Hi mede zwangeren, Ik heb misschien een tip voor diegene die net als ik flink last hebben van obstipatie. Sinds ik zwanger ben is mijn stoelgang dramatisch (ik sla met gemak 2 a 3 dagen over). Ik heb al van alles geprobeerd. Ik eet zelf zoveel mogelijk suikervrij (toegevoegde suikers) en werd letterlijk ziek van de Rosvise Lacso (suikerbom). Nu ben ik sinds enkele dagen verse groentesappen aan het drinken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in het bezit ben van een slow juicer. Maar denk dat smoothies wel hetzelfde effect hebben (al krijg ik ze nu niet weg). Sinds ik sinds enkele dagen mijn dag start met een vers groentesap, kan ik ongeveer naar het toilet rénnen. En ik heb het idee dat er nu alles uit komt, wat er al die weken in heeft 'vast gezeten'. Met groentesap bedoel ik ook echt groentesap, dus bieten met wortel, bleekselderij etc. Eventueel een appel of wat ander fruit om te zoeten. Ik drink 'maar' 200ml, mocht je niet aan de smaken kunnen wennen (kwestie van meteen wegdrinken dus). Aangezien mij dit zoveel opluchting geeft, dacht ik dat meerdere dames hier misschien wel wat aan zouden hebben. Je kunt ook online verse groentesappen bestellen bij bijvoorbeeld Frecious. Er hangt wel een prijskaartje aan, maar de drankjes zijn erg lekker. Heb je zelf een slowjuicer, dan kun je makkelijk zelf aan de slag. Maak een voorraad en vries het in bakjes in. Kleine tip, hopelijk werkt het voor jou ook.
Bedankt! Begin er al last van te krijgen. Had ik vorige zwangerschap ook al vroeg helaas. Erg vervelend. Ga het proberen!
Ik studeer zelf voor natuurvoedingsadviseur en heb echt serieus zoveel dingen geprobeerd. Van lauwwarm water met citroen 's ochtends, tot kiwi's, van lijnzaad tot olie, van extra vezels (groenten) tot roosvise laxo etc. Zó frustrerend. En als je dan eindelijk aandrang had dan was het droog en hard en niet totaal niet in verhouding met hetgeen ik geconsumeerd had. Dus ik ben onwijs blij dat het nu 'wel' werkt. Hopelijk bij meerdere
Altijd fijn dit soort tips te lezen! Ikzelf gebruik chronisch Movicolon ivm PDS met chronische obstipatie. Dit zal ik mijn hele leven moeten gebruiken. Ik heb de dosis sinds de zwangerschap wel opgehoogd.