Over 12 dagen bevallen en nog niet zeker over de naam!!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mirro, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen?

1. Ruben

2. Thijmen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

We dachten dat we er uit waren: Ruben zou het worden.
    Ondanks dat het een top 5 naam is (wat we in eerste instantie echt niet wilde), hadden we er toch voor gekozen.
    Nu komt mijn vriend van de week thuis: Thijmen is ook wel heel erg leuk!
    Laat ik die naam nu al 100x hebben voorgesteld! Elke keer gaf hij aan dat hij het niet zo'n leuke naam vond, maar ineens dus wel.
    Hij kan zich ook niet herinneren dat ik die heb voorgesteld. Sterker nog, hij dacht dat het een eigen idee was! Haha

Op zich allemaal prima, maar nu zitten we dus heel erg te twijfelen.

De voor- en nadelen:
    Ruben: stoer, maar top 5 naam
    Thijmen: lief, maar mijn moeder heeft die naam al heel vaak geroepen en is er nu al van overtuigd dat we die naam gaan gebruiken (en ze heeft al zo vaak gelijk..pfffff). En ik vind het ook lastig om 2 weken voor DE datum te wisselen, wie weet krijg ik spijt.
    Maar ja, spijt kan ik ook krijgen als ik niet zou wisselen...

Ooohhh...wordt er helemaal gek van!
    Wat zou jij doen?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Persoonlijk heb ik echt helemaal niets met Thijmen, dus ik zou absoluut voor Ruben gaan. Veel stoerder en vlotter! :) (Maar da's mijn bescheiden mening, haha) Ik weet inderdaad ook niet of ik zo kort voor de bevalling nog zou wisselen...

3. violet

violet Actief lid

11 apr 2009
    229
    0
    0
    Ik weet niet of ik nog zou switchen op zo'n korte termijn.
    Maar ik vind zelf Thijmen leuker.

Ruben.. daar heb ik niet zo veel mee.:) Ken ook al veel jongens die zo heten.

Succes met kiezen

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hier ook Thijmen.
    Ik ken in mijn omgeving een nogal vervelende ruben.. dus vandaar. maar doen wat goed klinkt.
    wij hebben het pas besloten op het moment dat zij eruit was. We hadden toen meerdere namen, maar keken mekaar aan en zieden het samen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind beiden mooie namen, maar ik weet dat toen wij onze naam 3 weken hadden, we ons kindje eigenlijk al niet meer konden voorstellen, met een andere naam. Dat was ze gewoon niet. We hebben indertijd echt nog voor wat anders gekeken, maar het was gewoon 'Fae' .
    Ik krijg het idee, dat jij dat al een beetje met Ruben hebt? Hier in de omgeving hoor ik overigens vaker Thijmen dan Ruben (op de zwemles) . Maar oke, dat kan ook toeval zijn.
    Wat je over je moeder zegt, zou voor mij ook een reden zijn, (omdat het verder al goed voelde) op Ruben te blijven.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind Ruben mooier, maar Thijmen is ook een mooie naam.

Ik zou denk ik wachten tot na de bevalling, om te kijken of het meer een Ruben of een Thijmen is. Dat hebben wij ook gedaan met 2 namen en na toen 'ie er eenmaal was riepen we allebei: "het is echt een Milan".

7. regy

regy Lid

18 jul 2007
    12
    0
    0
    ik vind thijmen leuker
    ruben hoor je veel
    succes met het kiezen!!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind Ruben vele malen leuker lekkere stoere naam!! Thijmen vind ik een beetje kakkerig te netjes;)

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Absoluut Ruben! Leuke naam!!

En ik hoor Thijmen veel meer hoor

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik heb gestemd op Thijmen!! super mooie naam,,Ruben oowk maar die hoor je heel vaak nu

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat ik wel grappig vind is dat het mij opvalt dat bepaalde namen ergens heel erg populair zijn en ergens anders weer niet.

Ruben komt hier dus niet veel voor en Thijmen weer wel.

Net zoals ons dochtertje Lieke, haar naam staat ook in de top 5 maar hier hoor je hem bijna niet (ken er geen hier in de buurt) daarom hebben we er uiteindelijk toch voor gekozen ondanks dat de naam erg popi is.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Best apart idd. Hier hoor je Ruben en Thijmen allebei niet zo veel. En Milan hoor je hier in de buurt al helemaal niet (vandaar ook dat wij daar dus toch voor hebben gekozen), hij is de enige Milan in ons dorp.

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    idd heel raar,, hier hoor je Ruben heel veel en Thijmen niet,,

Oowh heel apart,, hier hoor je ongelovelijk veel Milan hahaha raar,,

Liam heb ik hier nog niet gehoord :D

Liefsz 8)

14. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ooohhh...vind het zo moeilijk!
    Steeds als ik naar de pol kijk, is het 50/50!!

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb Ruben gekozen, vind dit een mooie naam en vind de klank lekkerder als Thijmen (alhoewel ik die naam ook niet lelijk vind)

16. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Thijmen, supermooie naam!

17. bereke

bereke Niet meer actief

Goh de poll helpt je voorlopig ook niet echt vooruit hé. Kom op dames: stemmen!

18. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik heb in de poll voor Ruben gekozen, maar had toen t verhaal nog niet gelezen8)

Moeilijk, maar ik vind dat wisselen echt wel kan!
    Wij hadden al jaren een jongensnaam en die hebben we met 35 weken zwangerschap ook veranderd en nog geen dag spijt van gehad :)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier dus een Ruben!
    Ik was ook niet blij met een top 5 naam maar vind mijn eigen smaak (en die van mijn overtuigde man) echt wel belangrijker dan zo'n lijstje.

Thijmen...zo heet ons neefje :D

Vind ze beide geweldig!
    Succes

Enne...ja kan toch ook de knoop doorhakken als je je kindje ziet!
    In sommige landen kiezen ze pas bij het zien van het kindje (forumvriendinnetje heeft ook tot op het laatst getwijfeld, toen meiske op de wereld was vonden ze haar een echte Charlotte...dus voila).
    Switchen kan wat mij betreft tot het laatste moment en dus zelfs erna :D

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind ze beiden mooi. Maar heb gestemd op Ruben, tijdloze naam.
    En ik ken trouwens in mijn omgeving helemaal geen Rubens of Thijmens. ;)

Deel Deze Pagina