeeeel erg verdrietig van.
ik vind de naam van het zoontje van martijn krabbe vreselijk... wie noemt zijn kind nou BIKKEL... iedereen zijn eigen smaak natuurlijk , maar ik vind het absoluut vreselijk
Vreemde voornamen kan ik niet echt over meepraten wel over achternamen Ik heb mijn man leren kennen op het werk en hij was op een bepaald moment toen ik er net werkte aan het dollen en zei wat raars en ik riep ach Pannekoek hou je mond joh en hij begint te lachen en zegt zo heet ik ! Ik zo ja Maar het was echt en inmiddels zijn we getrouwd en ja ik heet nu ook Pannekoek en nog steeds blijft het leuk als er een opmerking of iets gemaakt wordt roepen we al snel naar elkaar joh Pannekoek hou je mond ! en als er vreemden bijzijn blijf je lachen want niemand heeft in de gaten dat het onze naam is ! En onze kleine zal met trots zijn/ haar naam dragen ( hoop ik ) Mijn man wel altijd gedaan in ieder geval !
Wat grappig zeg, dat mn topic nog steeds actief is Vooral blijven posten! Iemand die ik ken heeft een dochtertje gekregen; Tiara. (net zoals het kroontje) Niet lelijk ofzo, maar wel apart.
Ik was laatst op een verjaardag waar een broertje en een zusje puk en flip heeten. Puk was het meisje geloof ik, maar vond het echt niet kunnen.
Ik ken ook een meisje wat Puck heet. Ik vind het geen hele rare naam, maar ik zou er zelf niet voor kiezen. Voor een volwassen vrouw vind ik het toch niet zo leuk. Ik ken ook een Flip, da's vaak een verbastering van Philip(pus).
Haha, ja leuk is dat hè?! Vorig jaar heeft Stanley Messie gewonnen. Het leuke hiervan vind ik ook dat het mensen zijn die echt bestaan, ze bellen ze ook op in de uitzending. En er bestaat dus wel degelijk een Anna Nas. Die naam is ook wel eens genoemd in dit topic en toen werd er gezegd dat zij vast niet zou bestaan, maar wel dus. Net als Fokje Modder en Constant Lam, haha, ik heb me bescheurd. Jullie moeten die link maar eens bekijken, echt hilarisch.
Mijn oude buurman had een hele aparte achternaam. Je wist ook zeker dat er een man woonde. L u l was zijn achternaam. Kwam uit Duitsland. Ik kwam laatst een meisje tegen die was auto's aan het bekrassen. Dus ik dat meisje aan de hand naar haar huis gebracht. Deed de moeder open: Bloem wat heb je nu weer gedaan?! En ze heette echt Bloem, want het stond ook op het huisbordje. Ik heb echt even goed gekeken, en moest erg mijn best doen om niet te lachen (is haar gelukkig niet opgevallen dat ik bijna in mn broek plaste van het lachen). Sorry voor de mensen die hier hun kind Bloem hebben genoemd. Het spijt me dat ik je hiermee gekwetst heb.