Onzekerheid bijna 20 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joho31, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joho31

joho31 Actief lid

17 aug 2014
    129
    1
    18
    Hoi Dames,

Ik ben voor de tweede keer zwanger en merk dat ik in deze zwangerschap ontzettend onzeker ben. Ik voelde mijn mannetje erg vlot al, toen een tijdje niet waarin ik ook harde buiken kreeg. Na extra controle bij de verloskundige hartje gehoord (opluchting). Nu weer een aantal weken verder, voelde ons kindje weer een beetje meer maar de afgelopen dagen weer niet (heel af en toe een plopje wat misschien ook darm kan zijn) en de harde buiken worden niet minder maar ook niet meer gelukkig...

Wat denken jullie, de verloskundige weer bellen en de onzekerheid bespreken en weer vragen om te luisteren?

Liefs Jose

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb het zelf ook. Dit is mijn derde zwangerschap na een vmk met 6,3 .. ik ben zelf ook veel meer bezig met alles wat er nog wel niet mis kan gaan deze zwangerschap, heel stom maar waar. Ik heb 3 weken geleden in het ziekenhuis aan de ctg gelegen na minder leven voelen en heb heel veel pijnlijke harde buiken vandaar dat ik al een aantal weken in de ziektewet zit. Mij wordt elke keer op het hart gedrukt bij de vk dat ik gewoon weer moet bellen bij twijfel en de laatste x aan de ctg was er opzich weinig aan de hand maar gaf hij wel de harde buiken aan zag ik. Maar toen werd er ook weer gezegd; als je dit over een paar dagen weer hebt dan moet je gewoon weer bellen ook al was deze keer niks mis ik moest niet denken de volgende keer van ' ach toen was ook alles goed' maar ik ben een stuk verder dan jou en op jouw termijn voel je nog niet alle bewegingen omdat je baby nog heel veel ruimte heeft.

ik zou gewoon weer bellen als je het echt niet vertrouwd. Waarschijnlijk is er echt niks aan de hand maar gewoon voor je eigen gemoedsrust.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je twijfelt zo wie zo de vk bellen.

Teveel harde buiken wijst er op dat je te druk bent.
    Meer rust nemen!

Wel of niet voelen van een kindje hangt van heel vele dingen af en met bijna 20 weken hoef je het kindje nog niet dagelijks te voelen.
    Zou me daar ook geen zorgen over maken.
    Vertrouwen hebben dat het goed gaat, hoe moeilijk dat ook is.

Misschien kan je met je vk afspreken dat je 1 keer in de week even hartje komt luisteren totdat je de kleine echt goed voelt.

4. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Wij zijn even ver :)

Ik voel de baby ook soms 5 dagen niet.
    Vk zei yegen mij dat je voor 24 wk de baby niet hoeft te voelen. Alles wat je wel voelt voor die tijd is bonus.

Kortom, ik zou me er niet te druk om maken.

Deel Deze Pagina