zoals de titel al luid, mijn vriend heeft autisme en kan erg slecht comminuceren, ook met mij helaas (maar daarom hou ik niet minder van hem), ik probeer nu al geruime vijfjaar dat we bij elkaar zijn hier een weg door heen te vinden, alleen vind i het soms erg moeilijk. ik vraag me daarom ook af hoe jullie hier mee omgaan.. gr. Q
Ik weet dat hier op het forum in ieder geval 1 iemand zit met een vorm van Autisme wellicht dat zij je kan helpen, denk dat ze je heeeel goed kan uitleggen met enorme lappen tekst hoe je ermee om kan gaan.
Gister was er idd nog een topic hoe je met autistische mensen moet omgaan! Het is ondertussen wel gesloten Het topic heet: Voor wie ik ooit gekwetst heb.
Wil niet lullig doen, maar dat topic was niu niet ech een schoolvoorbeeld van hoe om te gaan met een autistische man. Ik weet wel dat er erg heldere, inzichtgevende maar ook confronterende boeken zijn. Ervaringsverhalen zeg maar. Hier geen officiële diagnose, maar wel vermoedens. Heb geen tips voor je, sorry.
Mijn vriend is ook autistisch. Lastig is het en ook wij! hebben nog geen ideale oplossing gevonden na 4 jaar. Maar wel praten, heel veel praten!
Voor mijn werk was ik aan het zoeken naar informatie over autisme en relaties. Kwam toen op de volgende website, weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan altijd eens kijken (ik heb nog niet uitgebreid gekeken) Je hebt een relatie met een autistische partner met autisme. Wat nu?